ترسناک‌ترین گیاهان دنیا


آرشيو مطالب

ارديبهشت 1393

اسفند 1392

بهمن 1392

دی 1392

آذر 1392

آبان 1392

مهر 1392

شهريور 1392

تير 1392

خرداد 1392

ارديبهشت 1392

فروردين 1392

موضوعات

ریاضی

نجوم

تاریخ ریاضی

آموزش

علوم

زیست

شیمی

زمین

فیزیک

ادبی

شعر

تاریخ ادبیات

تاریخ

تاریخ ایران

تاریخ جهان

مشاهیر

مذهبی

جوک

عناوین مطالب وبلاگ

لینک دوستان

قالب وبلاگ

دیاریم بناب

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی تفریحی و آدرس yooseph.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا


نويسندگان
یوسف


درباره وبلاگ



سلام من یک انسانم مثله همه.من همیشه دوست داشتم که یک وبلاگ علمی داشتم که توش از تمام چیز ها صحبت می شد .البته من یه وبلاگ این شکلی یعنی وبلگ علمیرو پیدا کردم که خیلی به دردم خورد. اسم وبلاگ بود گروه علمی تحقیقاتی مریخ نورد.خلاصه من هم به تکاپو افتادمو این وبلاگو توی 92/1/8راه اندازی کردم ومطمین بودم که بازدیدش خیلی کم باشه ولی استقبال زیاد بود تا امروزیعنی92/12/1بالای 12000نفر اومدن بازدید ومن هم بیشتر از پیش علاقه مند شدم ومطالبو بردم بالا.تا حالا دیدین که یه وبلاگ144تا مطلب داشته باشه ولی این وبلگ داره.اگه یه مطلبی به دستتون افتاد که دیدین مطلب خوبیه حتما اونو به ایمیلم ارسال کنین تا با نام خودتون در این وبلاگ ثبت بشه ویه قدمی توی بالا بودن اطلاعات عمومی بزارین با تشکر ایمیل اینجانب:amirpooya@chmail.irحتما به داشتن یا نداشت فاصله وبزرگی حروف دقت کنین

پیوند های روزانه

اطلاعات کامل ایران وجهان

خرید عینک آفتابی

حواله یوان به چین

خرید از علی اکسپرس

دزدگیر دوچرخه

الوقلیون

تمام پیوند های روزانه

مطالب پیشین

به یاد تیتو ویلانوا

هواپیماهایی که رفتند و برنگشتند

کهکشان ها

تصاویر ناب و قدیمی از حرم امام رضا شاه خراسان

عاقبت قاتلان امام حسین (ع)

یه روز حوصله ام سر رفته بود.....

عکس‌های خنده‌دار از سوژه‌های ایرانی /سری جدید

مداحی آذری / استاد حاج سلیم موذن زاده

تشکر

معذرت خواهی

جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷

جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲

جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۸

جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶

جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶

تبلیغات


تبلیغات



آمار بازديد

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 661
بازدید کل : 20791
تعداد مطالب : 177
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1




ترسناک‌ترین گیاهان دنیا

گزنه نیوزلندی می تواند افرادی که از کنارش رد می شوند را هم مسموم کند و آن ها را بکشد اما این گیاه تنها یکی از ترسناکترین گیاهان دنیا است.



:: موضوعات مرتبط: علوم، زیست، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 21 / 1 / 1392




شیمی از نگاه طنز

 

آب از سرچشمه گل آلود است

هرگاه سوسپانسیون آب گل آلود در سرچشمه رودخانه تهیه شود به طوری که تا آن پایین دست ها همچنان سوسپانسیون باقی بماند و گل و لا ی فرصت ته نشین شدن و جدا شدن از آب را نداشته باشد این ضرب المثل را بکار می برند.

