به یاد تیتو ویلانوا


آرشيو مطالب

ارديبهشت 1393

اسفند 1392

بهمن 1392

دی 1392

آذر 1392

آبان 1392

مهر 1392

شهريور 1392

تير 1392

خرداد 1392

ارديبهشت 1392

فروردين 1392

موضوعات

ریاضی

نجوم

تاریخ ریاضی

آموزش

علوم

زیست

شیمی

زمین

فیزیک

ادبی

شعر

تاریخ ادبیات

تاریخ

تاریخ ایران

تاریخ جهان

مشاهیر

مذهبی

جوک

عناوین مطالب وبلاگ

لینک دوستان

قالب وبلاگ

دیاریم بناب

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی تفریحی و آدرس yooseph.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا


نويسندگان
یوسف


درباره وبلاگ



سلام من یک انسانم مثله همه.من همیشه دوست داشتم که یک وبلاگ علمی داشتم که توش از تمام چیز ها صحبت می شد .البته من یه وبلاگ این شکلی یعنی وبلگ علمیرو پیدا کردم که خیلی به دردم خورد. اسم وبلاگ بود گروه علمی تحقیقاتی مریخ نورد.خلاصه من هم به تکاپو افتادمو این وبلاگو توی 92/1/8راه اندازی کردم ومطمین بودم که بازدیدش خیلی کم باشه ولی استقبال زیاد بود تا امروزیعنی92/12/1بالای 12000نفر اومدن بازدید ومن هم بیشتر از پیش علاقه مند شدم ومطالبو بردم بالا.تا حالا دیدین که یه وبلاگ144تا مطلب داشته باشه ولی این وبلگ داره.اگه یه مطلبی به دستتون افتاد که دیدین مطلب خوبیه حتما اونو به ایمیلم ارسال کنین تا با نام خودتون در این وبلاگ ثبت بشه ویه قدمی توی بالا بودن اطلاعات عمومی بزارین با تشکر ایمیل اینجانب:amirpooya@chmail.irحتما به داشتن یا نداشت فاصله وبزرگی حروف دقت کنین

پیوند های روزانه

اطلاعات کامل ایران وجهان

خرید عینک آفتابی

حواله یوان به چین

خرید از علی اکسپرس

دزدگیر دوچرخه

الوقلیون

تمام پیوند های روزانه

مطالب پیشین

به یاد تیتو ویلانوا

هواپیماهایی که رفتند و برنگشتند

کهکشان ها

تصاویر ناب و قدیمی از حرم امام رضا شاه خراسان

عاقبت قاتلان امام حسین (ع)

یه روز حوصله ام سر رفته بود.....

عکس‌های خنده‌دار از سوژه‌های ایرانی /سری جدید

مداحی آذری / استاد حاج سلیم موذن زاده

تشکر

معذرت خواهی

جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷

جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲

جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۸

جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶

جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶

تبلیغات


تبلیغات



آمار بازديد

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 675
بازدید کل : 20805
تعداد مطالب : 177
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1




به یاد تیتو ویلانوا



نوشته شده توسط یوسف در 6 / 2 / 1393




هواپیماهایی که رفتند و برنگشتند

پرواز بوئینگ مالزیایی که هنوز پیدا نشده است داستان های فراوانی با خود آورد . داستان سریال لاست و یا گمشدگان مثلث برمودا

هادی معیری نژاد- در عالم هوانوردی از این دست پروازها کم نیستند اما در اینجا به پنج پرواز معروف که نهایتا به مرگ سرنشینان و سرنوشت غم انگیر آنان ختم شد اشاره می شود

پرواز 447 هواپیمایی فرانسه: در سال 2009 ایرباس A330ایرفرانس که از ریو دو ژانیرو به پاریس پرواز می کرد درون اقیانوس اطلس سقوط کرد تمامی 228 مسافر و خدمه آن کشته شدند اما آن زمان پنج روز کامل طول کشید تا بقایای هواپیما پیدا شد همچنین سه سال طول کشید که کریستالهای یخ عامل قطع سیستم اتوپایلوت و سقوط هواپیما اعلام شد جسد 74 نفر پیدا نشد.


آملیا ارهارت: یکی از مشهورترین داستانها در تاریخ هوانوردی به شمار می رود هواپیمای دو موتره الکترای وی در تاریخ 1937 بر فراز اقیانوس آرام مفقود شد و بعد از چندین بار ارسال تیم جست و جو که میلیونها دلار هم هزینه در بر داشت خبری از او و هواپیمایش نشد . وی در سال 1939 رسما مرده اعلام شد.

پرواز 739 تایگر لاین : پرواز نظامی ایالات متحده از گوام در سال 1962 با بیشتر 90 پرسنل به سمت فیلیپین حرکت کرد، اما هرگز به مقصد نرسید خلبانان هیچ پیام اضطراریارسال نکردند ، و 1300 نفرنظامی درگیر جست و جویی شدند که نتیجه ای نداشت .خدمه یک نفتکش لیبریایی از دیدن یک شی بسیار نورانی در مسیر و زمان پرواز این هواپیما خبر دادند اما هیت هوانوردی آمریکا گفت قادر به تعین نوع و علت آن حادثه نیست.

پرواز بریتیش ایرویز در آمریکای جنوبی: از آن زمان بیش از50 سال برای پیدا کردن هر گونه اثری از 11 نفر سرنشین پرواز 1947 که در کوه های آند سقوط گذشت اما اثری از آثار سقوط آن هواپیما پیدا نشد. تا این که دو نفراز کوهنوردان آرژانتینی موتور معدوم هواپیمایی را درکوههای آند در سال 1998 کشف کردند.برخی می گویند هواپیما و مسافران آن در سقوط بهمن برای ابد مدفون شده است.

مثلث برمودا: یک سری از ناپدید شدن هواپیماها در گستره وسیعی از اقیانوس در فلوریدا و پورتوریکو که برمودا نامیده شده است رخ داده است . که باعث ایجاد خرافات بسیار و نظریه های علمی اثبات نشده شده است دو جت مسافری بریتیش ایرویز آمریکای جنوبی در منطقه در سال های 1948 و 1949 ناپدید شدند و بیش از 51 نفر در دو پرواز هرگز یافت نشدند. در 1945 پنج بمب افکن های آمریکایی برای ماموریت آموزشی در منطقه گم شدند و هرگز پیدا نشدندموارد از این دست و گزارش شده زیاد است.

پروازشماره 571 نیروی هوایی اروگوئه: یک پرواز به سمت سانتیاگوی شیلی حامل 45 مسافران و خدمه که به علت بدی آب و هوا در کوههای آند در سال 1972 سقوط کرد .

تا 72 روز اثری از هواپیما پیدا نشد. 16 نفر از بازماندگان این حادثه به علت گرسنگی به مرده خواری روی آوردن تا زنده بمانند



نوشته شده توسط یوسف در 23 / 12 / 1392




کهکشان ها

کهکشان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

کهکشان‌ها سامانه‌هایی بزرگ و با اندازه و مرزی مشخّص هستند که از ستاره ها، بقایای ستاره‌نماها (شبه ستاره‌ها)، ماده تاریک، سال نوری، شامل نزدیک به ۱۰ میلیون ستاره هستند. بزرگترین کهکشان‌ها تا ۳ میلیون سال نوری پهنا دارند و شامل بیش از ۱۰۰۰۰۰ میلیارد ستاره هستند. ماده تاریک در اخترشناسی و کیهانشناسی، ماده ای فرضی

تصویر مادون قرمز هسته مرکزی کهکشان راه شیری
تصویر کهکشان کوتوله ان‌جی‌سی ۴۴۴۹ که توسط تلسکوپ هابل ثبت شده‌است
تصویر کهکشان بیضی شکل و غول پیکر ESO 325-G004
نگاره شبیه سازی شده از یک سیاه‌چاله

است که چون از خود شید(نور) (امواج الکترومغناطیسی) گسیل یا بازتاب نمی‌کند، نمی‌توان آن را مستقیماً دید اما از اثرات گرانشی موجود بر روی اجسام مرئی، همانند ستاره‌ها و کهکشان‌ها، می‌توان به وجود آن پی برد. درک و تجسم ماده تاریک آسان نیست اما در دانش ستاره شناسی حائز اهمیت است.[۱][۲][۳][۴][۵]

بزرگی، ویژگی‌ها، ریخت شناسی، دسته بندی

نام کهکشان به انگلیسی: Galaxy برگرفته شده از ریشه یونانی آن Galaxias به معنی شیری است و کهکشان راه شیری به انگلیسی: Milky Way galaxy ریشه این نام می‌باشد. کهکشان‌ها از دید بزرگی و شمار ستاره‌ها دارای طیف گسترده‌ای هستند، در نزدیک ۱۰ میلیون ستاره [۶] و کهکشان‌های غول آسا تا سقف ۱۰۰ تریلیون ستاره [۷] دارند،[۸] کلیه ستارگان یک کهکشان در مدار خود، به دور مرکز تراکم کهکشان می‌گردند. کهکشان‌ها ممکن است از جندین سامانه ستاره‌ای، و جورواجور تشکیل شده باشند. خورشید یکی از ستارگان کهکشان راه شیری است؛ منظومه شمسی یا سامانه خورشیدی دربرگیرندهٔ زمین و همه اجزاء آن است که همگی در مدارشان به گردخورشید می‌چرخند. اشکال کهکشان‌ها بر پایه شیوه‌ای دسته بندی می‌شود که برپایه شیوه دسته بندی ستاره شناس آمریکایی، ادوین هابل (۱۸۸۹-۱۹۵۳)، شکل یافته‌است. درباره فراگشت(تکامل) کهکشان‌ها داده‌های استوار کمی در دست است. تنها داده مورد اطمینان این است که کهکشان‌ها میلیاردها سال پیش به گونهٔ توده‌ای از ابرهای گازی و غباری بوجود آمدند. از دید تاریخی و پیشینه، کهکشان‌ها با توجه به شکل ظاهریشان دسته بندی شده‌اند که بیشتر این کار با بررسی ظاهر و ریخت شناسی آنها انجام گردیده‌است. شکل متعارف کهکشان‌ها بیضی شکل است [۹] که برش آن‌ها همانند یک بیضی نورانی است. دارای سطح مقطعی شبیه یک صفحه گرد هستند که این صفحات توسط بازوهای پر گرد وغبار در کنار هم قرار گرفته‌اند. گروهی دیگر از کهکشان‌ها اشکال ناهم‌گون و غیر معمول دارند که به معروف هستند. دانش انتظام شکلی آنها بیشتر ناشی از کهکشان‌هایی است که در همسایگی آنها جای دارند. این چنین کنش و واکنش‌هایی که میان کهکشان‌های مجاور رخ می‌دهد، ممکن است درپایان به درهم آمیختگی آنها بیانجامد و به صورت ضمنی، به طور قابل ملاحظه‌ای باعث افزایش تشکیل و صف آرایی مجموعه ستارگانی گردد که کهکشان‌های ستاره پاش نامیده می‌شوند. همچنین می‌توان کهکشان‌های ستاره پاش را که عاری از یک ساختار منسجم اند، به کهکشان‌های بی قاعده نیز نسبت داد.[۱۰] بیشتر از ۱۷۰ میلیارد کهکشان در کائناتی که توسط بشر قابل مشاهده‌است، وجود دارد.[۱۱] اکثر کهکشان‌ها قطری بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ پارسک دارند [۱۲](هر پارسک معادل ۳۱ تریلیون کیلومتر می‌باشد). کهکشان‌ها بیشتر با فاصله میلیون‌ها پارسک و حتی مگاپارسک از یکدیگر جدا افتاده‌اند. [۱۳] فضای بین کهکشان‌ها با گاز پر شده‌است البته با چگالی کمتر از یک اتم در متر مکعب! درصد بالایی از کهکشان‌ها به صورت سلسله مراتبی از ستاره‌ها مرتبط هستند و به ظاهری خوشه شکل سازماندهی شده‌اند و سرانجام غول آسا را تشکیل می‌دهند. این ساختارهای غول آسا بیشتر به غالب صفحات و رشته‌هایی قرار گرفته‌اند که پیرامون آنها را خلاء لایتناهی پوشانده‌است. [۱۴] درک این موضوع که ماده تاریک ۹۰ درصد جرم اکثر کهکشان‌ها را تشکیل می‌دهند، آسان نیست. نتایج و داده‌های دیداری بیانگر این موضوع است که سیاهچالههای ابرغول و فرابزرگ ممکن است در میانه بیشتر (نه همه) کهکشان‌ها وجود داشته باند، این سیاهچاله‌های بزرگ و پر رمز و راز دلایل بنیادین و آغازین واکنش‌های فعال در هسته برخی کهکشان‌ها هستند. ستاره شناسان بر این باورند دست کم یک سیاهچاله در میان مرکز کهکشان راه شیری جاخوش کرده باشد.[۱۵]

گونه‌های کهکشان از دید ریخت شناسی

کهکشان‌های ناهمگون یا بی قائده هیچ شکل یا ساختار سامان‌مندی ندارند، آنها دارای جرم بیشتری از کهکشان‌های دیگر هستند و بیشتر ستارههای موجود در آنها دارای طول عمر کم و درخشان می‌باشند. با وجود اینکه بسیاری از کهکشان‌های ناهمگون در بر گیرنده نواحی تابان گازی هستند که ستارهها در آنها ساخته می‌شوند، بیشتر گاز میان ستاره ای کهکشان‌ها بایستی فشرده شوند تا ستارههای تازه‌ای بسازند. نزدیک به پنج درصد از هزار کهکشان درخشان را کهکشان‌های نهمگون تشکیل می‌دهند. این در حالی است که یک چهارم کهکشان‌های شناخته شده نیز کهکشان‌های ناهمگون هستند.

کهکشان‌های مارپیچی دارای بازوهایی هستند که شکلی مارپیچی در پیرامون بر آمدگی میانه‌ای یا هسته، قرصی ایجاد می‌کنند که چرخش هسته با چرخش بازوهای آن همراه می‌شود. جوان‌ترین ستارههای کهکشان‌های مارپیچی در بازوهای کم توده یافت می‌شوند و ستاره‌های کهن بیش تر در هسته فشرده جای دارند. کهن‌ترین ستاره‌ها در هاله‌های کروی پراکنده جای دارند و پیرامون قرص کهکشانی را فرا گرفته‌اند. این بازوها همچنین دارای غبار و گاز فراوانی هستند که منجر به ساخته شدن ستارههای تازه می‌شود.

یک کهکشان مارپیچی میله‌ای دارای یک هسته برآمدگی میانه‌ای کشیده شده و میله‌ای شکل است. همزمان با چرخش هسته این طور به نظر می‌رسد که در هر سوی هسته یک بازو نیز می‌چرخد. برخی بر این باورند که کهکشان راه شیری نیز یک کهکشان مارپیچی میله‌ای است. شکل کهکشان‌های مارپیچی و کهکشان‌های مارپیچی میله‌ای از کهکشان‌های با برآمدگیهای میانه‌ای بزرگ با بازوهای نه چندان به هم پیوسته تا کهکشاهای با برآمدگی‌های مرکزی کوچک و بازوهای آزاد متغیر است. اگر چه کهکشان‌های مارپیچی و مارپیچی میله‌ای پیش از این به عنوان دو گونه کهکشان جدا دسته بندی می‌شدند، ولی امروزه آنها را همانند می‌دانند.

کهکشان‌های بیضوی از دید شکل، از شکل بیضی‌گون (شبیه توپ راگبی) تا شکل کروی متغیر هستند و اشکالی میان این دو نیز یافت می‌شوند. به وارونهٔ کهکشان‌های دیگر که نوری آبی از ستارههای فروزان و کم عمر منعکس می‌کنند، کهکشان‌های بیضوی زرد رنگ دیده می‌شوند. علت این امر ایستادن ساخته شدن ستاره‌ها در این کهکشان‌ها می‌باشد که در نتیجه کمابیش همهنور آنها از که دارای طول عمر زیادی هستند به دست می‌آید. [۱۶]

ریشه شناسی واژه کهکشان (Galaxy)

واژهٔ galaxy از galaktikos یا kyklos یا galaxias گرفته شده‌است و معنای آن «راه منحنی شکل شیری رنگ» است. این دگرگونی به دلیل ظاهر دیده شده کهکشان راه شیری در آسمان است. این ریشه شناسی واژه از یک افسانه کهن یونانی گرفته شده‌است، هنگامی که زئوس پسر نوزاد هرکول را که بوسیله یک بانوی فنا پذیر زاده شده بود در میان سینه‌های شیر خدایی را بنوشد و درپایان فنا ناپذیر شود، پس از اینکه هرا ازخواب بیدار می‌شود نوزادی را می‌بیند که در حال نوشیدن شیر است، زن نیز از ترس کودک را از سینه اش به دوردست پرت می‌کند و فواره ای از شیر به آسمان پاشیده می‌شود که سرانجام نوار شیری رنگ و درخشانی پدید می‌آید که ما امروزه به آن راه شیری می‌گوییم.[۱۷] در ادبیات واژه Galaxy با حرف G بزرگ تعبیر کهکشان راه شیری است، تا کهکشان ما را از میلیاردها کهکشان دیگر جدا کند. عبارت راه شیری (Milky Way) نخستین بار در بنام در سال ۱۳۸۰ میلادی به دست یک شاعر انگلیسی به نام Chaucer به کار برده شد. [۱۸] هنگامی که ویلیام هرسچل مبادرت به فهرست کردن اجرام آسمانی کرد، او از عبارت برای بهره برد. این اجرام بعدها تحت عنوان «ممالک بی کران هزارگونه ستارگان» تعبیر شدند و زمانی و باورنکردنی این اجرام درخشان آسکار شد لقب «جزائر کائنات» به آنها داده شد. البته چون کائنات به همه جهان هستی (عالم) و همگی اجرامی که در آن جای دارند گفته می‌شود و همچنین همگی این کائنات شناخته نشده‌اند، لذا عبارت «جزائر کائنات» به کهکشان تغییر نام داد. [۱۹]

کهکشان راه شیری

کهکشان راه شیری کهکشانی است که ما زمینیان در آن زندگی می‌کنیم. این کهکشان به شکل نوار درخشانی که آسمان را دور می‌زند و با ۶۳ درجه زاویه می‌سازد. در شب‌های تاریک بدون ماه با چشم غیر مسلح دیده می‌شود.

تصویری از بازوهای کهکشان راه شیری[۲۰]

ضخامت این نوار که در حقیقت مقطع کهکشان از دید خورشید می‌باشد ناهمگون بوده و اندازه پهنای آن میان ۳ تا ۳۰ درجه متفاوت است. روشنایی و در سمت صورت فلکی قوس بیشتر می‌باشد و در شب‌های تابستان بیشتر خودنمایی می‌کند دلیل این مسئله این است که میانه کهکشان راه شیری در این سمت جای دارد و زمانی که به صورت فلکی قوس نگاه می‌کنیم در واقع به قسمت‌های درونی آن نگاه می‌کنیم که شمار ستاره‌ها و سحابیهای آن بیشتر است. کهکشان راه شیری یک کهکشان مارپیچی با چند بازو می‌باشد. حتی با یک تلسکوپ کوچک می‌توان میلیون‌ها ستاره آن را دید که البته این ستارگان همه متعلق به بازوی جبار (یا ) هستند. ناهمگونی‌هایی که در کهکشان می‌بینیم ناشی از وجود و غباری تیره کننده (سحابی تاریک) هستند. کهکشان راه شیری به همراه دو کهکشان مارپیچی آندرومدا و و نزدیک به سی کهکشان کوتوله خوشه محلی کهکشانی را ساخته‌اند.

نوشته شده توسط یوسف در 19 / 11 / 1392




تصاویر ناب و قدیمی از حرم امام رضا شاه خراسان

نوشته شده توسط یوسف در 15 / 10 / 1392




پله

ادسون آرانتس دوناسیمنتو ملقب به پله (زادهٔ ۲۳ اکتبر ۱۹۴۰) بازیکن سابق تیم ملی فوتبال برزیل است. پله در دوران بازی‌گری خود سه جام جهانی را کسب کرد و رکوردهای بسیاری را شکست (از جمله اولین بازیکنی که ۱۰۰۰ گل به ثمر رساند). از القاب دیگر او «او ری» (شاه) و «پرولا نگرا» (مروارید سیاه) بودند. او عموما به عنوان بزرگ‌ترین بازی‌کن تاریخ جهان شناخته می‌شود.

Péle resalta a importancia da Copa do Mundo na Africa do Sul

 

او ضمن مهارت بازی به عنوان هافبک یا مهاجم، مهارت کامل بازی با هر دو پا را داشت. تمام‌کننده‌ای قهار بود، دریبل‌زنی بی‌نظیر و پاسوری به یاد ماندنی. او حتی – به عنوان یک فوروارد – تکل‌زن قهاری نیز بود. سرعت و قدرت شوت او از معروف‌ترین ویژگی‌هایش هستند.

او در دوران حرفه‌ای خود سه جام جهانی را کسب کرد و ۱۲۸۱ گل به ثمر رساند. او تمام دوران فوتبال خود را در باشگاه برزیلی سانتوس بازی کرد و تنها سال‌های آخر عمر را به آمریکا رفت تا برای کوسموس بازی کند. بعد از بازنشستگی در ۱۹۷۷ او به عنوان شخصیتی ورزشی فعالیت کرده‌است و مدتی وزیر وزرش برزیل بوده‌است.