 




:: موضوعات مرتبط: علوم، شیمی، جوک، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 1 / 1 / 0




سرزمین شیمی

تعیین دقیق زمان مرگ
تعیین دقیق زمان مرگ در جرم شناسی بسیار اهمیت دارد.اندازه گیری غلظت پتاسیم مایع زجاجیه روشی است که بیش از سه دهه از پیشنهاد و بررسی ان میگذرد.مصونیت ماده زجاجیه از آلودگی ،خون و باکتریها پس از مرگ ،سهولت نمونه برداری و عدم نیاز به کالبدشکافی از مزایای این روش محسوب می شود.تجزیه پتاسیم زجاجیه با دو روش الکترودهای یونی ویژه که یک روش پتانسیل سنجی است و نور سنجی شعله ای که یک روش طیف سنجی است انجام می گیرد.سپس مقدار پتاسیم بدست آمده با منحنیهای استاندارد غلظت یون پتاسیم بر حسب زمان مرگ که برای دو گروه سنی کودکان وبزرگسالان مجزاست،مقایسه می شود.

 



:: موضوعات مرتبط: علوم، شیمی، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 1 / 1 / 0




آتش سبز خود به خودی

فلز روي را در يك شيشه كوچك بريزيد. در يك شيشه بزرگتر يا يك لوله آزمايش 4 گرم NH4NO3 و يك گرم NH4CL و نيم گرم Ba(NO3) بريزيد. درست در زمان اجراي نمايش گرد روي را به شيشه بزرگتر بيفزائيد و درب آن را بگذاريد وبه شدت تكان دهيد تا كاملاً مخلوط شوندمخلوط خاكستري رنگي به وجود مي آيد ان را بر روي يك سطح نسوز ريخته و به صورت كپه اي در آوريد و چند قطره آب روي آن بپاشيد (اين كار را مي توانيد با تكان دادن انگشتان خيس انجام دهيد) آتش سبز رنگي خود به خود فوران مي كند.



:: موضوعات مرتبط: علوم، شیمی، ،

نوشته شده توسط یوسف در 16 / 1 / 0




دستمال شعله آور

C2H5OH + O2 2 CO2 + H2O

 

حدود 75 میلی لیتر از یک محلول 50:50 آب- اتانول را در یک بشر 250 میلی لیتری بریزید.

یک دستمال کتانی (نخی) را در آن قرار دهید تا محلول را خوب جذب کند . دستمال را با یک انبر دسته بلند بگیرید و آتش بزنید چراغ ها را خاموش کنید واجازه دهید دستمال تا حدود 30 ثانیه بسوزد شعله را خاموش کنید. دستمال نسوخته و سالم مانده است.



:: موضوعات مرتبط: علوم، شیمی، ،

نوشته شده توسط یوسف در 16 / 1 / 1392




تجهیزات وماشین آلات شیمی

شير مجرابند (سماوري )

به اين نوع شيردرزبان انگليسي cock valveو در زبان آمريكائي plug valveمي گويند كه داراي ساختمان بسيارساده مي باشد.



:: موضوعات مرتبط: علوم، شیمی، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 16 / 1 / 1392




دماسنج گالیله


دماسنج گالیله چگونه کار می کند؟

 

 

گالیله در اوائل سال 1600 م . دستگاهی‌ به‌نام «دمایاب»اختراع می‌كند؛ که امروزه روی برخی از میزهای كار یا تزیینات می ‌توانید دستگاهی برهمان اساس به ‌نام گرماسنج  ببینید. دقیق‌ترین گرماسنج‌ها در حال حاضر به عنوان دكور مورد استفاده قرار می‌گیرند.
این گرماسنج شامل لوله‌ی شیشه‌ای بسته‌ای است كه با آب و حباب هایی در داخل آن پُر می‌شوند. حباب‌ها كره‌های شیشه‌ای هستند كه با مایع رنگی پُر شده‌اند. ممكن است این تركیب شامل الكل یا حتی آب با رنگ‌های طبیعی هم باشد.



:: موضوعات مرتبط: علوم، شیمی، فیزیک، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 1 / 1 / 0




نیروها و میدان ها

جهان هستیِ ما متشکل از مادّه به صورت‌های مختلف است. اصل بقای ماده اِشعار می‌دارد که مقدار ماده‌ی جهان کم و زیاد نمی‌شود هرچند مواد به یک‌دیگر تغییر شکل می‌دهند. بر این مواد، اصولی اساسی حاکم است که به اصول حرکتی، که عمدتاً نیوتون آنها را کشف کرد و عرضه داشت، معروفند. این اصول که توصیف کننده‌ی قوانین حاکم بر برخورد مواد است در واقع چگونگی شکل‌گیری مجموع مواد را قبل و بعد از کنش‌هایی که با یک‌دیگر دارند تعیین می‌نماید. این سخن، وقتی که به طور دقیق تحلیل شود، به این معناست که نهایتاً برخوردهای ریز-ساختار مواد ماکروسکوپیک با یک‌دیگر، به واسطه‌های مادی یا به طور مستقیم، کنش‌های مواد بر یک‌دیگر را تعیین می‌نماید. و به زبان روشن‌تر این به این معناست که تأثیر دو ماده بر یک‌دیگر نهایتاً چیزی جز از نوع برخوردهای مادی، منتهی احتمالاً به شکل‌های ریز نامکشوف، نمی‌باشد. تأثیر مواد بر یک‌دیگر را به صورت اِعمال نیرو بر یک‌دیگر بیان می‌کنیم. پس آن‌چه ما نیرویی که دو ماده بر یک‌دیگر وارد می‌کنند می‌نامیم در نهایت به چیزی جز برخورد بین دو جرم ساده نمی‌شود. این‌که نیروهایی که ما می‌شناسیم چگونه به برخوردهایی از این نوع ساده، ساده می‌شوند مبحث فیزیکی مبسوطی را می‌طلبد. اما آن‌چه برای ما در این‌جا اهمیت دارد این است که قدر مسلم، این نیروها بدون ماده وجود ندارند چون در حقیقت تنها تأثیر (برخوردی) ماده بر ماده هستند. تأکید بر این مطلب به این خاطر مهم است که متأسفانه گاهی علم‌زدگی باعث می‌شود که به برخی مفاهیم کمکی که برای درک بهتر واقعیات فیزیکی وضع کرده‌ایم آن‌چنان بها می‌دهیم که کم‌کم خودمان هم باور می‌کنیم که آنها نه مفهومی کمکی هستند که واقعیتی خارجی و فیزیکی دارند. یکی از این مفاهیم، میدانِ نیروست. میدان نیرو درواقع برای ارزیابی شدت نیرو در یک ناحیه وضع شده است و می‌دانیم که نیرو جز با حضور ماده نمی‌تواند وجود داشته باشد. اما از شدت مفید بودن و گسترش مفهوم میدان گاهی دانش‌زدگان آن‌را به کلی مجرد از ماده می‌پندارند و برای آن اصالتی بیش از ماده‌ی موجود قائل می‌شوند. به زبان دیگر، کم‌کم کار به جایی می‌رسد که وجود میادین را اصل می‌پندارند و برای موجود بودنشان احتیاجی به وجود ماده قائل نیستند. و این وقتی به صورتِ خارج از کنترل گسترش می‌یابد که حتی از حوزه‌ی تخصصی فیزیک و علوم تجربی خارج شده و حتی بدون ارائه‌ی هیچ دلیل مقبولی به محدوده‌ی متافیزیک واردش می‌کنند و مثلاً روح را شکلی از این میادین مجرد بیان می‌دارند. بحث در اصالت روح و مباحث متافیزیکی که در وجود آنها شکی وجود ندارد نیست بلکه بحث در اعتبار توجیه آنها با برداشت‌های اشتباه از مفاهیم کمکی فیزیکی است. ذکر این مطلب برای تأکید بر این‌که به مفهوم میدان تنها باید به عنوان یک مفهوم کمکیِ وابسته به ماده نگریست و نه بیشتر، ضروری بود.