باز هم سلام به همه عزیزان از تاخیری که داشتم از همه پوزش میخوام یکم سرم شلوغ بود اما دوباره میخوام از فوتبال بگم و اینبار از پله اسطوره و سلطان فوتبال جهان بگم . پله یا به عبارتی ادسون ارانتس دونا سیمونته ستاره سابق فوتبال جهان متولد ۲۳ اکتبر ۱۹۴۰ میلادی در Três Coraç?es (MG), Brazil میباشد . پله را بسیاری از کارشناسان خبره فوتبال جهان برترین و بزرگترین فوتبالیست تاریخ جهان می نامند . کسی که در ۱۷ سالگی تونست تیم برزیل رو برای اولین بار قهرمان جهان کند . در واقع لقب پله در دنیا “The King of Football” سلطان فوتبال و در جایی دیگر هم به “The King Pelé” یا سلطان پله معروف میباشد . وی همچنین لقب Footballer of the Century یا همون برترین فوتبالیست قرن رو هم از سوی فیفا از ان خودش کرده است . وی همچنین عنوان Athlete of the Century یا همون برترین ورزشکار قرن رو هم از سوی کمیته بین المللی المپیک برای خودش اختصاص داده . پله همچنین یکی از اعضای National Soccer Hall of Fame یا تالار افتخارات فوتبال هم میباشد . وی همچنین تنها فوتبالیستی در جهان میباشد که تونسته در دنیای حرفه ای فوتبال بیش از ۱۰۰۰ گل به ثمر برسونه البته به احتمال فراوان روماریو ستاره دیگری از برزیل هم که الان به مرز ۹۹۹ گل رسیده بتونه به جمع پله بپیونده . پله در ۱۵ سالگی به تیم Santos Futebol Clube و در ۱۶ الگی وارد تیم ملی برزیل و در ۱۷ سالگی هم با برزیل قهرمان جهان شد . وی با وجود پیشنهادهای بزرگ از سوی تیمهای ثروتمند اروپایی در تیم خود سانتوس باقی ماند و ۲ دهه برای این تیم بازی کرد چیزی که الان دیگه بین بازیکنان وجود نداره و یک بازیکن به محض دریافت یک پیشنهاد یه دلار بیشتر تیم خود و طرفدارانی که به عشق او به استادیوم میرفتند رو ترک میکنه و به یه تیم دیگر میره . در واقع پله به هیچ وجه پول رو به هواداران سانتوس ترجیح نداد و از این نظر هم یه نابغه در جهان هست .

pele5

پله در نهایت در سال ۱۹۷۵ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد البته نه به صورت کامل . از تکنیکهایی که پله در اونها شهرت داشت میشه به دریبل های بدون استپ و پاسهای رویایی و سرعت و شوتهای محکم و ضربات سر استثنایی اون نام برد . پله همچنین برترین گلزن تاریخ فوتبال برزیل هم میباشد . و جالب تر اینکه تنها فوتبالیست در جهان که موفق شده ۳ بار قهرمان جهان بشود . پله در نهایت در سال ۱۹۷۷ به صورت کامل از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و در حال حاضر هم یکی از سفیران فوتبال در جهان میباشد . پله در خانواده اش به Dico شهرت داشت . در واقع شهرت اصلی او Pele نبوده بلکه به دلیل اینکه وی به دروازه بان تیم واسکوداگاما که نام وی Bilé بوده علاقه خاصی داشته لقب او را هم پله یا Pilé می نامند . پدر پله هم فوتبالیست بود اما به دلیل اسیب دیدگی از ناحیه زانو زود از دنیای فوتبال اون هم با تیم Atletico Mineiro خداحافظی کرد . در سن ۱۵٫۵ سالگی به تیم جوانان سانتوس و پس از یک سال بازی به تیم بزرگسالان سانتوس پیوست . پله در اولین بازی برای تیمش در برابر کورینتیانس که با برد ۷-۱ این تیم همراه بود یک گل به ثمر رسوند . در سن ۱۶ سالگی در صدر جدول گلزنان لیگ برزیل قرار گرفت . فقط بعد از ۱۰ ماه از عقد قرارداد حرفه ای با سانتوس به تیم ملی برزیل دعوت شد . بعد از جام جهانی ۱۹۶۲ با تیم برزیل بسیاری از تیمهای ثروتمند اروپایی خواهان وی شدند اما دولت برزیل با اعلام اینکه پله به عنوان گنجینه ملی برزیل میباشد مانع از پیوستن وی به تیمهای اروپایی شد . در ۱۹ نوامبر ۱۹۶۹ پله موفق شد ۱۰۰۰ امین گلش رو به ثمر برساند .

در واقع این گل در استادیوم ماراکانا و در برابر تیم واسکوداگاما و از روی نقطه پنالتی به ثمر نشست . در جایی پله اعام کرد که زیباترین گلی که زده در استادیوم Rua Javari stadium و در لیگ Campeonato Paulista و در برابر رقیب منطقه ای سائوپائولو یعنی Juventus بوده است هر چند تصویر ویدیویی از این گل وجود نداره اما به درخواست پله یک انیمیشن از این صحنه درست شد . البته با ارزشترین گل یا به عبارتی goal worthy of a plaque در برابر فلومیننزه و در استادیوم ماراکانا و در مارس ۱۹۶۱ رخ داد که این گل رو هم زیباترین گل در تاریخ استادیوم ماراکانا شناخته اند . یکی از داستانهای جالب در مورد پله به این صورت هست که در سال ۱۹۶۷ دو گروه از نفاق افکنان در نیجریه که با هم جنگ میکردند ۲ روز را اعلام اتش بس میکنند تا بتونن بازی دوستانه پله را در لاگوس مشاهده کنند . در سال ۱۹۷۲ و پس از ۱۷ سال بازی در تیم سانتوس از این تیم خداحافظی کرد و در سال ۱۹۷۴ با تیم امریکایی نیویورک کاسموس برای فصل ۱۹۷۵ قراداد امضا کرد . و در اخرین سال حضورش در این تیم موفق شد این تیم را به مقام قهرمانی لیگ امریکا برساند البته در سال ۱۹۷۷ میلادی . در اول اکتبر ۱۹۷۷ کفشهایش را برای همیشه در برابر خیل عظیمی از مردم در استادیوم Giants Stadium اویزان کرد . در این دیدار دوستانه وی یک نیمه در تیم کاسموس و یک نیمه هم در تیم سابقش سانتوس بازی کرد و در پایان دیدار هم پیراهن شماره ۱۰ تیم سانتوس به افتخار وی برای همیشه بازنشسته شد و به پله تعلق گرفت . اولین بازی ملی پله در ۷ جولای ۱۹۵۷ برابر ارژانتین و به شکست ۲-۱ برزیل منجر شد که در ان بازی پله تنها گل برزیل را به ثمر رساند یعنی ۳ ماه قبل از رسیدن به سن ۱۷ سالگی . اولین گلش در جام جهانی هم در برابر ولز و در جام جهانی ۱۹۵۸ سوئد بود که به عنوان جوانترین بازیکن هم معرفی شده بود .

جوانترین بازیکن در تاریخ جامهای جهانی میباشد که موفق شد در برابر تیم فرانسه و در نیمه نهایی جام ۵۸ موفق به زدن ۳ گل در یک دیدار یا همان هت تریک شود با سن ۱۷ سال و ۲۳۹ روز . جوانترین بازیکنی میباشد که موفق شده در فینال جام جهانی حضور داشته است با سن ۱۷ سال ۲۴۹ روز . در فینال جام ۵۸ هم ۲ گل به ثمر رساند که یکی از گلهای وی را جزو برترین گلهای تاریخ جام جهانی به شمار می اورند . تا اینجا رو داشته باشید … دوستان پله اینقدر افتخارات داره که توی چندین صفحه هم نمیشه کامل به اونها پرداخت و با توجه به اینکه دوستان هم خسته نشوند ادامه مطلب هم در روزهای اینده به سایت اضافی میشه مرسی از اینکه تا اینجای کار همراه ما بودید و به امید دیدار سلام دوباره به همه دوستان در این قسمت به ادامه بررسی زندگی ورزشی پله میپردازیم و قسمت دوم رو اغاز میکنیم که به سال ۱۹۶۲ رسیدیم. در جام جهانی ۱۹۶۲ پله در بازی مقابل چک و اسلواکی وقتی دو بازیکن حریف رو دریبل زد با خطای فاحش مدافع حریف روبرو شد و در نهایت جام جهانی رو هم از دست داد . جالبه بدونید کسی که جانشین پله در ادامه تورنمنت شد کسی نبود بجز گارینشای معروف که اتفاقا هم تونست باعث دومین قهرمانی تیم برزیل در جام جهانی بشه و ستاره مسابقات هم لقب بگیره . در جام جهانی ۱۹۶۶ و در حالی که پله موفق شد برای سومین بار متوالی و در ۳ جام جهانی گلزنی کنه برای برزیل و در بازی سوم در برابر پرتغال باز هم بر اثر تکلهای متوالی و خشن تیم پرتغال پله باز هم ناچار به ترک جام جهانی شد به طوری که بعد از پایان مسابقات اعلام کرد که دیگر حاضر نیست در جام جهانی بازی کند جامی که در نهایت برزیل در دور اول اون در عین ناباوری حذف شد .

در جام جهانی ۱۹۷۰ وقتی پله به تیم دعوت شد ابتدا اون رو رد کرد اما به ناچار دعوت به تیم ملی رو قبول کرد و در تیم برزیل که به گواه بسیاری از کارشناسان فوتبال جهان برترین تیم تاریخ فوتبال جهان هم میبود بازی کرد و اتفاقا با اون تیم هم قهرمان شد تیمی که شامل بازیکنانی چون Rivelino, Jairzinho, Gérson, Tostão و Clodoaldo بود . پله در جام جهانی ۱۹۷۰ هم موفق به گلزنی شد و به عبارتی تنها فوتبالیستی هست که تونسته در ۴ جام جهانی گلزنی کنه که واقعا خارق العاده است . در فینال جام ۷۰ پله گل ابتدایی بازی رو زد و در ۲ گل دیگر هم به عنوان پاسور شریک بود که در نهایت با برتری ۴-۱ برزیل همراه بود به عبارتی برزیل تمام بازیهای خودش رو با برد به پایان رسوند . با این قهرمانی برزیل برای همیشه Jules Rimet Trophy را از ان خودش کرد .

اخرین بازی پله برای زردپوشان برزیلی در تاریخ ۱۸ جولای ۱۹۷۱ و در برابر تیم یوگسلاوی و در شهر ریودوژانیرو بود . رکورد وی هم در تیم برزیل برابر با ۶۷ برد و ۱۴ تساوی و ۱۱ باخت و ۳ قهرمانی در جام جهانی هست که تا به حال کسی به اون دست پیدا نکرده است و یه نکته جالب هم اینکه تیم برزیل در مسابقاتی که پله و گارینشا به طور همزمان در تیم برزیل بازی میکردند رنگ شکست را هرگز به خودش ندید . دوستان در قسمت پایانی وسوم به بررسی افتخارات پله اعم از اینکه چند تا بازی انجام داده یا چند تا گل زده خواهیم پرداخت پس تا دیداری دیگر بدرود . سلام به همه دوستان عزیز در این بخش اخر کلیه افتخاراتی رو که پله کسب کرده را با هم مرور میکنیم پله با تیم سانتوس که تمام فوتبال حرفه ای خود رو با این تیم انجام داد موفق به کسب قهرمانی های فروانی شد . ۱۰ قهرمانی در Campeonato Paulista و ۳ قهرمانی در Torneio Rio-São Paulo و یکبار قهرمانی در Torneio Roberto Gomes Pedrosa (Taça de Prata) و ۵ قهرمانی در Taça Brasil و ۲ قهرمانی در Copa Libertadores و ۲ قهرمانی هم در Intercontinental Cup و یک قهرمانی هم در South-American Recopa از افتخارات او با پیراهن تیم سانتوس می باشد . با تیم نیویورک کاسموس هم یکبار در سال ۱۹۷۷ و در مسابقات NASL قهرمان امریکا شد . اما با پیراهن برزیل ۳ بار قهرمان World Cup و ۲ بار قهرمان Roca Cup و یکبار هم قهرمان Copa O’Higgins و یکبار نیز قهرمان Copa Atlântica شد . سایر رکوردهای شخصی پله هم به قرار زیر میباشد : در سال ۱۹۹۹ به عنوان برترین ورزشکار قرن از سوی کمیته بین المللی المپیک برگزیده شد .

در دسامبر ۲۰۰۰ به عنوان برترین فوتبالیست قرن بیستم معرفی شد . در همان سال پله جایزه مادام العمر Laureus World Sports Awards را که در افریقای جنوبی و توسط رییس جموهر ان کشور یعنی نلسون ماندلا اهدا میشد را از ان خود کرد . در سال ۲۰۰۵ هم پله جایزه BBC Sports Personality of the Year Lifetime Achievement Award رو از شبکه بی بی سی مال خود کرد . اما کمی هم به بازیها و گلهای وی بپردازیم: پله در ۱۳۶۳ بازی توانسته ۱۲۸۱ گل به پمر برساند البته این شامل بازیهایی هم میشه که پله با تیمهای سانتوس و نیویورک در تورهای مختلف انجام داده است و اون بازیها هم برای وی حساب شده است حتی بازیهای که برای تیم نیروهای نظامی با پیراهن برزیل انجام داده است . تعداد گلهای به ثمر رسانده پله در مسابقات لیگ برزیل شامل ۵۸۹ گل در ۶۰۵ بازی میباشد . پله در جایگاه سوم برترین گلزنان ملی جهان با ۷۷ گل در ۹۲ بازی . همچنین وی در جایگاه چهارم و پشت سر رونالدو و گرد مولر و ژوست فونتن در لیست برترین گلزنان تاریخ جام های جهانی می باشد با ۱۲ گل . پله در ۳ قهرمانی برزیل در جام جهانی سهم داشته اگرچه در فینال ۶۲ به دلیل مصدومیت حاضر نشد . و جزو بازیکنانی میباشد که موفق شده اند در ۲ فینال جام جهانی گلزنی کنند به همراه پل برایتنر المانی و زین الدین زیدان فرانسوی و واوای برزیلی . او همچنین جزو یکی از ۵ بازیکنی هست که موفق شده از روی یک ضربه ازاد ایستگاهی به طور مستقیم گلزنی کنه در ۲ جام متفاوت به همراه Rivelino, Teófilo Cubillas, Bernard Genghiniو David Beckham . او همچنین جزو دو نفری هست که موفق شده اند در ۴ جام جهانی گلزنی کنند به همراه اووه زیار المانی البته من در یکی از مطالب بالا به اشتباه فقط ذکر کردم که پله به تنهایی دارای این عنوان هست که الان از همه پوزش میخوام و به نوعی اون رو تکمیل میکنم که هم پله و اووه زیلر در ۴ جام متفاوت گلزنی کرده اند . بسیاری بر این باور هستند که اگر گلهای زده شده پله که بسیاری از اونها در مسابقات غیر رسمی زده شده است را حساب نکنیم معادلات طور دیگری خواهد بود بطور نمونه اگر بازیهای دوستانه هم برای گرد مولر المانی محاسبه شود وی دارای رکورد ۱۴۵۵ گل در ۱۲۰۴ بازی خواهد شد . یا در جایی دیگر اگر فقط رقابتهای رسمی محاسبه شود اینبار هم پله در جای دوم خواهد بود پشت سر ژوزف بیسکان . به طوری که وقتی از وی در این مورد که ایا تعداد گلهای تو بیشتر هست یا پله به صورت کنایه امیزی گفت : “who’d have believed me if I said I’d scored five times as many goals as Pelé?” . اما زندگی پله بعد از فوتبال هم جالبه در سال ۱۹۹۲ پله به عنوان سفیر سازمان ملل برای بوم شناسی و محیط یا درست تر اون ecology and the environment برگزیده شد . در سال ۱۹۹۵ هم به خاطر خدمات برجسته به ورزش جایزه Gold Medal رو از سوی رییس جمهور برزیل دریافت کرد . همچنین از سوی رییس جمهور برزیل به عنوان وزیر ورزش فوق العاده برزیل و همچنین سفیر حسن نیت یونسکو هم انتخاب شد . در ال ۲۰۰۱ هم بدلیل درگیری به خاطر اتهام رشوه گیری از سمت خود کناره گیری کرد . در سال ۱۹۹۷ هم مقام شوالیه گری بریتانیا به صورت افتخاری به پله اهدا شد .

pele3

پله همچنین چندین زندگی نامه هم نوشته و چندین فیلم درباره زندگی وی هست . وی همچنین در سال ۱۹۸۱ و در فیلم فرار به سوی پیروزی که با حضور ستاره های فوتبال جهان و بازیگر مشهور هالیوود سیلوستره استالونه ساخته شد هم حضور داشت که در ان فیلم نقش زندانی هایی رو انجام دادند که در کمپی از نازیهای المانی زندانی بودند و با برگزاری یک مسابقه فوتبال موفق به فرار شدند . پله همچنین مربی شخصی ستاره حال حاضر جهان یعنی رونالدینهو هم میباشد . وی همچنین در ۱۲ فیلم و مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده است .

اما زندگی شخصی پلهپله در کل ۲ بار ازدواج کرده است که اولین ان در سال ۱۹۶۶ و با روزماری میباشد که ۳ فرزند از ان دارد و در سال ۱۹۸۲ هم از وی طلاق گرفت و دومین بار هم در سال ۱۹۹۴ با اسیریا ازدواج کرد که ۲ فرزند هم از وی دارد . پله یک دختر دیگر هم داشت که به نام Sandra Regina Arantes do Nascimento بود و در اکتبر ۲۰۰۶ بر اثر بیماری سرطان از دنیا رفت . دوستان این بود زندگی ورزشی پله اسطوره ورزش جهان که علی رغم رنگین پوست بودنش تونست به تمامی این افتخارات برسد و به مروارید سیاه شهرت پیدا کند .

 

ماجرای هزارمین گل پله

ظاهراً در تاریخ فوتبال جهان، تنها دو بازیکن بیش از ۱۰۰۰ گل به ثمر رسانده اند: فرانس پوشکاش مجارستانی با بیش از ۱۵۰۰ گل و پله برزیلی با نزدیک به ۱۳۰۰ گل.
 علیرغم گلهای فراوانی که پله زده است، گل هزارم وی ماجرایی ویژه دارد که در تاریخ فوتبال جالب توجه است.
در اکتبر ۱۹۶۹ مطبوعات برزیل خبر دادند که پله نزدیک به ۹۹۰ گل در دوران فوتبال خود به ثمر رسانده است. از لحظه ای که این خبر منتشر شد، جهان در انتظار گل هزارم پله بود. شمارش گلهای پله برای رسیدن به رقم هزار، از سوی مطبوعات و فوتبالدوستان سراسر جهان آغاز شد.
 این شمارش باعث به هم ریختن اعصاب پله و غیرعادی شدن گل هزارم برای وی شد. برترین بازیکن تاریخ فوتبال، دیگر خونسردی و آرامش پیشین خود را نداشت و فقط به فکر رسیدن به گل هزارم و از بین رفتن استرس آن شمارش جهانی بود.
 پله که در آن زمان عضو باشگاه سانتوس بود، در زندگی نامه اش در این باره می گوید: ” در ۱۵ اکتبر، در بازی مقابل تیم پورتوگزا دسپورتس – مسابقه ای که سانتوس در آن ۶ بر ۲ پیروز  شد – من چهار گل به ثمر رساندم که رسانه ها آنها را با شماره های ۹۹۰، ۹۹۱، ۹۹۲ و ۹۹۳ شمارش کردند. فشار افزایش یافت. یک هفته بعد، در بازی مقابل کورتیبا … گل ها ی۹۹۴ و ۹۹۵ را به ثمر رساندم.
 اکنون مطبوعات توسط نمایندگانشان سریعاً از سراسر جهان گرد می آمدند. هر بار که به محوطه گل نزدیک می شدم لشکری از دوربین ها از همه طرف دروازه روی من متمرکز می شد و این عصبانی کننده بود.
در مسابقه بعدی در برابر فلومینسه، هیچکدام از افراد  تیم ما و از جمله خودم موفق به گل زدن نشدیم ولی خوشبختانه حریف نیز به همین نتیجه رسید. . و سپس در ۱ نوامبر من گل شماره ۹۹۶ را در برابر فلامنگو به ثمر رساندم. ولی بعد از آن ترس برم داشت.
در ماه نوامبر، کورینتیانس از سان پائولو ما را با نتیجه ۴ بر ۱ به سختی شکست داد و من هیچ گلی نزدم. فشار به همه ما وارد می شد. پنج روز بعد باشگاه فوتبال سان پائولو با نتیجه ۱ بر ۱ با ما مساوی کرد و تنها گل ما از آن من نبود.
 تصور می کنم که روزنامه ها و ایستگاههای رادیویی در سراسر برزیل و بقیه جهان به تدریج نگران شده بودند . بالاخره آنها بودجه محدودی داشتند و داشت چنین به نظر می رسید که که گوئی آنها هزینه های مسافرت و کاری را برای مدتی طولانی به جماعتی از خبرنگاران می پرداختند بی آنکه در مقابل داستانی بدست آورند.
به علاوه، می دانم که تیم سانتوس هم منتظر بود تا به این رقم جادویی دست یابم و بتوانیم کار خودمان یعنی فوتبال را بدون احساس شبیه چیزی که روی لام گذاشته شده و زیر میکروسکوپ قرار گرفته باشد، ادامه دهیم.
سپس در ۱۲ نوامبر، در بازی در مقابل سانتاکروز در رسه فی، که ۴ بر ۰ پیروز شدیم، من ۲ گل به ثمر رساندم و به شماره ۹۹۸ رسیدم.
تعداد گزارشگرها و خبرنگاران تلویزیونی، عکاسها و خیرنگاران رادیویی، در مسابقه بعدی باز هم بیشتر شد. گل شماره ۹۹۹ دو روز بعد در پارائیبا به ثمر رسید. به این ترتیب هنگامی که ما به باهیا آمدیم تا در ۱۶ نوامبر با اسپورت کلاب باهیا بازی کنیم، تصور می کنم تمام رادیوهای کشور روی این مسابقه متمرکز شده بودند.
هنگامی که روی زمین بازی آمدم احساس می کردم عصبی هستم. از مدتها قبل بارها آرزوی هزارمین گل را کرده بودم، ولی هرگز نه به اندازه آن روز. ناگهان احساسی سرد به من دست  داد که گویی محکوم بودم که تا سالها و سالهای بعد نتوانم گلی را به ثمر برسانم، و اینکه فریبندگی هزارمین گل همیشه در برابرم خواهد بود، سرزنشم خواهد کرد و مرا از انجام یک بازی فوتبال شایسته بازخواهد داشت.
از صدها دوربینی که تمام بازیهایی را که من در آنها شرکت داشتم دنبال می کردند نیز هیچ کمکی ساخته نبود. آنها در نظرم همچون هیولاهای مریخی بودند که با تک چشم های شیشه ای بی حالت خود مرا بی هیچ گونه احساسی تماشا می کردند. روزنامه های باهیا لاف زنی کرده بودند که هر گاه من گل مشهور خود را در آن روز به ثمر می رساندم، مراسمی که آنها برپا می کردند … نشان خواهد داد که میهمان نوازی مردم باهیا تنها میهمان نوازی واقعی می باشد.
کوشیدم بیم خود را کنار بگذارم و بهترین بازی خود را انجام دهم ولی شک نسیت که فشار دائمی روی من و روی تیم اثر می گذاشت.
هیچ گاه چیزی را که یک فرصت درجه یک تلقی می کردم بدست نیاوردم مگر درست در لحظات قبل از پایان مسابقه، و آنگاه به نظرم رسید که واقعاً آن را در اختیار دارم! توپ به من پاس داده شد و آن را با دریبل به پایین زمین بردم و سپس، هنگامی که مطمئن شدم که دروازه بان را با یک تظاهر به حمله گمراه کرده ام، با تمام قوا و بدون توقف ضربه زدم. متاسفانه توپ به تیر بالای دروازه اصابت کرد و به اخل زمین بازگشت، ولی پیش از اینکه من و یا دروازه با بتوانیم به آن برسیم، یار تیمی من ” ژائیر بالا ” خود را به آن رساند و … با یک ضربه توپ را به داخل دروازه فرستاد.
 سرانجام بازی با نتیجه ۱ بر ۱ پایان یافت و هزارمین گل باز هم مرا ناکام گذاشت.
مسابقه بعدی ما در برابر واسکودوگاما در استادیوم ماراکانا در ریو برگزار شد. مردم ریو از اینکه فرصت دیدن هزارمین گل را در شهر خود داشتند، بسیار خوشحال بودند. من از خوشحالی بسیار دور بودم. داشتم به این فکر می رسیدم که شماره هزار طلسم شده است و شاید خداوند نمی خواست که که هرگز کسی هزار گل را به ثمر برساند.
در تایید احساس من در اینکه خداوند مخالف این امربود، در آن روز، ۱۹ نوامبر، باران گرفت. بارانی که وقتی تصمیم به باریدن می گیرد، فقط در یک منطقه استوایی می تواند چنین ببارد. گویی آسمان شکافته بود و هر قدر آب را از مدتها قبل در آنجا نگاه اشته بود، رها می کرد.