:: موضوعات مرتبط: علوم، فیزیک، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 1 / 1 / 0




فولاد

اصطلاح فولاد برای آلیاژهای آهن که بین ۰/۰۲۵ تا حدود ۲ درصد کربن دارند بکار می‌رود فولادهای آلیاژی غالبا با فلزهای دیگری نیز همراهند. خواص فولاد به درصد کربن موجود در آن، عملیات حرارتی انجام شده بر روی آن و فلزهای آلیاژ دهنده موجود در آن بستگی دارد.



:: موضوعات مرتبط: علوم، شیمی، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 14 / 1 / 1392




آهن

آهن عنصر شیمیایی فلزی ای با نماد Fe، عدد اتمی 26 و چگالی 7.87g/cm3 است، آهن در گروه 8 و دورهٔ 4 عناصر است، بنابراین به عنوان فلز واسطه دسته‌بندی شده است. آهن و آلیاژهای آن از رایج‌ترین فلزات و رایج‌ترین مواد فرومغناطیسی در کاربردهای روزمره هستند. آهن دارای سطوح صاف و نقره ای براق مایل به رنگ خاکستری‌ست اما وقتی در هوا با اکسیژن ترکیب می‌شود به رنگ قرمز یا قهوه ای در می آید که به آنها اکسید درای ترکیبات آهن یا زنگ گفته می شود. کریستال‌های خالص آهن نرمه (نرم تر از آلمینیوم) و با اضافه کردن مقدار کمی ناخالصی مانند کربن مقدار قابل توجهی تقویت می شود. مقادیر مناسب و کمی (تا چند درصد) از فلزات دیگر و کربن، تولید فولاد می‌کند که می تواند 1000 بار سخت تر از آهن خالص باشد. Fe56 سنگین‌ترین ایزوتوپ پایدار (تولید شده توسط فرآیند آلفا در نکلئوسنتز استلار) است که با عناصر سنگین‌تر از آهن و نیکل برای تشکیلشان به سوپر نوا احتیاج دارند. آهن فراوان‌ترین عنصر در غول‌های قرمز است، و فراوان‌ترین فلز در شهاب‌سنگ‌ها و در هستهٔ فلزی متراکم در سیاراتی مثل زمین است



:: موضوعات مرتبط: علوم، شیمی، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 14 / 1 / 1392




سرب

سرب عنصري سنگين، سمي و چكش‌خوار است به رنگ خاكستري كدر كه در جدول تناوبي عناصر با نشان Pb و عدد اتمي 82 نمايان مي‌شود. هنگامي كه تازه تراشيده شده سفيد مايل به آبي است اما در معرض هوا به رنگ خاكستري تيره تبديل مي‌شود. سرب سنگين‌ترين عنصر پايدار است.

 



:: موضوعات مرتبط: علوم، شیمی، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 14 / 1 / 1392




فسیل ها

معناى لغوى فسیل عبارت است از چیزى که از حفارى به دست آمده باشد. به عبارت دیگر فسیل ها، اجساد و بقایا و آثار موجوداتى مى باشند که پس از مرگ در بین رسوبات دفن شده و همراه با آن ها تحت تاثیر پدیده سنگ شدگى ( دیاژنز ) قرار گرفته اند.
فسیل چیست؟

بنابراین فسیل ها انواع باقیمانده جانورى و گیاهى نظیر جسم حیوانات و استخوان هاى مربوط به آن ها، تنه گیاهان قدیمى و ساختمان شان، کرم هاى نرم، ستاره هاى دریایى و غیره ( از نقطه نظر تشریحى ) و آثار و مواد به جامانده از آن ها نظیر فضولات، مدفوعات، تخم ها ( آثار طبیعى ) و اثر لانه ها، آشیانه ها، رد پاها ( آثار مصنوعى ) را شامل مى شود و تمامى این ها به طور مستقیم توسط موجودات که در گذشته مى زیسته اند، به وجود آمده اند. بدین ترتیب براى آن که یک شى فسیل به حساب آید، بایستى بقایا و یا آثار فعالیت زیستى موجودات گذشته باشد.

 به طور کلى فسیل ها را به دو گروه تقسیم مى نمایند :

١. فسیل هاى اندامى

٢.  فسیل هاى اثری

فسیل چیست؟



:: موضوعات مرتبط: علوم، زمین، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 14 / 1 / 1392




ساختار زمین

ساختمان زمین

زیر سطح زمینی که ما برآن گام می گذاریم بـر خــلاف سطــــح سـخت و جامد آن ویژگی های خاص خود را دارد. با افزایش عمق هم جنس و هم حالت مواد سازنده زمین تغییر می کند. این همان چیزی است که باعث تعجب و شگفتی می شود!

نحوه پیدایش و تکامل زمین

زمین در بدو پیدایش به صورت کره ای از مواد داغ و نیمه مذاب بود. به تدریج عناصر سنگین تر ته نشین شده و هسته فلزی را به وجود آ وردند و در عین حال عناصر سبک تر به سطوح فوقانی آمده و جبه و پوسته را تشکیل دادند. پس از گذشت چند میلیارد سال زمین سرد شد، سطح زمین جامد گشت، جو زمین شکل گرفت و اقیانوس به وجود آمدند. تکامل زمین هنوز هم ادامه دارد.

پوسته زمین توسط فوران های آتشفشانی در کف اقیانوس ها نوسازی شده، دائما بر اثر زمین لرزه ها و حرکت های قاره ای در حال تغییر و تحول است. تناسب گازهای مختلف در جو زمین نیز بر اثر دخالت های انسان به آرامی در حال تغییر است.

ساختمان زمین



:: موضوعات مرتبط: علوم، زمین، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 14 / 1 / 1392




خلیج فارس

تاریخچه پیدایش خلیج فارس   زمین شناسان معتقدند که در حدود پانصدهزار سال پیش، صورت نخستین خلیج فارس در کنار دشت‌های جنوبی ایران تشکیل شد



:: موضوعات مرتبط: علوم، زمین، تاریخ، تاریخ ایران، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 14 / 1 / 1392




روش های استخراج نفت

پس از عملیات حفر چاه و اصابت آن به مخزن نفت، به دلیل فشارزیاد موجود در مخزن، جریان نفت به سوی دهانه خروجی چاه سرازیر می شود. این مرحلهاز استخراج كه عامل آن فشار داخل خود مخزن است.

 



:: موضوعات مرتبط: علوم، زمین، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 13 / 1 / 1392




دوره پر کامبرین:

دوره پر کامبرین:

پرکامبرین یک دوره زمینشناسی است که از نظر تاریخ زمین قبل از دوره کامبرین قرار دارد. این دوره برههعظیمی از زمان زمین شناسی را شامل می‌شود که خود از مراحل آغازین زمین یعنی بیش از4.6 میلیارد سال پیش شروع و تا ابتدای دوره کامبرین یعنی 4 میلیارد سال بعد از آن بهپایان می‌رسد. پرکامبرین قسمت اعظم تاریخ زمین شناسی را شامل می‌شود و در واقع درحدود 8/7 تاریخ زمین را به خود اختصاص می‌دهد

 




:: موضوعات مرتبط: علوم، زمین، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 13 / 1 / 1392




دوران مزوزوئیک

دوران مزوزوئیک:
مززوئیک از دو کلمه Meso به معنی میانه و Zoa به معنی حیات ساخته شده است. دورانمزوزوئیک که دوران میانه زیستی نیز نامیده می‌شود 160 میلیون سال به طول انجامیدهاست. این دوران از سه دوره زمین شناسی تشکیل شده است که به ترتیب از قدیم به جدید عبارتنداز : تریاس ، ژوراسیک ، کرتاسه.
 