pele2
 انسان می توانست باران را با بیل بردارد. با این حال ۸۰۰۰۰ تماشاچی در آنجا حضور داشتند که علیرغم آن توفان با شجاعت برای تماشای واقعه آمده بودند و برای آن تعداد فداکاران آبکشیده، انسالن می باید بهترین تلاش خود را عرضه می کرد.
رنه، از واسکودوگاما، مراقب من بود … با پاهایی مانند تنه درخت و هیکلی که هر گونه اقدام دفاعی را برایش مقدور می ساخت. در آن  زمین لیز، در حالی که باران داخل چشم هایم می شد و رنه آشکارا مرا از هر طرف پوشانده بود.
 در سی دقیقه اول بازی به زحمت حتی توپ را لمس کردم. سپس، سرانجام، برای یک ثانیه با یک تظاهر به حمله تعادل او را بر هم زدم و او را از موضع خود بیرون راندم و قبل از آنکه او بتواند به خود آید، با چلپ چلپ در میان باران به طرف محوطه گل رهسپار شدم. سایر مدافعینی را که برای جلوگیری از حرکت من پیش آمده بودند، پشت سر گذاشتم و با تمام قوا شوت کردم.
 در حالی که شاهد اوج گرفتن توپ بودم و صدای فریادی را که از تماشاچیان برمی خاست می شنیدم، دانستم که … گل قطعی است. طلسم شکسته بود، عذاب به پایان رسیده بود! نور فلاشهای عکاسی تقریباً مرا کور کرده بود، ولی با این حال فهمیدم که آنچه را که امیدوار بودم ببینم، نخواهم دید.
آندراده، دروازه با بین المللی آرژانتینی تیم واسکو، تا آنجا که می توانست به هوا پرید و توانست با سرانگشتان دراز شده اش توپ را ز بالای تیر دروازه رد کند.
من با دلسردی نومید شده بودم، ولی این بازی یک اثر بر من گذاشت: حالت عصبی مرا برطرف کرد. اکنون درمی یافتم که هزارمین گل نیز گلی مانند هر گل دیگر است و فقط مساله اندختن توپ به داخل دروازه است. شماره هیچ فرقی در کار ایجاد نمی کند. شماره طلسم شده ای در کار نیست. و بدون شک خدا هم کوچکترین کاری با یک گل در فوتبال ندارد.
رنه نشان داده بود که می شود او را با یک تظاهر به حمله از سر راه رد کرد و و اکنون تنها کاری که باید می شد فقط آرامش بود و بدست آوردن گل و خاتمه دادن به موضوع پوچ رقم جادویی به یکباره و برای همیشه.
دوباره توپ به من پاس داده شد. دوباره رنه را با یک تظاهر به حمله از موضعش دور کردم و راهی محوطه گل شدم. دوباره با دریبل توپ را از میان دفاع های آنها گذراندم و و یکبار دیگر ضربه خوب دیگری زدم و گرفت. توپ اوج گرفت و به تیر بالای دروزاه خورد، ولی من آماده شده بودم تا در موقع بازگشت آن را با سر برگردانم که رنه، که او هم به طرف توپ می دوید، تصادفاً جای من آن را با سر زد و توپ به درون تور بازگشت و گل به حساب سانتوس گذاشته شد!
همیشه گل کردن برای رقیب موجب می شود که بازیکن و همچنین تیم او احساس حماقت کنند. جمعیت رنه را هو کرد، ولی نه به خاطر زدن یک گل به نفع ما، بلکه به خاطر ممانعت از به ثنر رسیدن آن شماره جادویی توسط من : یک هزار.
هنوز وقت زیادی از بازی باقی بود. یک بار دیگر در میان زمین بودم که کلودو آلدو از تیم ما پاس زیبایی داد که دفاع واسکو را در هم ریخت و سپس من توپ را در اختیار داشتم در حالی که فقط دو دفاع، فرناندو و رنه، میان من و آندراده، دروازه بان آنها قرار داشتند. و فرناندو و رنه هم از یکدیگر دور بودند.
من هر چه سریعتر شروع به پیشروی کردم. می خواستم از انکه آن دو به یکدیگر ملحق شوند از میان آنها پیش بروم. ولی فرناندو فرناندو به طرف من شیرجه رفت و با سر خوردن به من پشت پا زد. جمعیت با فریاد برخاستند و اور سوت زد: ضربه پنالتی!
مطمئناً ضربه پنالتی چیزی نبود که برای هزارمین گل خود خواهان آن بوده باشم، ولی در این مرحله باید هر طور که شده آن را بدست می آوردم که صرفاً به این مساله خاتمه دهم.
 نمی دانم چه مدت روی توپ ایستادم. در حالی که آندراده با دقت مراقب من بود، می کوشیدم افکار زیادی را از ذهن خود بزدایم. می کوشیدم اهمیتی را که این گل برای من، برای مسابقه ام، و برای تیمم داشت فراموش کنم. می کوشیدم آسوده باشم و آرامشی را که فقط تا لحظاتی قبا احساس می کردم بازیابم.
 در یک آن از دست دادن آن ضربه پنالتی را در آن مسابقه خردسالان سالها پیش در سانتوس به یاد آوردم، ولی آن فکر را فوراً زدودم. در عوض با خود گفتم که صرفاً ایستادن در آنجا فقط می تواند شانس از دست دادن گل را بیفزاید، و اگر از دست می دادم به جهنم! گل هزارم را دفعه بعد بدست می آوردم.
سپس در حالی که تقریباً گویی کالبدم از انتظار کشیدن در مدتی که ذهنم هنوز درگیر جر وبحث درباره مساله بود، خسته شده بودم، دریافتم که توپ را شوت کرده بودم و داشتم آن را تماشا می کردم که منحنی زیبایی را پیمود و انگشتان کشیده آندراده را رد کرد و وارد تور شد.
فریادی که از جمعیت برخاست تقریباً برای بند آوردن باران کافی بود. عکاسها و خبرنگاران که از پشت دروازه هجوم می آوردند مرا احاطه کردند. تقریباً بلافاصله صدها و صدها تماشاچی دیگر که بی اعتنا به پلیس از جایگاهها هجوم آورده بودند و روی چمن های خیس می دویدند تا خود را به من برسانند، به آنها پیوستند.
پیراهنم را داشتند از روی شانه ام پاره می کردند. از میان آن بیرون خزیدم و بلافاصله یک نفر دیگر پیراهن دیگری را به زور بر تنم پوشاند. این یکی شماره ۱۰۰۰ را بر خود داشت
 سپس جمعیت مرا روی شانه هایشان گذاشتند و دور زمین گردادند. اشکهایی که از چشمانم می ریختند بر احساساتم گواهی می دادند.
 جمعیت هنگامی که از مقابل آنها می گذشتم ابراز احساسات می کردند. سپس همین که دوباره روی پاهای خود ایستادم از من خواستند که دور زمین بدوم تا همه بتوانند پیراهن تازه مرا تحسین کنند.
من از مقابل قسمتهای پرازدحام ماراکانا آهسته می دویدم. قلبم به شدت می تپید. خوشوقت بودم که عذاب به پایان رسیده بود و خوشحال بودم که من مردی بودم که این کار را کرده بودم. جمعیت در حالی که از مقابل آنها می گذشتم برمی خاستند و فریاد می کشیدند.
سپس به اتاق رختکن رفتم. جایگزینی به جای من به زمین فرستاده بودند. در آنجا نشستم. حواس خود را از دست داده بودم. سپس به آهستگی پیراهن تازه را که شماره ۱۰۰۰ روی آن بود درآوردم، آن را با قت تا کردم و زیر نیمکت کنار دستم گذاشتم تا با خود به خانه ببرم و برای همیشه نگاهش دارم.
بامداد روز بعد صفحه اول روزنامه های برزیل به طور مساوی میان دو خبر تقسیم شده بودند: هزارمین گل من و دومین فرود انسان بر کره ماه توسط فضانوردان آمریکایی، کنراد و بین! ”

pele



نوشته شده توسط یوسف در 12 / 10 / 1392




عاقبت قاتلان امام حسین (ع)

قاتلان امام حسین (علیه السلام)  به چه سرنوشتی دچار شدند؟/جدول

امام حسین

دهم محرم سال ۶۱ هجری، حادثه‌ عظیم قیام عاشورا، شهادت حسین بن علی علیه‌السلام و هفتاد و دو تن از یاران باوفای ایشان رقم خورد. قیامی که حضرت اباعبدالله(ع) برای برپایی و اقامه دین مبین اسلام، همراه خانواده خویش، حج خود را نیمه‌تمام رها کرد و برای ادای رسالت مهمی به سوی کربلا حرکت کرد.

افراد بسیاری در واقعه عظیم عاشورا به ایفای نقش در جبهه حق و باطل پرداختند. آنهایی که دل در گروی محبوب حقیقی نهاده بودند، در یاری امام زمان خویش بر یکدیگر سبقت ‌گرفته، عاشقانه از حریم ولایت و حرمت فرزند رسول خدا(ص) دفاع و حمایت کردند.

اما گروهی که فریفته مال و مقام دنیوی شده بودند در جبهه مقابل حق، ایستادند و سرنوشتی ذلت‌بار را برای خود در دنیا و آخرت رقم زدند.

اکنون با استناد به دانشنامه ۱۴ جلدی امام حسین(ع) و به ابتکار خبرگزاری فارس، فهرستی از اصلی‌ترین دشمنان کاروان حسینی(ع) و چگونگی مرگ آنان تهیه در جدول زیر ارائه می‌شود:

ردیف نام نقش وی در کربلا سرانجام و چگونگی مرگ
۱ شمر بن ذی‌الجوشن نقش‌آفرین اصلی جنایات کربلا، صدور دستور یورش همه جانبه به امام حسین(ع) و یارانش دستگیری توسط مختار ثقفی، گردن زدن او و انداختن وی در روغن داغ
۲ محمد بن اشعث بن قیس نقش‌آفرین و فراهم کننده حوادث روز عاشورا، فرمانده نیرویی بود که مسلم را دستگیر کردند روز عاشورا در پی نفرین امام حسین(ع) عقرب سیاهی او را نیش زد و با خواری تمام مُرد
۳ عبیدالله بن زیاد در حادثه کربلا، همه جنایت‌ها به دستور مستقیم عبیدالله تحقق یافت و بعد از یزید بیشترین نقش را در فاجعه عاشورا داشت چکیدن قطره خونی از سر مبارک امام حسین(ع) بر ران او و باقی ماندن آن زخم تا آخر عمر، جسدش توسط ابراهیم بن مالک اشتر به آتش کشیده شد
۴ یزید بن معاویه چوب زدن بر دندان‌های مبارک امام حسین(ع) هنگام رقص و مستی به زمین خورد و مغزش متلاشی شد و صورتش همچون قیر، سیاه شد
۵ سنان بن انس نقش مؤثری در کشتن  اباعبدالله الحسین(ع) داشت زبانش گرفت، عقلش زائل شد و با وضع ناگواری از دنیا رفت
۶ عمر بن سعد مجرم شماره سوم فاجعه کربلا و فرماندهی عملیات کربلا را بر عهده داشت به دستور مختار ثقفی به قتل رسید و سرش از تن جدا شد
۷ حرملة بن کاهل پرتاب تیر بر گلوی علی‌اصغر(ع) مختار ثقفی دستور داد تا بدنش را تیرباران کنند
۸ حصین بن نُمیر فرمانده تیراندازان لشکر عمر بن سعد و تیراندازی به امام حسین(ع) ابراهیم بن اشتر جسد او را سوزاند و سرش را برای مختار به کوفه فرستاد، سر او در مکه و مدینه آویزان ماند تا درس عبرتی برای دیگران باشد
۹ مالک بن نُسیر کِندی فرود آوردن ضربه بر فرق مبارک سیدالشهدا(ع) قطع دستانش توسط همسرش و تا آخر عمر فقیر ماند
۱۰ زرعه دامی از قاتلان امام(ع) هنگام مرگ از گرمای شکم و سردی پشتش صیحه می‌زد و می‌گفت به من آب دهید
۱۱ عبدالله بن حَوزه تیراندازی به سوی لشکر اباعبدالله(ع) قطع پای راست او توسط مسلم بن عوسجه. اسب با حرکت تند سر او را به هر سنگ و کلوخی کوبید تا به دوزخ رفت
۱۲ شبث بن ربعی با شمشیر به صورت مبارک امام حسین(ع) زد ابراهیم بن مالک اشتر آنقدر ران‌هایش را برید تا مرد. سپس سرش را جدا کرد و جسدش را سوزاند
۱۳ ابحر بن کعب برداشتن مقنعه حضرت زینب(س) و کشیدن گوشواره از گوش ایشان ابراهیم بن مالک اشتر، دست و پاهایش را قطع کرد، چشم‌هایش را از حدقه درآورد
۱۴ شرحبیل از پشت بر صورت امام حسین(ع) زد مختار او را با آتش سوزاند
۱۵ عمرو بن حجاج در روز عاشورا آب را بر روی اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش بست، امام(ع) را خارج شده از دین نامید و از جمله حاملان سرهای شهداء به کوفه بود به نفرین امام حسین(ع) گرفتار و از شدت تشنگی در بیابان هلاک شد
۱۶ احبش بن مرثد(اخنس) با اسب بر بدن مبارک امام حسین(ع) تاخت و عمامه حضرت را به غارت برد پس از واقعه عاشورا وقتی در صحنه جنگ ایستاده بود، تیری از کمان، رها و به قلبش اصابت کرد و مرد
۱۷ عبدالله بن ابی حُصین آب را بر سیدالشهداء(ع) بست و با بی‌شرمی به امام گفت: ای حسین! به خدا سوگند، جرعه‌ای از آب نخواهی چشید تا از تشنگی بمیری به نفرین امام حسین(ع) مبتلا و به بیماری استسقاء گرفتار شد، هرچه آب می‌نوشید تشنگی‌اش برطرف نمی‌شد تا اینکه هلاک شد
۱۸ بَجدل بن سُلیم انگشت مبارک امام(ع) را برای در آوردن انگشتر برید مختار او را دستگیر، دست و پاهایش را برید آنقدر در خون غلتید تا هلاک شد
۱۹ اسحاق بن حَیوه حضرمی داوطلبانه بر پیکر امام حسین(ع) تاخت و پیراهن حضرت را به غارت برد با پوشیدن پیراهن اباعبدالله(ع) به مرض پیسی مبتلا شد و موهایش ریخت، توسط مختار دستگیر شد و دستور داد بر بدنش تاختند تا به هلاکت رسید


نوشته شده توسط یوسف در 23 / 9 / 1392




یه روز حوصله ام سر رفته بود.....
ﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﺣﻮﺻﻠﻢ ﺳﺮ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ

 

ﺑﻪ ﯾﻪ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﻧﺎ ﺷﻨﺎﺱ ﺍﺱ ﺩﺍﺩﻡ ﮔﻔﺘﻢ : ﻣﻦ ﺟﺴﺪﻭ ﻣﯿﺎﺭﻡ ﻫﻤﻮﻧﺠﺎ ﭘﻮﻟﻮ ﻣﯿﮕﯿﺮﻡ

 

ﻫﯿﭽﯽ ﻃﺮﻑ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ ﻗﺮﺍﺭﻣﻮﻥ ﻋﻮﺽ ﺷﺪ

 

ﺩﻓﻨﺶ ﮐﻦ . ﻓﻘﻂ ﺩﺳﺘﺸﻮ ﻗﻄﻊ ﮐﻦ ﺑﯿﺎﺭ ﺑﺮﺍﻡ ﺗﺎ ﻣﻄﻤئن ﺸﻢ ﮐﺸﺘﯿﺶ |:

 

ﺗﺮﺳﯿﺪﻡ ﮔﻮﺷﯿﻢ ﺭﻭ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﮐﺮﺩﻡ

ﻣﺮﺩﻡ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﺷﺪﻧﺎ

 



نوشته شده توسط یوسف در 21 / 9 / 1392




نوشته شده توسط یوسف در 20 / 9 / 1392




عکس‌های خنده‌دار از سوژه‌های ایرانی /سری جدید

عکس‌های خنده‌دار از سوژه‌های ایرانی /سری جدید

Iran Pics 001 عکس های خنده دار ایرانی   سری جدید

 عکس خنده‌دار

Iran Pics 002 عکس های خنده دار ایرانی   سری جدید

Iran Pics 004 عکس های خنده دار ایرانی   سری جدید

Iran Pics 005 عکس های خنده دار ایرانی   سری جدید

عکس های خنده دار ایرانی

Iran Pics 007 عکس های خنده دار ایرانی   سری جدید

Iran Pics 008 عکس های خنده دار ایرانی   سری جدید

Iran Pics 009 عکس های خنده دار ایرانی   سری جدید

Iran Pics 010 عکس های خنده دار ایرانی   سری جدید

Iran Pics 011 عکس های خنده دار ایرانی   سری جدید

Iran Pics 012 عکس های خنده دار ایرانی   سری جدید

Iran Pics 013 عکس های خنده دار ایرانی   سری جدید



نوشته شده توسط یوسف در 20 / 9 / 1392




کمی شوخی با سوژه های وطنی امیدوارم مشکلی نداشته باشه …

Iranian Subjects 001 عکس های خنده دار از سوژه های ایرانی

 

بقیه در ادامه مطلب



.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 5 / 9 / 1392




مداحی آذری / استاد حاج سلیم موذن زاده

نوشته شده توسط یوسف در 18 / 8 / 1392




c1.jpg

فسیل بیگانگان؟

توسط استیو واتکینز(Steve Watkins)

http://www.alienexistence.com/

در هشتم دسامبر 2003، ایمیلی را از طرف  فردی در ایالات متحده دریافت کردم، کسی که هنگام حفاری برای به دست آوردن طلا، چیزی را کشف کرد که به نظرش می توانست گور دسته جمعی موجودات بیگانه یا بقایایی از سقوط یک یوفو باشد.

از آن زمان من مرتباً با او در تماس بودم و تصاویر زیادی از اکتشافات او دریافت کردم. در ابتدا فکر می کردم این تنها یک حقه است اما هر چه بیشتر تصاویر را بررسی کردم و اطلاعات بیشتری کسب کردم، متوجه  شدم که این بدون شک می تواند کشفی بسیار مهم و نادر باشد.

c2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

ماجرا از نزدیکیهای آغاز سال نوی میلادی 1999 شروع شد. او که قصد داشت از بحث های آخرالزمانی شروع هزارۀ جدید به دور باشد، با یکی از دوستانش برای جست وجوی طلا و سنگ های معدنی دیگر به رودخانه کرن (kern) در کالیفرنیا رفتند. اما این بار تصمیم گرفت در منطقه ای که یک سنگ گرانیتی عظیم سد راه سنگریزه های رودخانه شده بود به جست و جو بپردازد. در حین الک کردن متوجه سنگ هایی شد که مانند صورت های کوچکی داشتند به او نگاه می کردند! او با کنجکاوی زیادی به حفاری آن منطقه پرداخت و حدود 300 سنگ دیگر پیدا کرد که مانند سرهای موجودات بیگانه بودند که صورتشان مشخص بود. آنها بیشتر از 3 اینچ نبودند و به نظر می رسید تمامشان ” صورت های موجودات بیگانه” را بر روی خود دارند. آنها چیزی نبودند که او قبلاً مانندشان را دیده باشد. او بعدها دوباره به آن منطقه رفت و سنگ های مشابه بیشتری را پیدا کرد. بزرگترین قطعه ای که او کشف کرده 19 اینچ (48.26cm ) است.

او در ایمیلش می نویسد، ” من فکر می کنم که این قطعه سنگ ها فسیل بیگانگانی هستند که میلیون ها سال پیش به زمین آمدند و همینجا مردند. آنها زیر یک سنگ گرانیتی عظیم پیدا شدند، که نشان می دهد بدنشان به دلیل امن بودن آن منطقه آنجا قرار داده شده تا از بین نرود.

c3.jpg

در طی هفته های بعد آنها به دو منطقه باستانشناسی جدید رفتند، رود کاتن وود (cotton wood)، در ده مایلی جنوب شرقی کرن و رود کالینت(caliente)، در حدود سی و پنج مابلی جنوب شرقی کرن.

او می نویسد،” من سنگ هایی را آنجا دیدم که تا به حال هرگز ندیده بودم. رنگ و شکل آنها بسیار عجیب بود و در نتیجه تا دو سال بعد از جمع آوری آنها نمی دانستم شبیه چه چیزی هستند. دو سال بعد من و دوستم به کرن برگشتیم و صدها سنگ دیگر از این نوع پیدا کردیم که به نظر می رسید صورت های بیگانه دارند، از آن زمان بود که تصمیم گرفتیم تصاویری که از آنها تهیه کردیم برای عموم منتشر کنیم. “

c4.jpg

او همچنین اضافه کرد،” وقایعی که بعد از آن ماجرا رخ داد ممکن است مانند یک خیالبافی یا دروغ به نظر برسد، اما به خدایی که شاهد من است آنها اتفاق افتادند و من نمی توانم حقیقت این وقایع را که برای تو شرح می دهم انکار کنم. بعد از اینکه وبسایت  بیگانه ها-بشقاب های پرنده ادعای من را درخور توجه دید، آن شب به خواب رفتم و تنها زمانی بیدار شدم که سروصداهایی در اتاقم ایجاد شده بود. هنگامی که بلند شدم و روی تختم نشستم نمی توانستم چیزی را که می بینم باور کنم. چهار بیگانۀ سبز رنگ کوچک با قدی حدود 31.2 فوت(30.48 cm) در اتاقم شناور بودند و به سنگ هایی که جمع آوری کرده بودم نگاه میکردند. بعد یکی از آنها به من نگاه کرد، دستش را تکان داد و من بلافاصله دچار ترس و وحشتی عمیق شدم که تا به حال تجربه نکرده بودم و همینطور فلج شده بودم ونمی توانستم تکان بخورم یا صحبت کنم. داشتم خواب می دیدم؟ نه، من بیدار بودم ونمی توانستم اینها را باور کنم، تا زمانی که آنها ناپدید شدند و من از آن ترس عمیق رها شدم که بعدها فهمیدم ربوده شدگان زیادی می گویند که این ترس را هنگامی که در حضور آنها هستند تجربه می کنند. روز بعد برایم این طور به نظر می رسید که تازه چشمم به روی چیزهایی که واقعاً دارم باز شده. من داشتم به مجموعه ام نگاه می کردم و در جعبۀ سنگ هایم جست و جو می کردم که ناگهان تازه متوجه شدم چه چیزهایی دارم، در نتیجه شروع کردم به عکس گرفتن از آنها و بعد از گذشت ماه ها، در ژانویه 2003، صدایی برای شب های متوالی در سرم نجوا می کرد که به محل گور دسته جمعی آنها برگردم، صدا می گفت جایی که ما به تو بهنرین نمونه را که هنوز ندیده ای نشان می دهیم. در نتیجه بعد از هفته ها احساس دودلی و شک و تردید به آنجا رفتم و خدای من! سنگ هایی را با بهترین اندازه ای که تا به حال کشف شدند به اندازۀ سر یک بچه پیدا کردم. آنها عکس های فوق العاده ای بودند که من تهیه کرده بودم و بلافاصله آنها در مکانی ناشناس پنهان کردم.”

c5.jpg

در جولای 2003، او چهار نمونه را برای مدیر MUFON { http://www.mufon.com}، جورج زیلر(george zeiler) فرستاد که آنها “ادعای او را درخور توجه دیدند” جورج به او گفت که آنها را به پایگاه ارتش ایالات متحده در کلرادو خواهد فرستاد.

به نقل از AlienExistence.com forums، ” او(جورج زیلر)بعد از دو ماه نگه داشتن بعضی از بهترین سرهای سنگی به من گفت که چیزی که من دارم هیچ چیز نیست و او متأسف است که نمی تواند گزارش نتایج آزمایشاتی که روی آنها انجام گرفته به من بدهد و همچنین نمی تواند سنگ هایم را به من برگرداند.

این برای من بسیار شک برانگیز و ناامیدکننده بود که آنها نتیجه تحقیقات خود بر روی صورت ها را اعلام نمی کردند.

این یک کپی از گزارش زمین شناسان از مرکز علوم زمین شناسی دانشگاه Nevada Reno ست.

گزارش توسط جان مک.کی.کورمک    Report by John K McCormack Manager, Electron Microbeam Laboratory, Dept of Geological Sciences, MS 172 Mackay School of Mines University Of Reno NV 89557 mccormac@mines.unr.edu 1-775-784-4518.”

” من قلوه سنگ ها و سنگریزه های بیشماری را که در اریک در یک خورجین مشکی به من داده بود توسط یک میکروسکوپ دوچشمی بررسی کردم.”

” نمونه ها ترکیبی از لایه های تشکیل دهنده بسیار نازکی هستند که از هر دو گونۀ آتشفشانی، دگردیسی و رسوبی نشأت می گیرند، و شامل کوارتز و میکا در مراحل اولیه شکل گیری خود هستند.”

” به نظر می رسد تمامی آنها یک نمونه عادی از فرسایش رشته کوه های ناهموار باشند.”

” من نه می توانم  وجود مواد بیگانه در نمونه ها را رد کنم و نه می توانم آن را تأیید کنم.”- پایان

من می دانم کسی که این فسیل ها را پیدا کرده نسبت به پیگیری اکتشافاتش احساس دلسردی می کند. تمام چیزی که او می خواهد یک پاسخ ساده به این سؤال است که او واقعاً با چه چیزی سر و کار دارد؟

او می نویسد، ” خیلی خب، برای شماهایی که به من مظنون هستید، ماجرا از این قرار است، من سرم به کار خودم مشغول بود و به عنوان یک سرگرمی همیشگی به دنبال طلا می گشتم و بعد با این صورت های عجیب روی سنگ مواجه شدم. صدها سنگ!! و فکر کردم این می تواند یک زنجیره یا تمدن گمشده یا همانطور که به نظر می رسد بقایای موجودات بیگانه باشد.

اگر هر کدام از شما چیزی مشابه من پیدا می کردید چه کار می کردید؟ خب من احساس کردم وظیفه ام این است تا این فسیل های سرهای بیگانگان را که احتمالاً به مرور زمان به سنگ تبدیل شده به دنیا نشان بدهم. این معنای petrification در دیکشنری ست: پروسه ای از فسیل شدن که در آن مواد معدنی جامد جایگزین مواد ارگانیک می شود. درست شد؟ در نتیجه شاید مواد ارگانیک موجودات زنده به مواد معدنی جامد تغییر شکل داده اند و جایگزین شمایل طبیعی آن شده اند.

چیزهایی که من به دست آوردم مطمئناً از شوی گامبی و پوکی{ یک شوی تلویزیونی محبوب در امریکا} نیامده اند، من یک مرد بالغ هستم که برای چیزی که فکر می کنم درست است می ایستم و مقاومت می کنم. از همۀ شما به خاطر خواندن این مطلب و دانستن اینکه من کجا و چرا دارم به دنبال چیزی می گردم که می تواند حقیقت باشد ممنوم .”

سلام، من اریک کیسبرگ هستم

من اعتقاد دارم تنها کسی هستم که در طول تاریخ فسیل موجودات بیگانه را پیدا کردم. من توسط آنها انتخاب شده بودم تا بقایای آنها را که حدود 500 سر فسیل شده بودند پیدا کنم. و به طرز حیرت آوری شمایل آنها دقیقاً مانند یک پاگنده است و با اندازه ای که سر آنها دارد من اعتقاد دارم چیزی که دارم به واقع یک فسیل سنگی از یک پاگنده است.

اگر شما اسم من را در هر موتور جست و جوگری سرچ کنید محبوبیت بالای آن را می بینید. این صورت ها غیرقابل توضیح اند و تا به حال در هیچ مجله یا موزه ای دیده نشده اند.

بیگانه های واقعی که به من اجازه دادند به وسیله وب کم ازشان به طور زنده فیلم بگیرم، به عنوان یکی از اهداف خود برای نشان دادن این موضوع به مردم که میلیون ها سال پیش اینجا بودند من را که یک جست و جوگر طلا بودم انتخاب کردند تا بدون هیچ قصد قبلی زمانی که دارم به دنبال طلا می گردم چیزی را کشف کنم که به نظر می رسد حقیقتی پنهان از حضور بیگانه ها بر روی زمین باشد.

من به شدت محتاج فردی مطمئن هستم تا اینها را بررسی کند و بیند من واقعاً چه دارم، و آیا این ادعا واقعی ست؟

مسئول اصلی MUFOM جورج، ادعای من را با ارزش تلقی کرد و من سه تا از بهترین سنگ هایم را برای آنها فرستادم، ولی هرگز جواب سرراستی از آنها دریافت نکردم. آنها از برگرداندن سنگ ها خودداری کردند و نتایج علمی به دست آمده را به من نشان نمی دهند.

من به خاطر شهرت یا پول اینجا نیستم، چیزی که من دارم حقه و کلک نیست. امیدوارم شما بتوانید ازهر طریقی که ممکن است به من کمک کنید.

لطفاً هر زمان که خواستید با من تماس بگیرید شماره 7023638583 مستقیماً به اریک کیسبرگ وصل می شود. من مایل هستم تا این 5 عکس از بقایای سر او را برای شما ایمیل کنم اما من یک متخصص نیستم و به شدت دنبال کسی هستم که اینها را برای من بررسی کند. به این خاطر که این نمی تواند تصادفی باشد که من در حین جست و جو در پنج نقطه مختلف این صورت های عجیب را پیدا کنم و از آنها عکس بگیرم.

تا پنجم دسامبر 2002 آقای کیسبرگ بیش از 500 سنگ از مکان های متفاوت جمع آوری کرده و به دنبال الهام جدیدی که به او شده در حال برنامه ریزی برای رفتن به یک منطقۀ جدید است.
eric kaesberg
erickaesberg@earthlink.net

منبع: http://www.unexplainable.net/

 www.ufolove.wordpress.com

.

تصاویر بیشتری از کشفیات کیسبرگ:

http://www.unexplainable.net/artman/uploads/is_this_our_lord.jpg

      http://www.unexplainable.net/brainbox/uploads/1/3_1.jpg
5_1.jpg
10_1.jpg
6_1.jpg
 
8.jpg
2_3.jpg
7_1.jpg
 
3_1.jpg
9.jpg
15.jpg
 
16.jpg
12.jpg
18.jpg
 
17.jpg
rock2_1.jpg
14_1.jpg
 
       
       
      http://www.unexplainable.net/artman/uploads/caliente_girl_album6_copy.jpg


نوشته شده توسط یوسف در 12 / 8 / 1392




کارشناسان توانستند گونه ای عجیب و شگفت آور جمجمه ای باستانی یک بیگانه فرازمینی که متعلق به 1200 سال قبل از میلاد مسیح را کشف نمایند.

 

این جمجمه بسیار عجیب کشف شده متعلق به چه گونه ای است؟

بازمانده بیگانه از سقوط یک بشقاب ماقبل تاریخ؟ مسافر زمان از آینده؟ پیشروی موجودات در جهان های موازی؟ تا کنون گونه ای شبیه به این کشف نشده است؟ یا عجایب بدشکلی صورت انسان در قدیم است؟ هیچ کس نمی تواند با اطمینان از واقعیت و ماهیت اصلی آن سخنی به میان زند ، اما با توجه به توضیحات ، جمجمه متعلق به جزیره”sealand” است که پتانسیل لازم را برای تغییر جمجمه را بوجود آورده که این گونه از جمجمه متعلق به هیپ نوع از آنسانهای ماقبل تاریخ است.

 

این جمجه شگفت آور در جولای 2007 در منطقه Olstykke در جزیره دانمارکی Sealand کشف گردید ، با توجه به تحقیقات انجام گرفته بر روی جمجمه با این حال همچنان تا سال 2010 نیز از نظر علمی بدون جواب باقی می ماند. محققان در سال 2008 این جمجمه را در دامپزشکی دبیرستانی در کپنهاگ مورد بررسی قرار داده و صرفا به این نتیجه رسیدند که اگر چه جمجمه کشف شده شبیه گونه پستانداران است ولی ویژگی های منحصر به فرد این جمجمه آن را از دیگر موجودات پستان دار موجود در زمین متمایز ساخته و به ناچار محققان این جمجمه را در طبقه بندی Linnaean حیوانات قرار دادند.

شیوه کشف جمجمه

کارگران در منطقه سی لند برای حفاری در محل حاضر می شوند تا  در طول حفاری بتوانند عملیات جایگزینی لوله های فاضلاب قدیمی را با موفقیت انجام دهند ، که در طول حفاری کارگران به استخوانهایی متعددی دست می یابند و بدین صورت کار حفاری متوقف گردیده و کارشناسان علم باستان شناسی برای ارزیابی منطقه به محل مربوطه اعزام می گردند ، برخی از کارشناسان اعزام شده در ابتدای جستجو در محیط معتقد بودند که استخوانهای کشف شده متعلق به نوعی از اسب منقرض شده ای می باشد که قبلا توسط صاحب اسب بنا به دلایلی خاص همچون مریضی کشته می شود و استخوانهای آن در باغ وی باقی مانده است. و این تا زمانی ادامه می یابد که باستان شناسان به جمجمه مذکور دست می یابند و متوجه شکل ظاهری آن می شوند که شبیه جمجمه انسان است.

در کاوشهایی بعدی باستان شناسان که با هدف یافتن ” استخوانهای بدن موجود نادر” در محل مربوطه انجام می دهند ، تنها کارشناسان می توانند استخوان حیوانات مرده ، ابزار سنگی همچون تبر ، نیزه و ابزار آلات وابسته به سنگ را در این منطقه پیدا کنند. این واقعیت وجود دارد که جمجمه مربوطه در میان ادوار نوسنگی (عصر حجر) باقی مانده است با این حال ، سن آن را نمی توان به قطعیت آشکار نمود.

با توجه به تحقیقاتی که در مدت 14 روز متوالی در موسسه نیلز بور در کپنهاگ بروی این جمجمه انجام گرفت نشان داده است که این موجود بین 1200 و 1280 سال قبل از میلاد می زیسته  . علاوه بر این ، احتمال آن می رود که این جمجمه در 1900 سال قبل از میلاد مسیح مرده و  به خاک سپرده شده باشد. همچنین عدم وجود داشتن قطعات اسکلتی دیگر از آن موجود، همراه با حفظ حالت جمجمه، باعث شده است دانشمندان گمان ببرند که آن را برای مدت طولانی نیست که به خاک سپرده شده ، احتمالا تنها چند دهه از این واقعه می گذرد.

شاید برای پنهان کردن این جمجمه اسرار آمیز و رازهای در پشت آن مردمان ادوار دور به عمد آن را به خاک سپرده باشند. توجه داشته باشید که ساکنان منطقه Olstykke دانمارک و روستاهای اطراف آن در این رابطه می گویند: از دوران بسیار قدیم یک عضو محلی بنام l’Ordre Lux Pégasos (حاکم اسب بالدار درخشان)، که بر این اساس به نمایندگی از اقلام مختلف در میان آنها به محافظت جمجمه اسرارآمیز و دستگاه های مختلفی که از نور فوق العاده ، ساخته شده بودند می پرداخت ، البته از نوع فلز نشکن یا سرامیک نیز بودند . جمجمه گفته شده از سرزمین بالکان نشات گرفته است، اما قبل از ورود به دانمارک در پاریس ، فرانسه ، مونیخ و آلمان نگهداری می شد.


اگر این اسطوره درست باشد ، این امکان وجود دارد که در صورت انجام گرفتن تحقیقات بیشتر محققان بتوانند به محل نگهداری آثار باستانی بیگانه دست یابند. این فرظیه وجود دارد که l’Ordre Lux Pégasos هنوز اشیاء که از نور انشعاب می گیرند و نیز دیدگاه های و اهداف خویش را در مناطقی خاص و توسط گروهی مخصوص نگهداری می شود. با توجه به کشفیات دانشمندان در این خصوص به یک نظم خاص دست یافته اند که در سراسر هستی در حدود 1350 تن از شاعران و نویسندگان مشهور با نفوذ در میان اعضای پگاسوس باعث راه اندازی گروهی برای محافظت از اشیا مربوطه شده است.

در میان شاعران و نویسنده گان برجسته می توان به:  جیووانی بوساسیو ، ویلیام شکسپیر، رنه دکارت، توماس جفرسون ، ادوارد لیتون – بولیور ، آمبروز بیرکی ، کارین بویه، اچ. جی ولز، خولیو کورتاسار، جوزف هلر، اوکایوت باتلر، الکساندر سلسجنیسن و احمد البغدادی اشاره نمود. شاید مورد تعجب آور در این میان این موضوع باشد که چرا وظیفه حفظ آثار باستانی بیگانه گان و دانش سقوط بر نظم صرفا متشکل از نویسندگان ، آن هم نامی و مشهور است؟  شاید صورت فلکی اسب بالدار نمایان گر این افراد باشد و نمادی برای محافظان صنایع بیگانه گان باشد ، در این میان برخی از محافظان در زمان نچندان دور میان ما زندگی می کردند و شاید آنان توسط الهام می خواهند این دانش گسترده را در زمین فرا خوانی نمایند. پنهان کاری محافظان صنایع بیگانه در حالی است که الهام نشان می دهد بشریت هنوز آماده برای به اشتراک گذاشتن دانش Pegasian نیست.

 

جمجمه کشف شده در جزیره Sealand حدود یک و نیم برابر بزرگتر از جمجمه یک فرد بالغ معمولی است. به خصوص کاسه چشم آن به اندازه جمجمه یک فرد بالغ است! سطح صاف جمجمه نشان می دهد که جمجمه مذکور متعلق به موجودی است که با آب و هوایی سرد تطبیق داده شده ، دلیل بزرگ بودن اندازه چشم آن اینست که او در شب ، و در زیر زمین در حال بقا بوده و یا بر روی یک سیاره در حال چرخش بدور ستاره بسیار دور یا کم نور قرار داشته است، احتمالا آن سیاره یک ستاره نورتونی و یا یک کوتوله قرمز بوده است. باید اشاره کرد که  ستاره Pegasi51 در صورت فلکی اسب بالدار اولین  ستاره خورشید مانند شناخته شده است که بمانند خورشیدی است که  سیارات در حال چرخش به دور آن هستند. ستاره پگاسوس51 به کمک منابع انسانی  “HR 8799″  تصویربرداری شده و به طور مستقیم ، مورد تجزیه و تحلیل طیف نوری HD 209458 b قرار می گیرد ، در صورت فلکی اسب بالدار ، یک سیاره زمین مانند به احتمال زیاد وجود خواهد داشت ، شواهد برای اولین بار از بخار آب موجود در اتمسفر فراتر از منظومه شمسی ما قرار داشته ، گرفته شده است.



نوشته شده توسط یوسف در 12 / 8 / 1392




تشکر

واقعا من به وجد اومدم یه دو ماهی نبودم 280تا نظر دادن واقعا ممنونم



نوشته شده توسط یوسف در 21 / 7 / 1392




معذرت خواهی

سلام یه چند روز بود که وبلاگ رو بروز نکرده بودم ولی متاسفانه یکی از افراد بسیار باشخصیت اومدن ووبلاگ رو هک کردند ولی خدا روشکر مطالب وبلاگ رو دستکاری نکرده بودند.از این افراد درخواست می کنم که به جای هک کردن وبلاگ از مطالب وبلاگ استفاده کنند تا این مشکل پیش نیاید.

با تشکر مدیریت وبلاگ



نوشته شده توسط یوسف در 4 / 7 / 1392




جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷

جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷

جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷
Piala Asia 2007 เอเชียนคัพ 2007 Cúp bóng đá châu Á 2007
2007 Asian Cup Logo.svg لوگوی رسمی جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷
جزئیات تورنمنت
کشورهای میزبان Flag of Indonesia.svg اندونزی Flag of Malaysia.svg مالزی Flag of Thailand.svg تایلند Flag of Vietnam.svg ویتنام
تاریخ برگزاری ۷ ژوئیه — ۲۹ ژوئیه
تعداد تیم‌ها ۱۶ (از ۱ کنفدراسیون‌)
تعداد میزبان‌ها ۸ (در ۷ شهر)
رده‌بندی نهایی
قهرمان‌ Gold medal blank.svg  عراق
نایب‌قهرمان Silver medal blank.svg  عربستان سعودی
تیم سوم Bronze medal blank.svg  کره جنوبی
تیم چهارم  ژاپن
آمار تورنمنت
تعداد بازی‌های برگزار شده ۳۲
تعداد گل‌های زده شده ۸۴
تعداد تماشاگران ۷۲۴٬۲۲۲
بهترین گلزن پرچم عراق يونس محمود پرچم عربستان سعودی ياسر القحطاني‎ پرچم ژاپن ناهیرو تاکاهارا (۴گل)
بهترین بازیکن پرچم عراق يونس محمود

دور پایانی جام ملت‌های آسیا در ماه ژوئیه سال ۲۰۰۷ میلادی برگزار شد. این بازی‌ها در ۷ ژوئیه آغاز شد و در ۲۹ همین ماه به پایان رسید. برای نخستین بار در تاریخ این بازی‌ها چهار کشور اندونزی، مالزی، ویتنام و تایلند به طور هم‌زمان میزبان بودند.[۱]

استرالیا نخستین بار بود که به عنوان عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا در این بازی‌ها شرکت می‌کرد.[۲]

ورزشگاه‌ها

این دوره از بازی‌ها در هشت ورزشگاه چهار کشور میزبان برگزار شد.[۳]

کشورشهرورزش‌گاهگنجایش
اندونزی جاکارتا ورزش‌گاه بونگ کارنو ۱۰۰۰۰۰
پالمبنگ ورزش‌گاه جاکابارینگ ۴۰۰۰۰
مالزی کوالالامپور ورزش‌گاه ملی بوکیت جلیل ۸۷۰۰۰
شه‌عالم ورزش‌گاه شه‌عالم ۶۹۳۷۲
تایلند بانکوک ورزش‌گاه راجامانگالا ۶۵۰۰۰
ورزش‌گاه سوفاچالاسای ۳۵۰۰۰
ویتنام هانوی ورزش‌گاه ملی مای‌دین ۴۰۰۰۰
شهر هوشی‌مین ورزش‌گاه ارتش ۲۵۰۰۰

سیدبندی

گلدان ۱گلدان ۲گلدان ۳گلدان ۴

Flag of Indonesia (bordered).svg اندونزی Flag of Malaysia.svg مالزی Flag of Thailand.svg تایلند Flag of Vietnam.svg ویتنام

Flag of the People's Republic of China.svg چین Flag of Iraq.svg عراق Flag of the United Arab Emirates.svg امارات متحده عربی Flag of Bahrain.svg بحرین

Flag of Qatar.svg قطر Flag of Uzbekistan.svg ازبکستان Flag of Saudi Arabia.svg عربستان سعودی Flag of Oman.svg عمان

Flag of Australia.svg استرالیا Flag of Iran.svg ایران Flag of Japan.svg ژاپن Flag of South Korea.svg کره جنوبی

نگاهی به بازی‌ها

در دوره چهاردهم جام ملت‌ها نتایجی گاه شگفت‌آور و نامنتظره به دست آمد.[۴] استرالیا تنها به لطف گل دقایق پایانی تیم کایل توانست از شکست مقابل عمان در گروه A بگریزد.[۵] از سوی دیگر ویتنام میزبان جام شگفتی آفرید و امارات متحده عربی را با نتیجه ۲ به ۰ از پیش رو برداشت.[۶] در همین گروه B قطر نیز قهرمان دوره پیشین یعنی ژاپن را با یک تساوی ۱ - ۱ متوقف کرد. در گروه D اندونزی نیز روند پیروزی میزبانان جام را ادامه داد و بحرین را با نتیجه ۲ به ۱ مغلوب کرد.[۷] اما مالزی در گروه C تنها میزبانی بود که جز شکست نتوانست چیزی به دست آورد. این تیم در هر سه بازی خود شکست خورد، ۱۲ گل دریافت کرد و تنها توانست ۱ گل در مقابل چین به ثمر برساند. حتا تایلند نیز توانست عمان را با ۲ گل شکست دهد.[۸] استرالیا که برای نخستین بار است به عنوان عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا به میدان می‌رود در دیدار برابر عراق با نتیجه ۳ به ۱ به سختی شکست خورد[۹] تا متوجه شود که بازی کردن در آسیا آن‌قدر هم آسان نخواهد بود.[۱۰][۱۱]

گروه‌بندی

این بازی‌ها در چهار گروه به ترتیب زیر برگزار شد:[۱۲]

گروه A

تیمامتیازبازیبردمساویباختزدهخوردهتفاضل گل
Flag of Iraq.svg عراق ۵ ۳ ۱ ۲ ۰ ۴ ۲ ۲
Flag of Australia.svg استرالیا ۴ ۳ ۱ ۱ ۱ ۶ ۴ ۲
Flag of Thailand.svg تایلند ۴ ۳ ۱ ۱ ۱ ۳ ۵ ۲-
Flag of Oman.svg عمان ۲ ۳ ۰ ۲ ۱ ۱ ۳ ۲-
۷ ژوئیه، ۲۰۰۷ ۱۹:۳۵ Flag of Thailand.svg تایلند ۱–۱ (گزارش) Flag of Iraq.svg عراق بانکوک تماشاچیان: ۳۰۰۰۰ داور: کی وون (کره جنوبی)
سوتی سوکسوکیت گل    یونس محمود گل '۳۲

۸ ژوئیه، ۲۰۰۷ ۱۷:۲۰ Flag of Oman.svg عمان ۱–۱ (گزارش) Flag of Australia.svg استرالیا بانکوک تماشاچیان: ۵۰۰۰ داور: می لت (سیشل)
المیمنی گل '۳۲   تیم کایل گل '۹۰

۱۲ ژوئیه، ۲۰۰۷ ۱۷:۲۰ Flag of Oman.svg عمان ‎۲-۰ (گزارش) Flag of Thailand.svg تایلند بانکوک تماشاچیان: داور:لی جی یونگ (کره جنوبی)
    تونکانیا گل '۷۰ و گل '۷۸

۱۳ ژوئیه، ۲۰۰۷ ۱۷:۲۰ Flag of Iraq.svg عراق ۳‏-۱‏ (گزارش) Flag of Australia.svg استرالیا بانکوک تماشاچیان:۶۰۰۰ نفر داور: کریم (بحرین
اکرم گل '۲۳ محمد گل '۶۰ جاسم گل '۸۶   ویدوکا گل '۴۷

۱۶ ژوئیه، ۲۰۰۷ ۱۹:۳۵ Flag of Thailand.svg تایلند ۴-۰ (گزارش) Flag of Australia.svg استرالیا بانکوک تماشاچیان: داور:
    بوکام گل '۲۱

نوشته شده توسط یوسف در 24 / 6 / 1392




جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲

جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲

جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲
เอเชียนคัพ ۱۹۷۲
جزئیات تورنمنت
کشور میزبان Flag of Thailand.svg تایلند
تاریخ برگزاری ۷ مه — ۱۹ مه
تعداد تیم‌ها ۶ (از ۱ کنفدراسیون‌)
تعداد میزبان‌ها ۱ (در ۱ شهر)
رده‌بندی نهایی
قهرمان‌ Gold medal blank.svg  ایران
نایب‌قهرمان Silver medal blank.svg  کره جنوبی
تیم سوم Bronze medal blank.svg  تایلند
تیم چهارم  کامبوج
آمار تورنمنت
تعداد بازی‌های برگزار شده ۱۳
تعداد گل‌های زده شده ۳۸
بهترین گلزن پرچم ایران حسین کلانی (۵ گل)

دور پایانی جام ملت‌های آسیا در ماه دسامبر سال ۱۹۷۲ میلادی برگزار شد. این بازی‌ها در ۷ مه آغاز شد و در ۱۹ مه به پایان رسید. این دوره از بازی‌ها در به میزبانی کشور تایلند در شهر بانکوک برگزار شده است.