 




:: موضوعات مرتبط: علوم، زمین، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 13 / 1 / 1392




سوخت های فسیلی از کجا می آیند؟

سوخت های فسیلی به طور کلی سه دستهاند: زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی. هر سه دسته چندین صد هزار سال قبل، حتی پیش ازظهور دایناسورها، شروع به شکل گیری کرده اند به همین خاطر است که به آن ها سوختهای فسیلی می گویند. دوره ای که این سوخت ها شروع به شکل گیری کردند را دوره ی«کربنی فروس» (Carboniferous) (یعنی ذغال خیز) می گویند که بخشی از دوران پالئوزوییک بودهاست. «کربنی فروس» نام خود را از کربن که مهم ترین عنصر تشکیل دهنده ی ذغال سنگ ودیگر سوخت های فسیلی است

 .

 

 


 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم، زمین، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 13 / 1 / 1392




انواع انرژی ونیروگاه13

مزایای نیروگاههای خورشیدی

نیروگاه‌های خورشیدی که انرژی خورشیدرا به برق تبدیل می‌کنند امیداست در آینده با مزایای قاطعی که دربرابر نیروگاه‌های فسیلی و اتمی دارند به خصوص اینکه سازگار بامحیط زیست می‌باشند، مشکل برق بخصوص در دوران انجام ذخائر نفت و گاز را حل نمایند.



:: موضوعات مرتبط: علوم، فیزیک، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 13 / 1 / 1392




انواع انرژی ونیروگاه12

در این نیروگاهها یک سیستم ردیاب خورشید نیز وجود دارد که بوسیله آن آینه‌های شلجمی دائماً خورشید را دنبال می‌کنند و پرتوهای آن را روی لوله دریافت کننده متمرکز می‌نمایند.





:: موضوعات مرتبط: علوم، فیزیک، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 13 / 1 / 1392




انواع انرژی ونیروگاه11

کاربردهای نیروگاهی
تأسیساتی که با استفادهاز آنها انرژی جذب شده حرارتی خورشید به الکتریسیته تبدیل می‌شود نیروگاه حرارتی خورشیدی نامیده می‌شود این تأسیسات براساس انواع متمرکز کننده‌های موجود و بر حسب اشکال هندسیمتمرکز کننده‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند:



:: موضوعات مرتبط: علوم، فیزیک، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 13 / 1 / 1392




انواع انرژی ونیروگاه10

 

نیروگاه هایخورشیدی

مقدمه
خورشید نه تنها خود منبع عظیم انرژیاست، بلکه سرآغاز حیات و منشاء تمام انرژیهای دیگر است. طبق برآوردهای علمی درحدود ۶۰۰۰ میلیون سال از تولد این گوی آتشین می‌گذرد و در هر ثانیه ۲/۴ میلیونتن از جرم خورشید به انرژی تبدیل می‌شود. با توجه به وزن خورشید که حدود ۳۳۳هزار برابر وزنزمین است. این کره نورانی را می‌توانبه‌عنوان منبع عظیم انرژی تا ۵ میلیارد سال آینده به حساب آورد.

.



:: موضوعات مرتبط: علوم، فیزیک، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 13 / 1 / 1392




ترسناک تر از هربمب

زمين‌لرزه يكي از وحشتناك‌ترين پديده‌هاي طبيعت محسوب مي‌شود. اغلب زميني را كه روي آن ايستاده‌ايم، به صورت تخته‌سنگ‌هاي صلب و محكمي تصور مي‌كنيم كه استحكام زيادي دارند براي لحظه‌اي اين تصور به هم مي‌ريزد و در همان لحظه كوتاه خسارت‌هاي شديدي وارد مي‌شود. با توجه به پيشرفت‌هايي كه در حوزه علوم مختلف صورت گرفته است، دانشمندان توانسته‌اند نيروهايي را كه باعث زمين‌لرزه مي‌شوند، شناسايي كنند. علاوه بر آن با استفاده از فناوري‌هاي نوين مي‌توان شدت يك زلزله و مكان آن را حدس زد. مهم‌ترين كار باقيمانده آن است كه راهي براي پيشگويي زمين‌لرزه بيابيم تا مردم هنگام وقوع آن غافلگير نشوند.