در پایان بازی‌ها کشور ایران به مقام قهرمانی دست یافت، همچنین کشورهای کره‌جنوبی به مقام دوم، کشور تایلند به مقام سوم و تیم کامبوج به مقام چهارم دست یافت است.

ورزشگاه

بانکوک
ظرفیت: ۲۶٬۰۰۰
 

نتیجه

  جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲ 
  ایران دومین قهرمانی عنوان


نوشته شده توسط یوسف در 24 / 6 / 1392




جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۸

جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۸

كأس الأمم الآسيوية لكرة القدم 1988

جزئیات تورنمنت

کشور میزبان

 قطر

تاریخ برگزاری

۲ دسامبر — ۱۸   دسامبر

تعداد تیم‌ها

۱۰ (از ۱   کنفدراسیون‌)

تعداد میزبان‌ها

۲ (در ۱   شهر)

رده‌بندی نهایی

قهرمان‌ 

 عربستان سعودی

نایب‌قهرمان 

 کره جنوبی

تیم سوم 

 ایران

تیم چهارم

 

آمار تورنمنت

تعداد بازی‌های برگزار شده

۲۴

تعداد گل‌های زده شده

۴۰

تعداد تماشاگران

۳۱۶٬۴۹۶

بیشترین گلزن

(۳ گل)

بهترین بازیکن

۱۹۹۲

۱۹۸۴

ن • ب • و

دور پایانی جام ملت‌های آسیا در ماه دسامبر سال ۱۹۸۸ میلادی برگزار شد. این بازی‌ها در ۲ دسامبر آغاز شد و در ۱۸ دسامبر به پایان رسید. این دوره از بازی‌ها در به میزبانی کشور قطر در شهر دوحه برگزار شده است.

در پایان بازی‌ها کشور عربستان به مقام قهرمانی دست یافت، همچنین کشورهای کره‌جنوبی به مقام دوم، کشور ایران به مقام سوم و تیم چین به مقام چهارم دست یافت است.

نتیجه

  جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۸ 


 
عربستان سعودی
 
قهرمان عنوان

 



نوشته شده توسط یوسف در 24 / 6 / 1392




جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶

جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶

Asian Cup U.A.E. 1996
 
كأس الأمم الآسيوية لكرة القدم 1996

                                                                              
  لوگوی رسمی جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶

جزئیات تورنمنت

کشور میزبان

      امارات متحده عربی

تعداد تیم‌ها

۱۲

تعداد میزبان‌ها

۳ (در ۳   شهر)

رده‌بندی نهایی

قهرمان‌         

         عربستان سعودی

نایب‌قهرمان         

         امارات متحده عربی

تیم سوم         

         ایران

تیم چهارم

               کویت

آمار تورنمنت

تعداد بازی‌های برگزار شده

۲۶

تعداد گل‌های زده شده

۸۰

تعداد تماشاگران

۴۴۸٬۰۰۰

بیشترین گلزن

        علی دایی (۸ گل)

بهترین بازیکن

        خداداد عزیزی

۲۰۰۰

۱۹۹۲

ن • ب • و

این مسابقات در سال ۱۹۹۶ در امارات متحده عربی در دو شهر ابوظبی و العین با حضور دوازده تیم برگزار شد.

 

نحوه صعود

تیم ژاپن قهرمان دوره قبل و تیم امارات میزبان مسابقات، به طور مستقیم به این رقابت‌ها راه یافتند.ده تیم دیگر در مسابقات انتخابی شرکت کردند.

دوره مقدماتی

باید از میان دوازده تیم هشت تیم به مرحله بعد صعود می کردند. به این ترتیب دو تیم اول هر گروه و دو تیم از سه تیمی که رتبه سوم را با امتیاز بهتری کسب کرده بودند، به مرحله بعد صعود می کردند.

گروه اول

امارات، کره جنوبی، کویت و اندونزی در این گروه قرار داشتند که به ترتیب اول تا چهارم شدند . کویت به عنوان تیم سوم صعود کرد.

تیم

امتیاز

بازی

برد

باخت

تساوی

زذه

خورده

تفاضل گل

              امارات متحده عربی

۷

۳

۲

۰

۱

۶

۳

۳

              کویت

۴

۳

۱

۱

۱

۶

۵

۱

              کره جنوبی

۴

۳

۱

۱

۱

۵

۵

۰

              اندونزی

۱

۳

۰

۲

۱

۴

۸

۴-

گروه دو

در گروه دو مسابقات ایران با عراق، تایلند و عربستان هم گروه بود

ایران از عراق با نتیجه یک بر دو شکست خورد . گل ایران را علی دایی به ثمر رساند. عربستان در این روز شش بر صفر تایلند را برد.

ایران تایلند را با حساب سه بر یک شکست داد . گلهای ایران را نعیم سعداوی، مهرداد میناوند و دایی به ثمر رساندند.عربستان با حساب یک بر صفر عراق را برد و با تفاضل مثبت هفت در صدر ایستاد.

ایران عربستان را سه بر صفر برد. این نتیجه موجب سرگروهی ایران شد. گلهای بازی را دایی، خداداد عزیزی و کریم باقری زدند.عراق هم تایلند را چهار بر یک شکست داد. عراق در کنار ایران و عربستان صعود کرد.

تیم

امتیاز

بازی

برد

باخت

تساوی

زذه

خورده

تفاضل گل

        ایران

۶

۳

۲

۱

۰

۷

۳

۴

              عربستان سعودی

۶

۳

۲

۱

۰

۷

۳

۴

              عراق

۶

۳

۲

۱

۰

۶

۳

۳

              تایلند

۰

۳

۰

۳

۰

۲

۱۳

۱۱-

گروه سه [

در این گروه ژاپن، چین، سوریه و ازبکستان به ترتیب در جدول قرار گرفتند. از این گروه فقط دو تیم صعود کردند.

تیم

امتیاز

بازی

برد

باخت

تساوی

زذه

خورده

تفاضل گل

              ژاپن

۹

۳

۳

۰

۰

۷

۱

۶

              چین

۳

۳

۱

۲

۰

۳

۳

۰

              سوریه

۳

۳

۱

۲

۰

۳

۶

۳-

              ازبکستان

۳

۳

۱

۲

۰

۳

۶

۳-

مرحله نهایی

یک چهارم نهایی

در مرحله یک چهارم نهایی ایران به کره جنوبی ۶ گل زد. گلها : ۴ گل دایی، یک گل باقری و یک گل عزیزی. کویت هم ژاپن را مغلوب کرد. عربستان چین را برد و امارات بر عراق غلبه کرد. میزبانان جام جهانی، کره و ژاپن از ایران و کره در مرحله یک چهارم نهایی شکست خوردند و حذف شدند.

نیمه نهایی

ایران در نیمه نهایی از عربستان در ضربات پنالتی شکست خورد. داور این بازی متهم به حمایت از عربستان شد.در بازی دیگر امارات یک بر صفر کویت را برد.

رده بندی و فینال

در بازی رده بندی ایران با گل دایی با کویت تساوی یک بر یک دست یافت، در ضربات پنالتی با درخشش عابد زاده این تیم را شکست داد. در فینال در ضربات پنالتی عربستان بر امارات غلبه کرد



نوشته شده توسط یوسف در 24 / 6 / 1392




جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶

جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶

Asian Cup U.A.E. 1996
 
كأس الأمم الآسيوية لكرة القدم 1996

                                                                              
  لوگوی رسمی جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶

جزئیات تورنمنت

کشور میزبان

      امارات متحده عربی

تعداد تیم‌ها

۱۲

تعداد میزبان‌ها

۳ (در ۳   شهر)

رده‌بندی نهایی

قهرمان‌         

         عربستان سعودی

نایب‌قهرمان         

         امارات متحده عربی

تیم سوم         

         ایران

تیم چهارم

               کویت

آمار تورنمنت

تعداد بازی‌های برگزار شده

۲۶

تعداد گل‌های زده شده

۸۰

تعداد تماشاگران

۴۴۸٬۰۰۰

بیشترین گلزن

        علی دایی (۸ گل)

بهترین بازیکن

        خداداد عزیزی

۲۰۰۰

۱۹۹۲

ن • ب • و

این مسابقات در سال ۱۹۹۶ در امارات متحده عربی در دو شهر ابوظبی و العین با حضور دوازده تیم برگزار شد.

 

نحوه صعود

تیم ژاپن قهرمان دوره قبل و تیم امارات میزبان مسابقات، به طور مستقیم به این رقابت‌ها راه یافتند.ده تیم دیگر در مسابقات انتخابی شرکت کردند.

دوره مقدماتی

باید از میان دوازده تیم هشت تیم به مرحله بعد صعود می کردند. به این ترتیب دو تیم اول هر گروه و دو تیم از سه تیمی که رتبه سوم را با امتیاز بهتری کسب کرده بودند، به مرحله بعد صعود می کردند.

گروه اول

امارات، کره جنوبی، کویت و اندونزی در این گروه قرار داشتند که به ترتیب اول تا چهارم شدند . کویت به عنوان تیم سوم صعود کرد.

تیم

امتیاز

بازی

برد

باخت

تساوی

زذه

خورده

تفاضل گل

              امارات متحده عربی

۷

۳

۲

۰

۱

۶

۳

۳

              کویت

۴

۳

۱

۱

۱

۶

۵

۱

              کره جنوبی

۴

۳

۱

۱

۱

۵

۵

۰

              اندونزی

۱

۳

۰

۲

۱

۴

۸

۴-

گروه دو

در گروه دو مسابقات ایران با عراق، تایلند و عربستان هم گروه بود

ایران از عراق با نتیجه یک بر دو شکست خورد . گل ایران را علی دایی به ثمر رساند. عربستان در این روز شش بر صفر تایلند را برد.

ایران تایلند را با حساب سه بر یک شکست داد . گلهای ایران را نعیم سعداوی، مهرداد میناوند و دایی به ثمر رساندند.عربستان با حساب یک بر صفر عراق را برد و با تفاضل مثبت هفت در صدر ایستاد.

ایران عربستان را سه بر صفر برد. این نتیجه موجب سرگروهی ایران شد. گلهای بازی را دایی، خداداد عزیزی و کریم باقری زدند.عراق هم تایلند را چهار بر یک شکست داد. عراق در کنار ایران و عربستان صعود کرد.

تیم

امتیاز

بازی

برد

باخت

تساوی

زذه

خورده

تفاضل گل

        ایران

۶

۳

۲

۱

۰

۷

۳

۴

              عربستان سعودی

۶

۳

۲

۱

۰

۷

۳

۴

              عراق

۶

۳

۲

۱

۰

۶

۳

۳

              تایلند

۰

۳

۰

۳

۰

۲

۱۳

۱۱-

گروه سه [

در این گروه ژاپن، چین، سوریه و ازبکستان به ترتیب در جدول قرار گرفتند. از این گروه فقط دو تیم صعود کردند.

تیم

امتیاز

بازی

برد

باخت

تساوی

زذه

خورده

تفاضل گل

              ژاپن

۹

۳

۳

۰

۰

۷

۱

۶

              چین

۳

۳

۱

۲

۰

۳

۳

۰

              سوریه

۳

۳

۱

۲

۰

۳

۶

۳-

              ازبکستان

۳

۳

۱

۲

۰

۳

۶

۳-

مرحله نهایی

یک چهارم نهایی

در مرحله یک چهارم نهایی ایران به کره جنوبی ۶ گل زد. گلها : ۴ گل دایی، یک گل باقری و یک گل عزیزی. کویت هم ژاپن را مغلوب کرد. عربستان چین را برد و امارات بر عراق غلبه کرد. میزبانان جام جهانی، کره و ژاپن از ایران و کره در مرحله یک چهارم نهایی شکست خوردند و حذف شدند.

نیمه نهایی

ایران در نیمه نهایی از عربستان در ضربات پنالتی شکست خورد. داور این بازی متهم به حمایت از عربستان شد.در بازی دیگر امارات یک بر صفر کویت را برد.

رده بندی و فینال

در بازی رده بندی ایران با گل دایی با کویت تساوی یک بر یک دست یافت، در ضربات پنالتی با درخشش عابد زاده این تیم را شکست داد. در فینال در ضربات پنالتی عربستان بر امارات غلبه کرد



نوشته شده توسط یوسف در 24 / 6 / 1392




تاریخچه جام ملت های آسیا

 

جام ملت‌های آسیا

 

جام ملت‌های آسیا

سال تأسیس

۱۹۵۶

منطقه

آسیا (ای‌اف‌سی)

تعداد تیم‌های حاضر

۱۶

قهرمان فعلی

                                                                                ژاپن
  (۴مین قهرمانی)

موفق‌ترین تیم

               ژاپن
  (۴ قهرمانی)

جام ملت‌های آسیا یک جام فوتبال است که کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) آن را برگزار می‌کند. قهرمان این جام، قهرمان قاره آسیا در رشته فوتبال می‌باشد و به طور خودکار به جام کنفدراسیون‌ها راه می‌یابد. این جام از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۸۳ هر چهار سال یک بار برگزار می‌شد. به دلیل همزمانی این جام با جام ملت‌های اروپا و المپیک، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت تا دورهٔ این بازی‌ها زا تغییر دهد تا در سطح جهان به این جام توجه بیشتری شود. بعد از جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴، این جام در سال ۲۰۰۷ برگزار شد (با فاصله سه سال)، اما از این پس باز هم هر چهار سال یکبار برگزار خواهد شد.

قدرت‌های اول آسیا سالیان سال بر این جام حکمفرمایی می‌کردند، تیم‌های ژاپن و کره جنوبی از شرق و تیم‌های ایران و عربستان سعودی از غرب، همواره در میان یکی از تیم‌های دیدار پایانی بوده‌اند. در میان تیم‌های دیگری که در این جام موفق بوده‌اند می‌توان به عراق، امارات، کویت و چین اشاره کرد. استرالیا تازه‌ترین کشوری است که به این جام اضافه شده‌است.

تاریخچه

 سه دورهٔ نخست

عبدالرحمان تانکو رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا طرحی به نام جام آسیا را به اعضای اندک کنفدراسیون ارائه کرد. جالب این که اولین دوره جام ملتهای آسیا، در سال ۱۹۵۶ یعنی چهار سال زودتر از جام ملتهای اروپا برگزار شد. هنگ کنگ نخستین میزبان این جام بود؛ فقط سه کشور در دور پایانی شرکت کردند. کره جنوبی نخستین جام آسیا را به خانه برد. چهار سال بعد، کره جنوبی میزبان جام شد و این بار هم جام را در خانه خود نگه داشت؛ هنوز قدرت‌های بزرگ دوره‌های بعد آسیا متولد نشده بودند. ایران در مقدماتی این دوره شرکت کرد ولی به مرحله پایانی صعود نکرد. جام سوم در سال ۱۹۶۴ در اسرائیل برگزار شد. این دوره جزو کم‌رمق‌ترین دوره‌های جام است. ایران در این دوره هم غایب بود.

دوره چهارم ۱۹۶۸

ایران در ۱۹۶۸ میزبان جام آسیا شد. جام بصورت گروهی برگزار می‌شد. ایران در یک بازی شبه فینال در حالی که برای قهرمانی به یک مساوی احتیاج داشت، اسرائیل را شکست داد. اولین قهرمانی ایران در جام رقم خورد. کم کم قدرت‌های آسیایی بیدار شدند. کره شمالی، برمه و کره جنوبی رقبای ایران در راه قهرمانی بودند.

 دوره پنجم ۱۹۷۲

جام ۱۹۷۲ در بانکوک تایلند برگزار شد. تیم ایران مسیر همواری تا فینال داشت. در این دوره برای نخستین بار مرحله حذفی به مسابقات اضافه شد. تیم ایران در این دوره کمی مغرور به قدرت خود شد و چیزی نمانده بود خیلی زود از جام خداحافظی کند. در بازی با تایلند، ایران با تیم دوم خود به میدان رفت و اگر درخشش جباری در دقایق پایانی و هت‌تریک او نبود ایران ۲-۰ مغلوب می‌شد. کره جنوبی و ایران به فینال رسیدند. بازی زیبا و فنی ایران دومین قهرمانی را در پی داشت.

دوره ششم ۱۹۷۶

تیم‌های عربی کم کم وارد مسابقات آسیایی می‌شدند. کشور لبنان به عنوان ششمین میزبان جام ملتهای آسیا انتخاب شد اما به دلیل جنگ داخلی محروم شد. ایران به دلیل نفوذ در آسیا میزبانی دوره ششم را برعهده گرفت و در کمتر از هشت سال مجددا میزبان شد. بازی‌های در دو شهر تبریز و تهران برگزار شد. حاشیه‌های جالب این دوره سوژه عکاسان و خبرنگاران بود. تیم کویت در بدترین فصل ممکن زیر باران پاییزی در ورزگاه گل آلود تبریز بازی می‌کرد. تیم ملی عراق و کویت در نیمه نهایی پس از پایان بازی به زد و خورد پرداختند. تیم ایران در این دوره گلی دریافت نکرد و مقتدرانه به فینال جام صعود کرد. بازی پرانتقاد ایران و زیبای کویت نشانگر ظهور قدرت‌های جدید عربی بود. ایران روی یک ضربه آزاد جام را در خانه نگه داشت. کاپیتان تیم ایران پرویز قلیچ خانی با سومین قهرمانی ایران به رکوردی جاودانه دست یافت. او تنها بازیکن آسیایی است که سه بار جام زرین آسیا را بالا برده‌است.رکورد سه قهرمانی پیاپی و دوازده پیروزی متوالی (از ۱۹۶۸) رکوردی است که هنوز هیچ تیمی در آسیا به جز ایران به آن دست نیافته‌است.

دوره هفتم ۱۹۸۰

دوره هفتم ۱۹۸۰ فصل نوینی در فوتبال آسیا بود. کویت میزبان این رقابتها شد نخستین میزبان عربی این مسابقات بهترین تیم تاریخ خود را به همراه داشت. تیم ایران با تکیه بر ستارگان از جام جهانی برگشتهٔ خود تا نیمه نهایی بالا آمد اما یک اتفاق نادر در تاریخ جام ملتهای آسیا افتاد. درست یک روز قبل از بازی ایران و کویت جنگ بین ایران و عراق آغاز شد. آقای آسیا پس از ده سال بی شکستی در آسیا بخاطر روحیه بد در مقابل کویت شکست خورد و از صعود به فینال باز ماند. کویت در دومین حضور پیاپی خود در فینال کره جنوبی را سه بر صفر در هم کوبید و نخستین تیم عربی قهرمان رقابتها نام گرفت. سقوط ایران با قدرت‌نمایی کویت و تیم‌های عربی به همراه بود.

 دوره هشتم ۱۹۸۴

هشتمین دوره ۱۹۸۴ در سنگاپور برگزار شد. تیم عربستان از این دروه به جمع تیم‌های جام ملتها پیوست. ایران با یک تیم استثنایی و پرمهره، کویت قهرمان دوره قبل، در کنار کره جنوبی مدعی کسب جام بودند. تیم ایران در نیمه‌نهایی مقابل عربستان قرار گرفت. ایران با گل شاهرخ بیانی تا دقیقه ۸۹ پیروز و در فینال بود اما اشتباه یار خودی (شاهین بیانی برادر شاهرخ) و گل به خودی او بازی را به مساوی کشید. بازی در ضربات پنالتی به نفع عربستان شد و عربستان در یک فینال به یادماندنی چین را شکست داد و در اولین حضورش نخستین جامش را بالا برد. ایران در این دوره از مسابقات چهارم شد.

دوره نهم ۱۹۸۸

نهمین دوره ۱۹۸۸ در کشور قطر و برای دومین بار در یک کشور عربی برگزار شد. بازی افتتاحیه جام که بین ایران و قطر بود را میشل پلاتینی گشایش کرد. تیم کره جنوبی و چین و عربستان مدعیان جام بودند. تیم کم‌تجربه ایران در این دروه با غلبه بر حریفان صاحب نام خود همه را متعجب کرد. مربی ایران در مقابل کره جنوبی تن به یک باخت مصلحتی داد. او برای روبرو نشدن با عربستان تن به شکست داد ولی محاسباتش درست در نیامد و عربستان حریف ایران شد. شکست سنگین سه بر صفر ایران برابر کره جنوبی از نتایج تلخ ایران در جام ملتهای آسیا است. عربستان این بار مقتدرانه ایران را شکست داد و راهی فینال شد. کره جنوبی با غلبه بر چین در فینال حاضر شد اما در ضربات پنالتی جام را به عربستان واگذار کرد تا ناکام‌ترین تیم فینال نام بگیرد. تیم ژاپن برای نخستین بار از این دروه وارد جام آسیا شد.

 دوره دهم ۱۹۹۲

دوره دهم ۱۹۹۲ در کشور ژاپن برگزار شد. سرمایه گذاری‌های ژاپن روی ورزش فوتبال سرانجام به ثمر نشست. تیم ژاپن میزبان و امارات تازه از جام جهانی ۱۹۹۰ برگشته و ایران قهرمان بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ مهم‌ترین مدعیان جام بودند. اما بدترین اتفاق ممکن برای ایران افتاد؛ در بازی مقابل ژاپن که سرنوشت‌ساز بود ایران یک گل مشکوک دریافت کرد. داوری جمال شریف مورد اعتراض ایران قرار گرفت و در پی آن حمله به داور باعث اخراج و محرومیت بازیکنان ایرانی شد. ایران برای نخستین بار در تاریخ جام ملت‌ها در گروه‌بندی حذف شد. امارات و ژاپن صعود کردند. عربستان بهترین فرصت برای قهرمانی سوم و شکستن رکورد ایران را پیدا کرد. عربستان در فینال مقابل ژاپن تن به شکست داد تا کشور آفتاب تابان دومین کشور شرقی بعد از کره جنوبی باشد که جام را برده‌است.

 دوره یازدهم ۱۹۹۶

دوره یازدهم (۱۹۹۶) در کشور امارات متحده عربی برگزار شد. تعداد تیم‌ها افزایش یافت.تیم ایران در بدترین روزهای تاریخ خود بود عربستان سعودی و ژاپن و کره جنوبی مدعیان کسب قهرمانی بودند. اما جام یازدهم جام شگفتی‌ها بود. حذف ژاپن در یک چهارم نهایی شکست ۶-۲ کره جنوبی برابر ایران و پیروزی عربستان در بازی مجدد مقابل ایران. تیم ملی ایران بهترین نتایج چند ساله اش را کسب کرد. عربستان را سه بر صفر برد و کره جنوبی را ناباورانه ۶-۲ مغلوب کرد. عربستان با بازی‌های ضعیف به سختی تا مرحله نیمه نهایی بالا آمد. اما باز هم ضربات پنالتی و داور عربستان را به فینال فرستاد. یک فینال کاملا عربی بین امارات متحده عربی و عربستان برگزار شد. عربستان به سومین قهرمانی خود دست یافت و با رکورد ایران برابر شد.