 



:: موضوعات مرتبط: علوم، زمین، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 12 / 1 / 1392




تقسیم بندی کامبرین

نوشته شده توسط یوسف در 12 / 1 / 1392




مثلث برمودا

در غرب اقیانوس اطلس، در آن سوی سواحلجنوب شرقی ایالات متحده ، ناحیه ‌ای وجود دارد که به شکل مثلث است . این ناحیه ازبرمودا در شمال آغاز می‌شود و تا قسمت جنوبی فلوریدا امتداد می‌یابد ،



:: موضوعات مرتبط: ریاضی، نجوم، علوم، زمین، تاریخ، تاریخ جهان، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 12 / 1 / 1392




نظریه از امام ششم علیه السلام درباره ی نور

یکی از بدایع علمی امام جعفر صادق ( ع) راجع به نور می باشد
 



:: موضوعات مرتبط: علوم، فیزیک، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 12 / 1 / 1392




قوانین نیوتون

اهمیت قوانین نیوتن در جهان شمول بودن آنها است.



:: موضوعات مرتبط: علوم، فیزیک، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 10 / 1 / 1392




قانون نسبیت انیشتن

تئوری نسبیت انیشتین به زبان ساده


اول از همه چیز باید بگم تئوری های انیشتن اصلا موضوع ساده ای نیست که
به راحتی بشه اونو درک کرد پس ا این بابت اصلا ناراحت نباشید



:: موضوعات مرتبط: علوم، فیزیک، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 10 / 1 / 1392




گروه‌های خونی

گروه‌های خونی روشی برای تقسیم‌بندی خون‌ها بر پایه وجود یا نبود پادگن (آنتی‌ژن)‌های موروثی خاصی روی سطح گلبول‌های قرمز خون است.


   
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم، زیست، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 10 / 1 / 1392




صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by yooseph This Template By

علمی تفریحی

منوی اصلی

سلام من یک انسانم مثله همه.من همیشه دوست داشتم که یک وبلاگ علمی داشتم که توش از تمام چیز ها صحبت می شد .البته من یه وبلاگ این شکلی یعنی وبلگ علمیرو پیدا کردم که خیلی به دردم خورد. اسم وبلاگ بود گروه علمی تحقیقاتی مریخ نورد.خلاصه من هم به تکاپو افتادمو این وبلاگو توی 92/1/8راه اندازی کردم ومطمین بودم که بازدیدش خیلی کم باشه ولی استقبال زیاد بود تا امروزیعنی92/12/1بالای 12000نفر اومدن بازدید ومن هم بیشتر از پیش علاقه مند شدم ومطالبو بردم بالا.تا حالا دیدین که یه وبلاگ144تا مطلب داشته باشه ولی این وبلگ داره.اگه یه مطلبی به دستتون افتاد که دیدین مطلب خوبیه حتما اونو به ایمیلم ارسال کنین تا با نام خودتون در این وبلاگ ثبت بشه ویه قدمی توی بالا بودن اطلاعات عمومی بزارین با تشکر ایمیل اینجانب:amirpooya@chmail.irحتما به داشتن یا نداشت فاصله وبزرگی حروف دقت کنین

دسته بندی
لینک دوستان
آرشیو مطالب
<-ArchiveTitle->
آخرین مطالب
آخرین محصولات
نویسندگان
لینک های روزانه
برچسب ها
دیگر موارد

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 661
بازدید کل : 20791
تعداد مطالب : 177
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1



امکانات جانبی
<-ShortDescription-> <-ProductPrice-> تومان

<-ProductPage->

<-PostTitle->
ن : <-PostAuthor-> ت : <-PostDate-> ز : <-PostTime-> | +

<-PostContent->

:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->،

:: برچسب‌ها: <-TagName->,
ادامه ی مطلب
.:: ::.

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمی تفریحی مي باشد.