 دوره دوازدهم ۲۰۰۰

چهار سال بعد پس از بیست‌وچهار سال میزبانی به لبنان رسید. دوره دوازدهم (۲۰۰۰) ژاپن و کره جنوبی دوباره به قدرت رسیده بودند. نتایج عجیبی در این دوره خلق شد. از نتیایج جالب این دوره می‌توان به: شکست ۴-۱ عربستان مقابل ژاپن شکست کره جنوبی برابر کویت و تساوی ایران و تایلند اشاره کرد. عربستان با وجود نتایج ضعیف به فینال رسید. کره جنوبی انتقام شکست دوره قبل را از ایران گرفت و در دقایق پایانی ایران را روی گل طلایی برد. ژاپن و عربستان دوباره فینال را برابر هم برگزار کردند و ژاپن دومین جام خود را به خانه برد.

دوره سیزدهم ۲۰۰۴

در سال ۲۰۰۴ میزبانی به چین رسید و یکی از پرانتقادترین دوره‌های برگزاری بود.تیم‌های اردن و ازبکستان قدرتهای تازه آسیا بودند.بازی ایران و عمان یکی از بازی‌های جنجالی جام بود. درگیری دو مدافع ایرانی (رحمان رضایی و علی بداوی) با یکدیگر و حمایت داور ایرانی‌تبار از ایران این بازی را جنجالی کرد. تیم ایران این دوره بازی‌های زیبایی کرد ولی در نیمه‌نهایی با اشتباهات عجیب داوری و بی دقتی در زدن پنالتی توسط ایمان مبعلی ویحیی گل محمدی نتوانست از سد چین بگذرد و چین میزبان به فینال رسید. ژاپن خیلی ساده سومین جام را به خانه برد و سومین تیمی نام گرفت که سه بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شده‌است. علی دایی با زدن چهاردهمین گلش در بازی رده‌بندی برترین گلزن تمام ادوار جام ملتها نام گرفت.

دوره چهاردهم ۲۰۰۷

بین دوره سیزدهم و دوره چهاردهم، به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تداخل نکردن با المپیک و جام ملتهای آسیا، به طور استثنایی، این دوره سه‌ساله شد. چهار کشور مالزی، اندونزی، تایلند و ویتنام میزبان مشترک جام چهاردهم (۲۰۰۷) شدند. برای نخستین بار تیم استرالیا در جام شرکت کرد. عراق تیم شگفتی‌ساز این دوره شد و در نیمه‌نهایی کره جنوبی را حذف کرد. ژاپن با پیروزی بر استرالیا یکی از مدعیان را حذف کرد ولی مقابل عربستان سعودی تن به شکست داد تا این تیم برای ششمین بار به فینال رسید. یک فینال کاملا غربی بین عراق و عربستان و یک رده بندی شرقی بین کره جنوبی و ژاپن شکل گرفت. فرصت استثنایی به دست عربستان سعودی افتاد تا با قهرمانی چهارم رکورد ایران را بشکند اما عراق بزرگترین شگفتی جام را آفرید و با پیروزی بر عربستان قهرمان جام چهاردهم شد



نوشته شده توسط یوسف در 24 / 6 / 1392




به مناسبت 11سپتامبر

حملات ۱۱ سپتامبر (بیش‌تر در انگلیسی با ۹/۱۱ نشان داده می‌شود که «نهُ، یازده» به انگلیسی «ناین ایلون» خوانده می‌شود.) عبارت است از سلسله‌ای از حملات انتحاری که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، برابر با ۲۱ شهریور ۱۳۸۰ هجری شمسی به‌دست گروه تروریستی القاعده در خاک ایالات متحده آمریکا انجام شد.[۱] در صبح آن روز، ۱۹ تن از اعضای القاعده، چهار هواپیمای تجاری - مسافربری را ربودند.[۲] هواپیماربایان، دو هواپیما را در فاصله‌های زمانی گوناگون تعمداً به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک زدند. در نتیجه این دو برخورد، همه مسافران به همراه عده بسیاری که در ساختمان‌ها حضور داشتند، کشته شدند. هر دو ساختمان، پس از دو ساعت به طور کامل ویران شدند و آسیب‌های زیادی به ساختمان‌های پیرامون زدند. گروه هواپیماربایان، هواپیمای سوم را به پنتاگون، واقع در ارلینگتون در ویرجینیا زدند. هواپیمای چهارم اما در زمینی نزدیک شنکسویل، در ایالت پنسیلوانیا، سرنگون شد. این در حالی بود که شماری از مسافران و خدمه پرواز پیش از سرنگونی هواپیما، تلاش کرده‌بودند تا کنترل هواپیما را که هواپیماربایان آن را به سمت واشینگتن، دی.سی. هدایت می‌کردند، به دست بگیرند. اما هیچ‌کدام از مسافران این پرواز و سه پرواز دیگر زنده نماندند. کشته شدگان این حمله‌ها ۲٬۹۷۴ تن بودند، که با در نظر گرفتن ۱۹ هواپیماربا در کل شمار کشته‌های این حمله‌ها به ۲٬۹۹۳ تن می‌رسد. بیش‌تر کشته شدگان این حمله‌ها مردم عادی و شهروندان بودند، که ملیت آن‌ها از ۹۰ کشور گوناگون جهان بود. به علاوه، مرگ دست‌کم یک تن ناشی از قرار گرفتن در برابر گرد و خاک به‌وجودآمده از ویرانی دو برج نیز گزارش شد.

واکنش ایالات متحده به این حملات، شروع جنگ با تروریسم با حمله به افغانستان و از قدرت برکنار کردن طالبان که تروریست‌های القاعده را پناه می‌داد، و نیز تصویب طرح «قانون میهن‌پرستی آمریکا» بود. کشورهای بسیاری قوانین ضدّ تروریسم خود را تقویت کردند و اجرای آن‌ها را گسترش دادند. بعضی از بنگاه‌های تجاری در آمریکا، تا آخر هفته فعالیت خود را تعطیل کردند و بعد از بازگشایی از زیان هنگفتی خبر دادند که به خصوص متوجه شرکت‌های هواپیمایی و مؤسسات بیمه بود.

خسارتی که به پنتاگون وارد شده بود، ظرف مدت یک سال جبران شد و بعدها بنای «یادبود پنتاگون» در محل ساخته شد. همچنین بازسازی مرکز تجارت جهانی نیز آغاز شد. در ۲۰۰۶، برج اداری جدیدی در محل به بهره‌برداری رسید. مرکز تجارت جهانی ۱ نیز اکنون در حال احداث است که با ۵۴۱ متر ارتفاع، پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۱ به بهره‌برداری برسد. این برج به یکی از مرتفع‌ترین برج‌های شمال آمریکا تبدیل خواهد شد. سه برج دیگر نیز قرار است بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ در منطقه ساخته شود.

حادثهٔ ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ تاکنون بزرگ‌ترین عملیات تروریستی تاریخ ایالات متحده آمریکا به شمار می‌آید و پیامدهای مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی برای این کشور و جامعه جهانی به دنبال داشته‌است. گفته می‌شود که حادثه ۱۱ سپتامبر همانند حملهٔ ژاپن به بندر پرل هاربر، تاریخ آمریکا را تغییر داده‌است.

هواپیماهای ربوده‌شده

  • پرواز شماره ۱۱ شرکت هوایی امریکن ایرلاینز، بوئینگ ۷۶۷، برخورد با برج شمالی مرکز تجارت جهانی در ساعت ۸:۴۶:۳۰ صبح به وقت محلی.
  • پرواز شماره ۱۷۵ شرکت یونایتد ایرلاینز، بوئینگ ۷۶۷، برخورد با برج جنوبی مرکز تجارت جهانی در ساعت ۹:۰۲:۵۹ صبح به وقت محلی.
  • پرواز شماره ۷۷ شرکت آمریکن ایرلاینز، بوئینگ ۷۵۷، برخورد با ساختمان پنتاگون در ساعت ۹:۳۷:۴۶ صبح به وقت محلی.
  • پرواز شماره ۹۳ شرکت یونایتد ایرلاینز، بوئینگ ۷۵۷، سقوط در شانکسویل ایالت پنسیلوانیا در ساعت ۱۰:۰۳:۱۱ صبح به وقت محلی.

گاه‌شمار ۱۱ سپتامبر

محدوده سازمان تجارت جهانی پس از حملات ۱۱ سپتامبر، منهتن، نیویورک
راه پیشروی هواپیماها از بالا و چگونگی برخورد آن‌ها

۸:۴۵ - برخورد نخستین هواپیمای ربوده شده به برج‌های مرکز تجارت جهانی

۹:۰۳ - برخورد دومین هواپیمای ربوده شده به برج‌های مرکز تجارت جهانی

۹:۱۷ - اعلام تعطیلی فرودگاه‌های منطقه نیویورک

۹:۲۱ - اعلام ممنوعیت تردد در کلیه تونل‌ها و پل‌های نیویورک

۹:۳۰ - جورج دبلیو بوش رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در فلوریدا اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا مورد حمله قرار گرفته‌است

۹:۴۰ - اعلام ممنوعیت پرواز برفراز ایالات متحده آمریکا برای نخستین بار در این کشور

۹:۴۳ - برخورد یک هواپیمای ربوده شده به ساختمان پنتاگون در واشینگتن، دی.سی.

۹:۴۵ - تخلیه کاخ سفید

۹:۵۷ - پرواز بوش از فلوریدا

۱۰:۰۵ - فروریختن برج جنوبی مرکز تجارت جهانی

۱۰:۱۰ - فروریختن یک ضلع ساختمان پنتاگون

۱۰:۱۰ - سقوط یک فروند هواپیمای ربوده شده در پنسیلوانیا

۱۰:۱۳ - تخلیه ساختمان سازمان ملل متحد در نیویورک

۱۰:۲۲ - تخلیه وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری ایالات متحده و ساختمان بانک جهانی در واشنگتن دی سی

۱۰:۲۴ - انتقال کلیه هواپیماهای در حال پرواز در آسمان آمریکا به کانادا

۱۰:۲۸ - سقوط برج شمالی مرکز تجارت جهانی

۱۰:۴۵ - تعطیلی کلیه ساختمان‌های دولت فدرال در واشینگتن، دی.سی.

۱۰:۴۶ - قطع سفر کالین پاول وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا به آمریکای لاتین و بازگشت به کشور

۱۰:۵۴ - تعطیلی کلیه اماکن دیپلماتیک اسرائیل در سراسر جهان

۱۰:۵۷ - اعلام تعطیلی کلیه مراکز دولت ایالتی نیویورک

۱۱:۰۲ - درخواست رودی جولیانی شهردار نیویورک برای ماندن شهروندان در منازل

۱۱:۱۸ - اعلام گم شدن دو فروند هواپیمای مسافربری آمریکا: پرواز ۱۱، یک فروند بوئینگ ۷۶۷ از مبدأ بوستون به مقصد لس‌آنجلس به همراه ۸۱ مسافر و ۱۱ خدمه و پرواز ۷۷، یک فروند بوئینگ ۷۵۷ از مبدأ واشنگتن دی سی به مقصد لس‌آنجلس با ۵۸ مسافر و ۵ خدمه.

۱۱:۲۶ - اعلام سقوط پرواز ۹۳ از مبدأ نیوجرسی به مقصد سان‌فرانسیسکو

۱۱:۵۹ - اعلام سقوط پرواز ۱۷۵ از مبدأ بوستون به مقصد لس آنجلس با ۵۶ مسافر و ۹ خدمه

۱۲:۰۴ - تخلیه فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس

۱۲:۱۵ - تخلیه فرودگاه بین‌المللی سانفراسیسکو

۱۲:۱۵ - اعلام بالاترین در مرزهای ایالات متحده آمریکا با کانادا و مکزیک

۱۲:۳۰ - اعلام این‌که ۵۰ فروند هواپیما در آسمان آمریکا در حال پرواز هستند

۱۳:۰۴ - جورج بوش از پایگاه نیروی هوایی در بارکس دیل Barksdale Air Force Base گفت که ارتش ایالات متحده در سرتاسر جهان به حال آماده باش کامل در آمده‌است و تأکید کرد که عاملین این جنایات به‌شدت مجازات خواهند شد

۱۳:۲۷ - اعلام وضعیت اضطراری در شهر واشنگتن دی سی

۱۳:۴۴ - پنتاگون اعلام کرد ۵ ناو جنگی و ۲ ناوهواپیمابر مسئولیت تأمین امنیت سواحل شرقی ایالات متحده رابرعهده گرفته‌اند

۱۳:۴۸ - پرواز جورج بوش از پایگاه نیروی دریایی براکس دیل در لوئیزیانا به نقطه نامعلوم

۱۴:۳۰ - اعلام ممنوعیت پروازهای تجاری در سرتاسر آمریکا تا روز چهارشنبه

۱۵:۵۵ - اعلام حضور جورج بوش در یک پایگاه نیروی هوایی در نبراسکا، شرکت بوش در یک کنفرانس ویدئویی با شرکت دیک چینی و کاندولیزا رایس

۱۶:۰۰ - سی‌ان‌ان خبر داد که مقامات آمریکایی به احتمال زیاد اسامه بن لادن را مسبب وقوع حوادث تروریستی می‌دانند

۱۶:۱۰ - آتش سوزی در ساختمان شماره ۷ مرکز تجارت جهانی

۱۶:۲۵ - تعطیلی بازار بورس نیویورک (وال استریت)

۱۶:۳۰ - پرواز جورج بوش از پایگاه نیروی هوایی آفوت در نبراسکا به سوی واشنگتن دی سی

۱۷:۲۰ - سقوط ساختمان شماره ۷ مرکز تجارت جهانی با ۴۷ طبقه

۱۸:۵۴ - ورود جورج بوش به واشنگتن تحت تدابیر شدید امنیتی، بازگشت لورا بوش به کاخ سفید

آسیب‎ها و ویرانی‌ها

September 17 2001.jpg
بخش پایینی باقی‌مانده یکی از آسمان خراش‌های دوقولوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک. در نگاره یکی از کارکنان دیده می‌شود.

سه ساختمان در مرکز تجارت جهانی تخریب شدند:

شمار کشته‌شدگان

نگاره‌ی مادر و دختر ایرانی در تهران را نشان می‌دهد که در حال روشن کردن شمع به یاد از دست رفتگان تراژدی ۱۱ سپتامبر هستند.[۴]

در کل ۲۹۷۴ تن[۵] با به‌شمار آوردن هواپیما ربایان[۶] ۲۹۹۳ تن دربردارنده‌ی ۲۴ تن گمشده[۷] در حمله‌های ۱۱ سپتامبر کشته شدند؛ که به شرح زیر است.

  • ۲۴۶ تن در ۴ هواپیما به استثنای هواپیماربایان دربردارنده‌ی:
  1. پرواز شماره ۱۱ آمریکن: ۸۸ تن
  2. پرواز شماره ۱۷۵ یونایتد: ۵۹ تن
  3. پرواز شماره ۷۷ آمریکن: ۵۹ تن
  4. پرواز شماره ۹۳ یونایتد: ۴۰ تن
  • ۲۶۰۲ تن در برج‌های مرکز تجارت جهانی
  • ۱۲۵ تن در پنتاگون[۸]

از میان این افراد ۳۴۳ تن از دپارتمان آتش‌نشانی نیویورک، ۲۳ تن از دپارتمان پلیس نیویورک و ۳۷ تن از دپارتمان پلیس بندر نیویورک بودند. ژنرال بلندپایه‌ترین مقام کشته شده در پنتاگون بود.

هواپیماربایان

هواپیماربایان در مجموع ۱۹ نفر بودند، که شامل ۵ نفر در پرواز شماره ۱۱ آمریکن ایرلاینز، ۵ نفر در پرواز شماره ۱۷۵ یونایتد ایرلاینز، ۵ نفر در پرواز شماره ۷۷ آمریکن ایرلاینز و ۴ نفر در پرواز شماره ۹۳ یونایتد ایرلاینز می‌شدند. محمد محمد الأمير عوض السيد عطا معروف به "محمد عطا" یکی از پنج رباینده پرواز شماره 11 آمریکن ایرلاینز بود که پس از ربودن هواپیما به عنوان خلبان کنترل هواپیما را به دست گرفته و آن را به برج شمالی کوبید. تنها تبعه مصری حاضر در حملات محمد عطا بود. ملیت هواپیماربایان را ۱۵ تبعه عربستان سعودی، ۲ تبعه امارات عربی متحده، یک تبعه مصر و یک تبعه لبنان تشکیل می‌داد.تیم عملیاتی حادثه ۱۱ سپتامبر تماماً عرب و عضو سازمان القاعده بودند[۹]

اهداف تروریست‌ها در این عملیات حمله انتحاری به دو برج تجارت جهانی در نیویورک و ساختمان پنتاگون(وزارت دفاع آمریکا) بود٬که به وسیلهٔ سه انجام شد در طی این حوادث و در مجموع ۲۹۹۲ نفر (با احتساب هواپیما ربایان) کشته شدند.

نجات یافتگان

به گزارش ، در هنگام وقوع حادثه دست‌کم ۱۶ هزار نفر در محل بودند که به‌سرعت خود را نجات دادند. اما بیش از ۶٬۲۹۱ تن نیز زخمی شدند.[نیازمند منبع]

واکنش‌ها

طبقه‌های برخورد شده با هواپیماها

پس از این حمله بسیاری از کشورها با آمریکائیان هم دردی کردند. روزنامهٔ لوموند جمله «ما همه آمریکایی هستیم» را تیتر اول خود کرد.[۱۰] بیشتر رهبران کشورهای خاورمیانه از جمله دولت وقت افغانستان این حمله را محکوم کردند؛ ولی عراق در این بین یک استثنا بود. دولت وقت عراق بلافاصله پس از این حادثه طی یک بیانیهٔ رسمی اعلام کرد که آمریکا میوه «جنایات خود علیه انسانیت» را چید.[۱۱] گروهی از مردم فلسطین نیزاین حادثه را جشن گرفتند وابراز شادی کردند.[۱۲] یک ماه بعد آمریکا یک ائتلاف بین‌المللی را برای جنگ با افغانستان رهبری کرد.[۱۳] پاکستان ضمن همکاری با آمریکا، پایگاه‌های هوایی خود را دراختیار آمریکا قرار داد و حدود ۶۰۰ نفر از مظونین به شرکت در اقدامات تروریستی را دستگیر کرد.[۱۴] کشورهای مختلف جهان قوانین سخت‌گیرانه‌ای را در مورد حساب‌های بانکی وضع کردند تا مانع از استفاده گروه‌های تروریستی از حساب‌های بانکی برای اهداف تروریستی شوند.[۱۵] در آمریکا قوانین از جمله قانون میهن‌پرستی برای کنترل افراد متهم به دخالت در اعمال تروریستی به تصویب رسید.[۱۶] این قانون به‌شدت مورد انتقاد گروه‌های حامی حقوق شهروندی در آمریکا قرار گرفت.[۱۷] زیرا این گروه‌ها معتقد بودند که این قوانین به دولت اجازه نقض حریم شخصی افراد را می‌دهد.

واکنش کشور ایران

ایران از نخستین کشورهایی بود که پس از این حادثه پیام همدردی با مردم آمریکا ارسال کرد و عده‌ای از مردم ایران نیز با حضور در محل سفارت سوئیس در تهران که حافظ منافع آمریکا در ایران است، با روشن کردن شمع با مردم آمریکا ابراز همدردی کردند.[۱۸]

در پیام محمد خاتمی، رئیس جمهوری وقت ایران در روز یازده سپتامبر ۲۰۰۱ آمده‌بود: «به نام ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، اقدام تروریستی هواپیماربایی و حمله به مراکز عمومی در شهرهای آمریکا را که شمار زیادی از مردم بی‌دفاع را به کام مرگ کشید محکوم می‌کنم و تأسف عمیق و همدردی خود را با ملت آمریکا به‌ویژه آسیب‌دیدگان و خانواده قربانیان حادثه اعلام می‌دارم.»[۱۸]

وی در پیام خود افزوده بود: «تروریسم محکوم است و جامعه جهانی باید ریشه‌ها و ابعاد آن را بشناسد و برای خشکاندن آن گام‌های اساسی بردارد. اراده اصولی دولت جمهوری اسلامی ایران قطعاً در این مسیر قرار دارد و برای تحقق این باور اسلامی و انسانی از هیچ اقدامی دریغ نخواهد داشت.»[۱۸]

وزارت خارجه آمریکا در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ با انتشار بیانیه‌ای در دهمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر از همدردی مردم ایران در سال ۲۰۰۱ تشکر کرد.[۱۸]

 

انگیزه حمله

راه پیشروی هواپیماهای ربوده شده و تکه‌های باقی‌مانده از هواپیماها که پس از برخورد به آسمان‌خراش‌ها از درون برج‌های دو قلو به بیرون پرتاب شدند(مانند موتور و ارابه فرود هواپیما)

در سال ۱۹۹۸ هیئت رهبری القاعده متشکل از اسامه بن‌لادن، ایمن الظواهری، ، و فضل الرحمان فتوایی را صادر کرد که در آن گفته شده‌بود وظیفهٔ هر مسلمان کشتن هر آمریکایی در هر جایی از جهان است.[۱۹][۲۰]

نقشه حمله

ایدهٔ این حملات اولین بار توسط خالد شیخ محمد در سال ۱۹۹۶ به بن‌لادن پیشنهاد شد.[۲۱] در آن زمان بن‌لادن با این اقدام مخالفت کرد. بن‌لادن در آن زمان اقدامات خود را در سودان و افغانستان متمرکز کرد و طرح بمب‌گذاری در سفارت‌های آمریکا را در چند کشور آفریقایی در سال ۱۹۹۸ اجرا نمود.[۲۲] در سال ۱۹۹۹ بن‌لادن از خالد شیخ محمد خواست که طرح حملهٔ خود را بهبود ببخشد. بن‌لادن رهبری و تأمین مالی طرح را بر عهده گرفت. او اهدافی را که باید مورد حمله قرار گیرد مشخص کرد. و هواپیماربایان، از جمله محمد عطا رهبر هواپیماربایان را نیز خود انتخاب کرد.[۲۳] بن‌لادن با برخی از طرح‌های شیخ محمد مخالفت کرد؛ از جمله حمله به برج بانک آمریکا در لس آنجلس.[۲۴] کمیسیون بررسی‌کنندهٔ این حمله در گزارش خود هزینه این حمله را ۴۰۰ تا۵۰۰ هزار دلار اعلام کرد؛ ولی منبع تأمین مالی این حمله مشخص نشد.[۲۵]

تخلیه خانواده بن‌لادن

در روز ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۱ یعنی ۸ روز پس از حمله تروریستی، و علی‌رغم برقراری شرایط ویژه و ممنوعیت پروازها در ایالات متحده آمریکا، دولت آمریکا اجازه داد یک پرواز ویژه، ۱۳ تن از بستگان اسامه بن‌لادن را از سراسر آمریکا جمع‌آوری و خارج سازد. به گفتهٔ ، مسئول وقت بخش ضدتروریستی کاخ سفید، پلیس فدرال آمریکا دستور اجازهٔ پرواز خانواده بن‌لادن را تأیید کرده بود.[۲۶][۲۷]

تئوری‌های توطئه

فیلم لحظات برخورد هواپیما به ساختمان پنتاگون
پنتاگون پس از حمله‌های ۱۱ سپتامبر

چندین تئوری توطئه مربوط به این حادثه تاکنون تدوین گشته‌است. یکی از فرضیه‌ها دست‌داشتن دولت آمریکا یا اسرائیل در این حملات یا جلوگیری‌نکردن تعمدی آ



نوشته شده توسط یوسف در 21 / 6 / 1392




جنگل های ایران

جنگل های ایران

جنگلهاي ايران 
جنگل(Forest) منطقه وسیعی پوشیده از درختان، درختچه‌ها و گونه‌های علفی است که همراه با جانوران وحشی نوعی اشتراک حیاتی گیاهی و جانوری را تشکیل داده و تحت تأثیر عوامل اقلیمی و خاکی قادر است تعادل طبیعی خود را حفظ کند. به عبارتي ديگر، زميني (اعم از خشكي و آبي) است كه عمدتاً از درخت و درختچه همراه با ساير رستني‌هاي خشبي و علفي خودرو پوشيده شده باشد مشروط به آن كه مساحت آن كمتر از نيم هكتار و تاج پوشش درختي آن به طور طبيعي كمتر از پنج درصد نباشد. برخی از فوايد درختان عبارتند از: توليد اكسيژن، جذب گرد و غبار، گاز كربنيك و ديگر گازهای شيميايی موجود در هوا، جلوگيری از نفوذ سر و صدا و تشديد آلودگی‌های صوتی در شهرها. جنگلداري(Forestry) هنر يا علم مربوط به مديريت جنگل‌ها كه شامل ايجاد جنگل از طريق كشت درختان و مراقبت از آنها، حفظ و نگهداري جنگل‌هاي موجود، كاربرد روش‌هاي فني در اصلاح يا احياي جنگل‌هاي مخروبه، بهره‌برداري صحيح از درختان موجود، حفاظت از حيوانات جنگلي،مهندسي جنگل و اقتصاد جنگل مي‌شود. جنگل‌هاي ايران كه نزديك به 9 درصد از مساحت كشور را تشكيل مي‌دهند، از نظر مديريتي به دو گروه جنگل‌هاي شمال و جنگل‌هاي خارج از شمال تقسيم مي‌شوند. جنگل‌هاي شمال به تمام ناحيه رويشي هيركاني و خزري اطلاق مي‌شود؛ و جنگل‌هاي خارج از شمال نيز در 4 ناحيه رويشي ديگر قرار دارند.

مرتع(Range) زمینی با پوشش طبیعی که مستعد زراعت یا تولید چوب نیست در عوض می‌توان از آن برای چرای دام، آبخیزداری، توسعه حیات وحش یا تفرجگاه استفاده کرد. به عبارتي ديگر مرتع زميني است با پوشش نباتات طبيعي خودرو كه پوشش گياهي آن غالباً علفي چندساله، بوته اي، بعضاً درختچه‌اي و به ندرت داراي درختان پراكنده بوده و در فصل چرا عرفاً مورد تعليف دام قرار مي‌گيرد و همچنين داراي كاركردهاي متعددي از قبيل حفظ آب و خاك، ارزش‌هاي زيست محيطي و در صورت فراهم بودن شرايط يكي از منابع تأمين غذاي دام اهلي و وحوش مي باشد .مرتعداري(Range management)  عبارت است از اداره اکوسیستم مرتع به منظور استفاده بهینه از منابع و تولیدات و سرویس‌های آن با تأکید بر حفاظت آب و خاک و سرانجام محیط‌زیست. بيش از 52 درصد از سطح كشور را مراتع تشكيل مي‌دهند. مراتع در حفظ خاك و جلوگيري از فرسايش، تنظيم گردش آب در طبيعت، تأمين علوفه مورد نياز دام، توليد محصولات دارويي و صنعتي، حفظ ذخاير ژنتيك گياهي و جانوري نقش اساسي دارند. در حال حاضر سرانه مرتع در كشور 3/1 هكتار و سرانه جهاني آن 82/0هكتار است. 25 درصد ارزش هر هكتار مرتع مربوط به توليد علوفه و 75 درصد آن مربوط به ارزش‌هاي زيست‌محيطي است. بنابراين حفظ، احياء و توسعه و بهره‌برداري از مراتع بيش از آنكه از ديدگاه تعليف دام داراي اهميت باشد از نظر زيست محيطي ارزشمند است. بر اساس آخرين آمار معاونت امور دام وزارت جهاد كشاورزي، جمعيت دامي كشور حدود 124 ميليون واحد دامي اعلام شده كه حدود 83 ميليون واحد دامي آن وابسته به مرتع هستند. اين در صورتي است كه مراتع موجود كشور تنها مي‌تواند خوراك 27 ميليون واحد دامي در مدت 7 ماه يا 6/24 ميليون واحد دامي در مدت يكسال را تأمين نمايد. مطابق اين آمار در حال حاضر بيش از 2/2 برابر ظرفيت مجاز از مراتع كشور بهره‌برداري مي‌شود و معيشت بيش از 900 هزار خانوار روستايي و عشايري به بهره‌برداري از مراتع وابسته است



نوشته شده توسط یوسف در 23 / 4 / 1392




نوشته شده توسط یوسف در 13 / 4 / 1392




نوشته شده توسط یوسف در 25 / 3 / 1392




زدگینامه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)


 

نام حضرت فاطمه (علیها السلام) در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار می‌باشد. این عقیده بر گرفته از مضامین احادیث نبوی است. این طایفه از احادیث، اگر چه از لحاظ لفظی دارای تفاوت هستند، اما دارای مضمونی واحد می‌باشند. در یکی از این گفتارها (که البته مورد اتفاق مسلمانان، اعم از شیعه و سنی است)، رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند:



نوشته شده توسط یوسف در 22 / 3 / 1392




زندگى نامه حضرت فاطمه معصومه (ع)

 


نام شريف آن بزرگوار فاطمه و مشهورترين لقب آن حضرت، «معصومه» است. پدر بزرگوارش امام هفتم شيعيان حضرت موسى بن جعفر (ع) و مادر مکرمه اش حضرت نجمه خاتون (س) است . آن بانو مادر امام هشتم نيز هست . لذا حضرت معصومه (س) با حضرت رضا (ع) از يک مادر هستند.

ولادت آن حضرت در روز اول ذيقعده سال ١٧٣ هجرى قمرى در مدينه منوره واقع شده است. ديرى نپاييد که در همان سنين کودکى مواجه با مصيبت شهادت پدر گرامى خود در حبس هارون در شهر بغداد شد. لذا از آن پس تحت مراقبت و تربيت برادر بزرگوارش حضرت



.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 22 / 3 / 1392




زندگينامه امام عسگرى (ع)


 
حضرت امام حسن عسکری  (ع )
امام حسن عسکری (ع ) در سال 232هجری در مدينه چشم به جهان گشود . مادر والا گهرش سوسن يا سليل زنی لايق و صاحب فضيلت و در پرورش فرزند نهايت مراقبت راداشت ، تا حجت حق را آن چنان که شايسته است پرورش دهد . اين زن پرهيزگار در سفری که امام عسکری (ع ) به سامرا کرد همراه امام بود و در سامرا از دنيا رحلت کرد . کنيه آن حضرت ابامحمد بود .

 
صورت و سيرت امام حسن عسکری  (ع )
امام يازدهم صورتی گندمگون و بدنی در حد اعتدال داشت . ابروهای سياه کمانی ، چشمانی  درشت و پيشانی گشاده داشت . دندانها درشت و بسيار سفيد بود . خالی بر گونه راست داشت . امام حسن عسکری (ع ) بيانی شيرين و جذاب و شخصيتی الهی باشکوه و وقار و مفسری بى نظير برای قرآن مجيد بود . راه مستقيم عترت و شيوه صحيح تفسير قرآن را به مردم و به ويژه برای اصحاب بزرگوارش - در ايام عمر کوتاه خود - روشن کرد .

دوران امامت
به طور کلی دوران عمر 29ساله امام حسن عسکری (ع ) به سه دوره تقسيم مى گردد : دوره اول 13سال است که زندگی آن حضرت در مدينه گذشت . دوره دوم 10سال در سامرا قبل از امامت . دوره سوم نزديک 6 سال امامت آن حضرت مى باشد . دوره امامت حضرت عسکری (ع ) با قدرت ظاهری بنی عباس رو در روی بود . خلفايی که به تقليد هارون در نشان دادن نيروی خود بلندپروازيهايی داشتند . امام حسن عسکری (ع ) از شش سال دوران اقامتش ، سه سال را در زندان گذرانيد . زندانبان آن حضرت صالح بن وصيف دو غلام ستمکار را بر امام گماشته بود ، تا بتواند آن حضرت را - به وسيله آن دو غلام - آزار بيشتری دهد ، اما آن دو غلام که خود از نزديک ناظر حال و حرکات امام بودند تحت تأثير آن امام بزرگوار قرار گرفته به صلاح و خوش رفتاری گراييده بودند . وقتی از اين غلامان جويای حال امام شدند ، مى گفتند اين زندانی روزها روزه دار است و شبها تا بامداد به عبادت و راز و نياز با معبود خود سرگرم است و با کسی سخن نمى گويد . عبيدالله خاقان وزير معتمد عباسی با همه غروری که داشت وقتی با حضرت عسکری ملاقات مى کرد به احترام آن حضرت برمى خاست ، و آن حضرت را بر مسند خود مى نشانيد . پيوسته مى گفت : در سامره کسی را مانند آن حضرت نديده ام ، وی  زاهدترين و داناترين مردم روزگار است . پسر عبيدالله خاقان مى گفت : من پيوسته احوال آن حضرت را از مردم مى پرسيدم . مردم را نسبت به او متواضع مى يافتم . مى ديدم همه مردم به بزرگواريش معترفند و دوستدار او مى باشند . با آنکه امام (ع ) جز با خواص شيعيان خود آميزش نمى فرمود ، دستگاه خلافت عباسی  برای حفظ آرامش خلافت خود بيشتر اوقات ، آن حضرت را زندانی و ممنوع از معاشرت داشت . " از جمله مسائل روزگار امام حسن عسکری (ع ) يکی نيز اين بود که از طرف خلافت وقت ، اموال و اوقات شيعه ، به دست کسانی سپرده مى شد که دشمن آل محمد (ص ) و جريانهای شيعی  بودند ، تا بدين گونه بنيه مالی نهضت تقويت نشود . چنانکه نوشته اند که احمد بن عبيدالله بن خاقان از جانب خلفا ، والی اوقاف و صدقات بود در قم ، و او نسبت به اهل بيت رسالت ، نهايت مرتبه عداوت را داشت " . " نيز اصحاب امام حسن عسکری ، متفرق بودند و امکان تمرکز برای آنان نبود ، کسانی چون ابوعلی  احمد بن اسحاق اشعری در قم و ابوسهل اسماعيل نوبختی  در بغداد مى زيستند ، فشار و مراقبتی که دستگاه خلافت عباسی ، پس از شهادت حضرت رضا (ع ) معمول داشت ، چنان دامن گسترده بود که جناح مقابل را با سخت ترين نوع درگيری  واداشته بود . اين جناح نيز طبق ايمان به حق و دعوت به اصول عدالت کلی  ، اين همه سختی را تحمل مى کرد ، و لحظه ای از حراست ( و نگهبانی ) موضع غفلت نمى کرد " . اينکه گفتيم : حضرت هادی (ع ) و حضرت امام حسن عسکری (ع ) هم از سوی  دستگاه خلافت تحت مراقبت شديد و ممنوع از ملاقات با مردم بودند و هم امامان بزرگوار ما - جز با ياران خاص و کسانی که برای حل مشکلات زندگی مادی و دينی  خود به آنها مراجعه مى نمودند - کمتر معاشرت مى کردند به جهت آن بود که دوران غيبت حضرت مهدی (ع ) نزديک بود ، و مردم مى بايست کم کم بدان خو گيرند ، و جهت سياسی و حل مشکلات خود را از اصحاب خاص که پرچمداران مرزهای مذهبی بودند بخواهند ، و پيش آمدن دوران غيبت در نظر آنان عجيب نيايد . باری ، امام حسن عسکری (ع ) بيش از 29سال عمر نکرد ولی در مدت شش سال امامت و رياست روحانی اسلامی ، آثار مهمی  از تفسير قرآن و نشر احکام و بيان مسائل فقهی و جهت دادن به حرکت انقلابی  شيعيانی که از راههای دور برای کسب فيض به محضر امام (ع ) مى رسيدند بر جای گذاشت . در زمان امام يازدهم تعليمات عاليه قرآنی و نشر احکام الهی و مناظرات کلامی جنبش علمی خاصی  را تجديد کرد ، و فرهنگ شيعی - که تا آن زمان شناخته شده بود - در رشته های ديگر نيز مانند فلسفه و کلام باعث ظهور مردان بزرگی چون يعقوب بن اسحاق کندی  ، که خود معاصر امام حسن عسکری بود و تحت تعليمات آن امام ، گرديد . در قدرت علمی  امام (ع ) - که از سرچشمه زلال ولايت و اهل بيت عصمت مايه گرفته بود - نکته ها گفته اند . از جمله : همين يعقوب بن اسحاق کندی فيلسوف بزرگ عرب که دانشمند معروف ايرانی ابونصر فارابی شاگرد مکتب وی بوده است ، در مناظره با آن حضرت درمانده گشت و کتابی را که بر رد قرآن نوشته بود سوزانيد و بعدها از دوستداران و در صف پيروان آن حضرت درآمد .

شهادت امام حسن عسکری  (ع )
شهادت آن حضرت را روز جمعه هشتم ماه ربيع الاول سال 260هجری نوشته اند . در کيفيت وفات آن امام بزرگوار آمده است : فرزند عبيدالله بن خاقان گويد روزی برای پدرم ( که وزير معتمد عباسی بود ) خبر آوردند که ابن الرضا - يعنی  حضرت امام حسن عسکری - رنجور شده ، پدرم به سرعت تمام نزد خليفه رفت و خبر را به خليفه داد . خليفه پنج نفر از معتمدان و مخصوصان خود را با او همراه کرد . يکی از ايشان نحرير خادم بود که از محرمان خاص خليفه بود ، امر کرد ايشان را که پيوسته ملازم خانه آن حضرت باشند ، و بر احوال آن حضرت مطلع گردند . و طبيبی را مقرر کرد که هر بامداد و پسين نزد آن حضرت برود ، و از احوال او آگاه شود . بعد از دو روز برای پدرم خبر آوردند که مرض آن حضرت سخت شده است ، و ضعف بر او مستولی گرديده . پس بامداد سوار شد ، نزد آن حضرت رفت و اطبا را - که عموما اطبای  مسيحی و يهودی در آن زمان بودند - امر کرد که از خدمت آن حضرت دور نشوند و قاضی القضات ( داور داوران ) را طلبيد و گفت ده نفر از علمای مشهور را حاضر گردان که پيوسته نزد آن حضرت باشند . و اين کارها را برای  آن مى کردند که آن زهری  که به آن حضرت داده بودند بر مردم معلوم نشود و نزد مردم ظاهر سازند که آن حضرت به مرگ خود از دنيا رفته ، پيوسته ايشان ملازم خانه آن حضرت بودند تا آنکه بعد از گذشت چند روز از ماه ربيع الاول سال 260 ه . ق آن امام مظلوم در سن 29سالگی از دار فانی به سرای باقی رحلت نمود . بعد از آن خليفه متوجه تفحص و تجسس فرزند حضرت شد ، زيرا شنيده بود که فرزند آن حضرت بر عالم مستولی  خواهد شد ، و اهل باطل را منقرض خواهد کرد ... تا دو سال تفحص احوال او مى کردند ... . اين جستجوها و پژوهشها نتيجه هراسی بود که معتصم عباسی و خلفای قبل و بعد از او - از طريق روايات مورد اعتمادی که به حضرت رسول الله (ص ) مى پيوست ، شنيده بودند که از نرگس خاتون و حضرت امام حسن عسکری فرزندی پاک گهر ملقب به مهدی آخر الزمان - همنام با رسول اکرم (ص ) ولادت خواهد يافت و تخت ستمگران را واژگون و به سلطه و سلطنت آنها خاتمه خواهد داد . بدين جهت به بهانه های  مختلف در خانه حضرت عسکری (ع ) رفت و آمد بسيار مى کردند ، و جستجو مى نمودند تا از آن فرزند گرامی اثری بيابند و او را نابود سازند . به راستی داستان نمرود و فرعون در ظهور حضرت ابراهيم (ع ) و حضرت موسی  (ع ) تکرار مى شد . حتی قابله هايی  را گماشته بودند که در اين کار مهم پی جويی  کنند . اما خداوند متعال - چنانکه در فصل بعد خواهيد خواند - حجت خود را از گزند دشمنان و آسيب زمان حفظ کرد ، و همچنان نگاهداری خواهد کرد تا مأموريت الهی خود را انجام دهد . باری ، علت شهادت آن حضرت را سمی مى دانند که معتمد عباسی در غذا به آن حضرت خورانيد و بعد ، از کردار زشت خود پشيمان شد . بناچار اطبای مسيحی و يهودی که در آن زمان کار طبابت را در بغداد و سامره به عهده داشتند ، به ويژه در مأموريتهايی که توطئه قتل امام بزرگواری مانند امام حسن عسکری (ع ) در ميان بود ، برای معالجه فرستاد . البته از اين دلسوزيهای ظاهری هدف ديگری  داشت ، و آن خشنود ساختن مردم و غافل نگهداشتن آنها از حقيقت ماجرا بود . بعد از آگاه شدن شيعيان از خبر درگذشت جانگداز حضرت امام حسن عسکری  (ع ) شهر سامره را غبار غم گرفت ، و از هر سوی صدای ناله و گريه برخاست . مردم آماده سوگواری و تشييع جنازه آن حضرت شدند .

ماجرای جانشين بر حق امام عسکرى
ابوالاديان مى گويد : من خدمت حضرت امام حسن عسکری (ع ) مى کردم . نامه هاى آن حضرت را به شهرها مى بردم . در مرض موت ، روزی من را طلب فرمود و چند نامه ای نوشت به مدائن تا آنها را برسانم . سپس امام فرمود : پس از پانزده روز باز داخل سامره خواهی  شد و صدای گريه و شيون از خانه من خواهی شنيد ، و در آن موقع مشغول غسل دادن من خواهند بود . ابوالاديان به امام عرض مى کند : ای سيد من ، هرگاه اين واقعه دردناک روی  دهد ، امامت با کيست ؟ فرمود : هر که جواب نامه من را از تو طلب کند . ابوالاديان مى گويد : دوباره پرسيدم علامت ديگری به من بفرما . امام فرمود : هرکه بر من نماز گزارد . ابوالاديان مى گويد : باز هم علامت ديگری بگو تا بدانم . امام مى گويد : هر که بگويد که در هميان چه چيز است او امام شماست . ابوالاديان مى گويد : مهابت و شکوه امام باعث شد که نتوانم چيز ديگری  بپرسم . رفتم و نامه ها را رساندم و پس از پانزده روز برگشتم . وقتی به در خانه امام رسيدم صدای شيون و گريه از خانه امام بلند بود . داخل خانه امام ، جعفر کذاب برادر امام حسن عسکری  را ديدم که نشسته ، و شيعيان به او تسليت مى دهند و به امامت او تهنيت مى گويند . من از اين بابت بسيار تعجب کردم پيش رفتم و تعزيت و تهنيت گفتم . اما او جوابی نداد و هيچ سؤالی نکرد . چون بدن مظهر امام را کفن کرده و آماده نماز گزاردن بود ، خادمی آمد و جعفر کذاب را دعوت کرد که بر برادر خود نماز بخواند . چون جعفر به نماز ايستاد ، طفلی گندمگون و پيچيده موی ، گشاده دندانی مانند پاره ماه بيرون آمد و ردای جعفر را کشيد و گفت : ای عمو پس بايست که من به نماز سزاوارترم . رنگ جعفر دگرگون شد . عقب ايستاد . سپس آن طفل پيش آمد و بر پدر نماز گزارد و آن جناب را در پهلوی  امام علی النقی عليه السلام دفن کرد . سپس رو به من آورد و فرمود : جواب نامه ها را که با تو است تسليم کن . من جواب نامه را به آن کودک دادم . پس " حاجزوشا " از جعفر پرسيد : اين کودک که بود ، جعفر گفت : به خدا قسم من او را نمى شناسم و هرگز او را نديده ام . در اين موقع ، عده ای  از شيعيان از شهر قم رسيدند ، چون از وفات امام (ع ) با خبر شدند ، مردم به جعفر اشاره کردند . چند تن از آن مردم نزد جعفر رفتند و از او پرسيدند : بگو که نامه هايی که داريم از چه جماعتی است و مالها چه مقدار است ؟ جعفر گفت : ببينيد مردم از من علم غيب مى خواهند ! در آن حال خادمی از جانب حضرت صاحب الامر ظاهر شد و از قول امام گفت : ای مردم قم با شما نامه هايی  است از فلان و فلان و هميانی ( کيسه ای ) که در آن هزار اشرفی است که در آن ده اشرفی است با روکش طلا . شيعيانی که از قم آمده بودند گفتند : هر کس تو را فرستاده است امام زمان است اين نامه ها و هميان را به او تسليم کن . جعفر کذاب نزد معتمد خليفه آمد و جريان واقعه را نقل کرد . معتمد گفت : برويد و در خانه امام حسن عسکری (ع ) جستجو کنيد و کودک را پيدا کنيد . رفتند و از کودک اثری نيافتند . ناچار " صيقل " کنيز حضرت امام عسکری (ع ) را گرفتند و مدتها تحت نظر داشتند به تصور اينکه او حامله است . ولی هرچه بيشتر جستند کمتر يافتند . خداوند آن کودک مبارک قدم را حفظ کرد و تا زمان ما نيز در کنف حمايت حق است و به ظاهر از نظرها پنهان مى باشد . درود خدای بزرگ بر او باد .



نوشته شده توسط یوسف در 22 / 3 / 1392




زندگينامه حضرت امام جعفر صادق (عليه السلام)


 

 

حضرت امام جعفر صادق عليه السلام رئيس مذهب جعفری ( شيعه) در روز 17 ربيع الاول سال 83 هجری چشم به جهان گشود. پدرش امام محمد باقر (ع) و مادرش "ام فروه " دختر قاسم بن محمد بن ابی  بکر مى باشد. کنيه آن حضرت : "ابو عبدالله " و لقبش "صادق " است. حضرت صادق تا سن 12سالگی معاصر جد گراميش حضرت سجاد بود و مسلما تربيت اوليه او تحت نظر آن بزرگوار صورت گرفته و امام (ع) از خرمن دانش جدش



.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 22 / 3 / 1392




زندگى نامه حضرت محمد (ص)

 بسم الله الرحمن الرحيم

 

ولادت و دوران کودکى

پيغمبر اکرم يگانه پيغمبرى استکه تاريخ کاملا مشخصى دارد. حضرت رسول اکرم (ص) در ساعات ابتدايى صبح روز جمعه هفدهم ماه ربيع الاول يعنى در فصل بهار در شهر مکه به دنيا آمد. در آن محيط که فقط و



.:: ادامه ی مطلب ::.

نوشته شده توسط یوسف در 22 / 3 / 1392




اطلاعات قرآنی


عروس قرآن : سوره الرحمن

بزرگترین سوره : سوره بقره

بزرگترین آیه : بقره / 282

کلمه وسط قرآن : ولیتلطف /کهف / 19

بزرگترین کلمه قرآن : فاسقیناکموه/ حجر / 22

اولین سوره که نازل شد : علق

تعداد سوره های قرآن 114 

تعداد حزب قرآن : 120

تعداد حروف قرآن : 323671

تعداد بسمله قرآن : 114

سجده های مستحب قرآن : 11 آیه

سوره ای که حرف  فا در آن نیست : سوره حمد

سوره ای که در تمام آیاتش کلمه  الله  است : مجادله

امیدبخش ترین آیه : قل یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لاتقنطوا من رحمه الله

قلب قرآن : سوره یس

کوچکترین سوره : سوره کوثر

کوچکترین آیه : طه

حرف وسط قرآن : تا

کوچکترین کلمه قرآن :با بسمله

آخرین سوره که نازل شد : نصر

تعداد جز قرآن : 30 جز

تعداد کلمات قرآن :    77437

تعداد آیات قرآن :  6236

تعداد حروف مقطعه : 71  در آغاز 29 سوره

مهمترین آیه قرآن : آیه الکرسی

سوره ای که حرف  میم  در آن نیست : کوثر (به غیر از بسمله)

عدالت آمیزترین آیه : ان الله یامر بالعدل و الاحسان

ترس آورترین آیه : فمن یعمل مثقال ذره شراً یره



نوشته شده توسط یوسف در 22 / 3 / 1392




ثواب قرائت سوره های قرآن مجید

 بسم الله الر حمن الر حیم
خواندن قرآن باید همراه با تدبر در آیات قرآن باشد و قاری به هنگام تلاوت قرآن در معنا و مفاهیم آن اندیشه کند. چرا که اندیشه و تفکر در قرآن مقدمه ای برای عمل به دستورات الهی است. تنها در این صورت است که انسان به این توابهای عظیم نائل می شود.
تلاش ما بر این است تا شما را را با گوشه ای از ثواب عظیم تلاوت سوره های قرآن آشنا کنیم. جهت مطالعه بیشتر رجوع کنید به کتاب ثواب العمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق

ثواب قرائت سوره حمد

امام صادق علیه السلام فرمودند: اسم اعظم خداوند در سوره حمد است .

ثواب قرائت سوره بقره و آل عمران
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره بقره و آل عمران را بخواند، این دو در روز قیامت مانند دو پاره ابر یا دو سایبان بر سر او سایه می اندازند.
ثواب خواندن آیه الکرسی هنگام خواب و پس از هر نماز
راوی می گوید: از امام رضا علیه السلام شنیدم که فرمودند: کسی که به هنگام خواب آیت الکرسی بخواند، انشاء الله از فلج شدن ترسی نخواهد داشت . و کس که آن را پس از هر نمازی بخواند، هیچ گزنده زهرداری به او آسیب نخواهد رساند.

ثواب قرائت سوره نساء در هر جمعه
امیرالمو منین علیه السلام فرمودند: کسی که در هر جمعه سوره نساء را بخواند، از فشار قبر ایمن خواهد بود.

ثواب قرائت سوره مائده
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسی که هر پنجشنبه سوره مائده را قرائت کند، ایمانش لباس ظلم نپوشیده و هیچ گاه شرک نخواهد ورزید.

ثواب قرائت سوره انعام
امام صادق علیه السلام فرمودند: سوره انعام یک جا نازل شده و در حال نزول هفتاد هزار فرشته آن را بدرقه می کردند تا بر حضرت محمد صلی الله علیه و آله نازل شد. پس آن را بزرگ بدانید و تکریم نمایید. و اگر مردم می دانستند در آن چیست ، آن را ترک نمی کردند.

ثواب قرائت سوره اعراف
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره اعراف را در هر ماه بخواند، در روز قیامت از کسانی خواهد بود که هیچ ترس و اندهی ندارد . و اگر در هر جمعه آن را قرائت نماید، از کسانی خواهد بود که در روز قیامت مورد محاسبه قرار نمی گیرند. و آگاه باشید که یکی از محکمات قرآن در این سوره این است . و همانا در روز قیامت برای هر کسی که آن را خوانده باشد، گواهی می دهد.

ثواب قرائت سوره انفال و توبه
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که در هر ماه سوره انفال و توبه را بخواند، هیچگاه گرفتار هیچ نوع نفاقی نخواهد شد و از شیعیان امیرالمومنین علیه السلام خواهد بود .

ثواب قرائت سوره یونس
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که هر دو ماه یا سه ماه یک بار سوره یونس را بخواند، نمی ترسد که از جاهلان باشد و در روز قیامت از مقربین خواهد بود.

ثواب قرائت سوره هود
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسی که در هر جمعه سوره هود را بخواند، خدای عزوجل در روز قیامت او را در گروه پیامبران برمی انگیزد و در آن روز او را بی گناه خواهند دانست .

ثواب قرائت سوره یوسف
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره یوسف را در هر شب یا روز بخواند، خدای متعال او را در روز قیامت در حالی بر می انگیزد که مانند، یوسف زیباست و در روز قیامت هیچ ترسی به او نخواهد رسید و از بهترین بندگا صالح خداوند خواهد بود. و نیز فرمودند: این سوره در تورات نیز آمده است .

ثواب قرائت سوره رعد
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره رعد را زیاد قرائت نماید، هیچگاه خداوند او را گرفتار صاعقه نخواهد نمود؛ گر چه دشمن اهل بیت علیه السلام باشد. و اگر مومن باشد، بدون حساب او را وارد بهشت خواهد نمود و شفاعت او در مورد همه خاندان و برادرانش که آنها را می شناسد، پذیرفته می شود.

ثواب قرائت سوره ابراهیم و حجر
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که در هر جمعه سوره ابراهیم و حجر را در دو رکعت با هم بخواند، 7 هیچ گاه دچار فقر، دیوانگی و مصیبت نخواهد شد.

ثواب قرائت سوره نحل
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسی که در هر ماه سوره نحل را بخواند، از جریمه دادن و هفتاد بلا که کوچکترین آن دیوانگی ، جذام و پیسی است ، محفوظ خواهد بود. و مسکن او در جنت عدن که وسط بهشت است خواهد مرد.

ثواب قرائت سوره بنی اسرائیل
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره بنی اسرائیل را در هر شب جمع زیارت کند، تا قائم آل محمد صلی الله علیه و آله را درک نکند و از اصحاب او نباشد، نخواهد مرد.

ثواب قرائت سوره کهف
1. امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: هیچ بنده ای آیه قل انما ان بشر مثلکم .... را نمی خواند، مگر این که نوری خواهد داشت از خوابگاه خود تا کعبه و اگر از اهل مکه باشد نور او را تا بیت المقدس خواهد بود.
2. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره کهف را در هر جمعه بخواند، نمی میرد، مگر شهید و خداوند او را با شهدا بر می انگیزاند و در روز قیامت همراه با شهدا خواهد بود.

ثواب قرائت سوره مریم
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که بر خواندن سوره مریم مداومت نماید، تا زمانی که از لحاظ جانی و مال و فرزندان به بی نیازی نرسد، نخواهد مرد و در آخرت از یاران حضرت عیسی علیه السلام خواهد بود و نیز در آخرت مانند دارایی سلیمان در دنیا را به او خواهند داد.
ثواب قرائت سوره طه
امام صادق علیه السلام فرمودند: خواندن سوره طه را ترک نکنید. زیرا خدوند آن سوره و کسی را که آن را تلاوت کند، دوست می دارد. کسی که بر قرائت آن مداومت نماید، خداوند در روز قیامت نامه عملش را به دست راستش خواهد داد ؛ درباره کارهای او در زمان مسلمانیش محاسبه نخواهد شد و در آخرت آن قدر پاداش به او می دهند، که راضی می شود.

ثواب قرائت سوره انبیاء
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که به خاطر علاقه به سوره انبیاء، آن را تلاوت نماید، مانند کسی خواهد بود که در بهشتهای ناز و نعمت با همه پیامبران همنشین است . و در طول زندگانی خود در چشم مردم شخص ‍ متشخصی خواهد بود

ثواب قرائت سوره حج
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که هر سه روز یک بار سوره حج را تلاوت نماید، یک سال نمی گذرد که به حج برود. و اگر در سفر حج بمیرد، وارد بهشت می شود. عرض کردم : اگر از مخالفین ( سنی ) باشد چطور؟ فرمودند: از عذابش کاسته می شود.

ثواب قرائت سوره مومنین
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره مو منین را قرائت نماید، خداوند او را تا آخر عمر سعادتمند می نماید. و اگر بر قرائت آن در هر جمعه مداومت نماید، منزل او در فردوس اعلی ( بهشت برتر) همراه با پیامبران و رسولان خواهد بود.

ثواب قرائت سوره نور
امام صادق علیه السلام فرمودند: با تلاوت سوره نور مال و عفت خود و زنانتان را حفظ کنید. زیرا هر کسی که هر روز یا هر شب بر قرائت آن مداومت نماید، تا زمان مرگش هیچ یک از افراد خاندانش زنا نخواهد کرد؛ و هنگامی که بمیرد، هفتاد هزار فرشته او را تا قبرش تشییع می نمایند، و تمامی این فرشتگان تا زمان ورود او به قبر برای او دعا و از خدا برایش ‍ آمرزش می خواهند.

ثواب قرائت سوره فرقان
امام کاظم علیه السلام به ابن عمار فرمودند: ای ابن عمار! تلاوت سوره تبارک الذی نزل الفرقان علی عبده را ترک نکن . زیرا همانا هر کسی که هر شب آن را بخواند، خداوند هیچ گاه او را عذاب ننموده ، او را مورد محاسبه قرار نداده و در منزل او در فردوس اعلی (بهشت برتر ) خواهد بود.

ثواب قرائت سوره نمل ، شعرا و قصص
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره های طواسین ( سه سوره نمل ، شعرا، و قصص ) را در شب جمعه بخواند، از دوستان خدا و در پناه او امان نخواهد بود؛ هیچگاه دچار فلاکت نخواهد شد، در آخرت به اندازه رضایت و حتی بالاتر از رضای او از بهشت به او خواهند داد؛ و خداوند صد همسر از حوالعین به او عطا می نماید.

ثواب قرائت سوره عنکبوت و روم
امام صادق علیه السلام فرمودند: ای ابامحمد! به خدا سوگند که کسی در شب بیست و سوم ماه رمضان سوره های عنکبوت و روم را بخواند، اهل بهشت خواهد بود و هیچ کسی را از آن استثنا نمی کنم . و خداوند برای این سوگند گناهی بر من نخواهد داشت . و این دو سوره نزد خداوند منزلت زیادی دارند.

ثواب قرائت سوره لقمان
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسی که سوره لقمان را در هر شب بخواند، خداوند در آن شب فرشتگانی را بر او می گمارد که تا صبح او را از شیطان و لشکریان او حفظ نماید. و اگر در روز آن را تلاوت کند، تا شب او را از شیطان و لشکریاش حفظ می نماید.

ثواب قرائت سوره سجده
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که در هر جمعه سوره سجده را بخواند، خداوند نامه عملش را به دست راستش داده و کارهایش را مورد محاسبه قرار نمی دهد؛ و از همنشینان حضرت محمد و اهل بیت علیه السلام او می باشد.

ثواب قرائت سوره احزاب
عبدالله بن سنان می گوید امام صادق علیه السلام فرمود: کسی که سوره احزاب را زیاد بخواند، روز قیامت در پناه حضرت محمد صلی الله علیه و آله و همسران او می باشد. سپس آن حضرت علیه السلام فرمودند: رسواییهای زنان و مردان قریش و غیر آنها در سوره احزاب است . ای ابن سنان ! همانا سوره احزاب زنان قریش را رسوا نمود. و این سوره طولانی تر از سوره بقره بود ولی آن را تحریف و ناقص نمودند.

ثواب قرائت سوره سبا و فاطر
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسی که یک بار در عمر خود سوره یس را بخواند، خداوند به شماره هر آفریده ای در دنیا و هر آفریده ای در آخرت و در آسمان دو هزار حسنه برای او نوشته و دو هزار گناه او را پاک می نماید و دچار فقر، زیان مالی ، زیر آوار ماندن ، بیچارگی ، دیوانگی ، جذام ، وسواس و بیماریهای زیانبخش نمی شود. و خداوند سختیهای مرگ و ترسهای آن را برای او آسان نموده و قبض روح او را خود به دست می گیرد و از کسانی خواهد بود که خداوند برای آنان گستردگی در زندگی ، خوشحالی هنگام زیارت خداوند، و رضایت به ثواب الهی را در آخرت برای آنان تضمین نموده است . و خداوند متعال به تمام فرشتگان آسمانی و زمینیش ‍ می فرماید: همانا که از فلای راضی شدم ، پس برای او استغفار نمایید.

ثواب قرائت سوره صافات
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که در هر جمعه سوره صافات را بخواند، پیوسته از هر آفتی محفوظ بوده و هر گرفتاری در زندگی دنیا از او دور می شود و خوشرزقترین مردم خواهد بود و هیچ شیطان رانده شده ای و ستمگر حق کشی نمی تواند ضرر مالی و جانی به او بزند و اگر در آن روز یا شب پس از آن می میرد، خداوند او را شهید بر می انگیزد و شهید می میراند و او را با شهیدان در یک مقام و منزل وارد بهشت می نماید.

ثواب قرائت سوره ص
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسی که سوره ص را در شب جمعه بخواند، آن قدر خیر دنیا و آخرت به او می دهند که به هیچ کسی ، جز پیامبر مرسل یا فرشته مقرب نداده اند و خداوند او و هر کسی از خانواده اش را که او بخواهد، حتی خدمتکارش را به بهشت می برد؛ اگر چه او هم رتبه افراد خانواده اش یا کسانی نباشد که شفاعتشان می نماید.

ثواب قرائت سوره زمر
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره زمر را قرائت نماید و قرائت آن را آسان بداند، خداوند شرف دنیا و آخرت را به او عطا می فرماید و بدون مال و اقوام و خویشان ، او را عزیز می نماید؛ بگونه ای که در چشم کسانی که او را می بینند، بزرگ می نماید؛ بدنش را بر آتش حرام می گرداند و در بهشت برای او هزار شهر می سازد که در هر شهری هزار قصر و در هر قصری صد هورالعین است . و علاوه بر این ، دو چشمه آب جاری ، دو چشمه آب که زیر درختان جاری است ، دو چشمه سر سبز و خرم ، حوالعین های در سراپرده ( که چشم کسی به آنها نیفتاده است ) و انواع گوناگون نعمتها و میوه ها و از هر میوهای دو نوع ( که یک نوع آن دنیایی و نوع دیگر آخرتی است ) خواهد داشت .

ثواب قرائت سوره غافر
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسی که سوره غافر را هر شب بخواند، خداوند گناهان او را از اول تا آخر می آمرزد، او را با تقوی نموده و آخرت را برای او بهتر از دنیایش می گرداند.

ثواب قرائت سوره فصلت
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره فصلت را بخواند، این سوره در روز قیامت مایه خوشحالی او بوده و برای او نوری خواهد بود که تا جایی که چشمانش می بیند، نور افشانی می کند. در این دنیا هم زندگی خوبی داشته و مورد غبطه دیگران واقع می شود.

ثواب قرائت سوره شوری
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که بر خواندن سوره شوری مداومت نماید، روز قیامت در حالی او را بر می انگیزاند که صورتش مانند برف سفید یا مانند خورشید تابان است . و هنگامی که در پیشگاه خداوند عزوجل ایستاد، خداوند می فرماید: بنده ام ! بر قرائت سوره شوری مداومت نمودی ولی ثواب آن را نمی دانستی . و گر می دانستی که این سوره چیست و چه ثوابی دارد هیچ گاه از قرائت آن دلتنگ نمی گشتی . اما من به زودی تو را به پاداشتی می رسانم . ( آنگاه خداوند می فرماید:) او را به بهشت ببرید. و قصری از یاقوت سرخ در بهشت برای اوست که درها، بالای آن و پله های آن نیز از همان یاقوت سرخ است . بیرون آن از داخل و داخل آن از بیرون دیده می شود. علاوه بر این ، هزار کنیز و هزار غلام کودک خواهد داشت که همیشه کودک باقی می مانند و خدای عزوجل در قرآن آنها را توصیف نموده است .

ثواب قرائت سوره زخرف
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسی که بر تلاوت سوره زخرف مداومت نماید، خداوند در قبر، او را از حشرات و حیوانات سمی زمین و فشار قبر ایمن می نماید تا زمانی که در پیشگاه خداوند حاضر شود. آنگاه این سوره حاضر شده و به دستور خدای متعال او را به بهشت می برد.

ثواب قرائت سوره دخان
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسی که سوره دخان را در نمازهای واجب و مستحب بخواند، خداوند او را امان یافته و بر می انگیزد؛ در زیر عرش خود بر او سایه می افکند، در حساب و بر او آسان گرفته و نامه عملش را در دست راستش می دهد.

ثواب قرائت سوره جاثیه
امام صادق علیه السلام فرمودند: ثواب کسی که سوره جاثیه را بخواند، این است که هیچگاه جهنم را ندیده سر و صدای آتش را نخواهد شنید و همراه با حضرت محمد صلی الله علیه و آله خواهد بود.

ثواب قرائت سوره احقاف
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که هر شب یا هر جمعه سوره احقاف را بخواند، خداوند در این دنیا او را گرفتار ترس ننموده و از ترس روز قیامت او را ایمن می نماید؛ ان شاء الله .

ثواب قرائت سوره های که با حم آغاز می شوند
مام صادق علیه السلام فرمودند: سوره هایی که با حم آغاز ی شوند، گیاهان خوشبوی قرآنند. بنابراین ، هنگامی که آن را تلاوت نمودید، خدای را به خاطر تلاوت آن حمد و ثنا و ستایش گویید. زیرا همانا وقتی که بنده ای
این سوره را تلاوت کند، از دهان او بویی خوشتر از مشک اعلی و عنبر خارج می شود؛ و همانا خدای عزوجل محققا به خواننده و قاری آن ترحم نموده و نیز همسایگان ، دوستان ، آشنایان و همه نزدیکان او را مورد رحمت خود قرار می دهد، و همانا، عرش ، کرسی و فرشتگان مقرب خدا در روز قیامت برای او استغفار می نمایند.

ثواب قرائت سوره محمد صلی الله علیه و آله
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره محمد صلی الله علیه و آله را تلاوت نماید، هیچگاه شک و شبهه ای برایش پیش نیامده ، هیچگاه در دینش شک نخواهد کرد، خداوند هیچ گاه او را دچار فقر و ترس از شیطان نخواهد نمود و پیوسته از شرک و کفر محفوظ است تا بمیرد. و هنگامی که وفات یافت خداوند هزار فرشته را در قبر او می گمارد که نماز بخوانند و ثواب نمازشان هم برای او خواهد بود. و نیز آن فرشتگان ، او را تا رسیدن به جایگاه امان یافتگان در پیشگاه خداوند عزوجل بدرقه می نمایند. و او در امان خدا و امان حضرت محمد صلی الله علیه و آله خواهد بود .

ثواب قرائت سوره فتح
امام صادق علیه السلام فرمودند: با قرائت سوره فتح اموال ، زنان و بردگان خود را از نابوی حفظ کنید. همانا کسی که بر قرائت آن مداومت نماید در روز قیامت منادی او را به گونه ای مردم می شنوند ندا می کند؛ تو از بندگان مخلص من هستی ، او را به بندگان صالحم ملحق نمایید؛ در بهشتهای نعمت واردش کنید و به او نوشابه سر بسته ای بدهید که چون کافور خنک است .

ثواب قرائت سوره حجرات
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره حجرات را در هر شب یا هر روز بخواند، از زائران حضرت محمد صلی الله علیه و آله خواهد بود.

ثواب قرائت سوره ق

امام باقر علیه السلام فرمودند: کسی که در نمازهای واجب و مستحب بر قرائت سوره ق مداومت نماید، خداوند رزق او را فراوان نموده ، نامه عملش را به دست راستش می دهد و در حساب بر او آسان می گیرد.

ثواب قرائت سوره ذاریات
امام صادق علیه السلام فرمودند کسی که سوره ذاریات را در شب یا روز بخواند، خداوند امور زندگیش را اصلاح و روزش را فراوان می گرداند و قبرش را با چراغی که تا روز قیامت روشن است ، نورانی می نماید.

ثواب قرائت سوره طور
امام صادق علیه السلام و امام باقر علیه السلام فرموده اند: کسی که سوره طور را تلاوت نماید، خداوند خیر دنیا و آخرت را به او عطا می نماید.

ثواب قرائت سوره نجم
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که هر روز یا هر شب ب تلاوت سوره نجم مداومت نماید، به خوبی در میان مردم زندگی نموده ، آمرزیده شده و محبوب مردم خواهد بود.

ثواب قرائت سوره قمر
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره قمر را تلاوت نماید، خداوند او را سوار شتری از شتران بهشت از قبر خارج می سازد.

ثواب قرائت سوره الرحمن
امام صادق علیه السلام فرمودند: قرائت سوره الرحمن و مداومت بر قرائت آن را ترک نکنید. زیرا در دلهای منافقین جای نمی گیرد و خداوند در روز قیامت این سوره را به شکل انسانی با زیباترین شکل و هر چه خوشبوتر می آورد و این سوره در جایی که هیچ کس نزدیکتر از او به خداوند نیست ، آنگاه خداوند از او می پرسد: چه کسی در زندگی دنیا بر قرائت تو مداومت می ورزید؟ و او پاسخ می دهد: خدایا! فلانی و فلانی . و آنان رو سفید می شوند. آنگاه خداوند به آنان می فرماید: هر که را دوست می داری شفاعت کنید. و آنان بی حساب شفاعت می کنند به گونه ای که کسی باقی نمی ماند که برایش شفاعت کند. سپس می فرماید: وارد بهشت شوید و در هر جای آن که می خواهید ساکن شوید.

ثواب قرائت سوره واقعه
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که در هر شب جمعه سوره واقعه را بخواند، خداوند او را دوست می دارد؛ محبت او را در دل همه مردم می افکند، هیچگاه در دنیا گرفتار فلاکت ، فقر، نداری و آفتی از آفات دنیا نمی شود و از دوستان امیرالمومنین علیه السلام خواهد بود. این سوره مخصوص امیرالمومنین علیه السلام است و هیچ کسی با او در آن شریک نیست .
2. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که همیشه در نماز واجب سوره حدید و مجادله را بخواند، خداوند تا هنگام مرگش هیچگاه او را عذاب نخواهد کرد؛ خود و خانواده اش دچار مصیبتی نمی شوند و بدنش سالم و بی عیب خواهد ماند.

ثواب قرائت سوره حدید و مجادله
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که همیشه در نماز واجب سوره مجادله و حدید را بخواند، خداوند تا هنگام مرگش هیچ گاه او را عذاب نخواهد کرد، خود و خانواده اش دچار مصیبتی نمی شوند و بدنش سالم و بی عیب خواهد ماند.

ثواب قرائت سوره حشر
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: کسی که سوره حشر را تلاوت نماید هیچبهشت و جهنم ، عرش و کرسی ، حجاب ، آسمان و زمین ، هوا و باد، پرنده ، درخت و کوهخورشید و ماه و فرشته ای نمی ماند؛ مگر این که بر او درود فرستاده و برای او استغفارمی نمایند و اگر بمیرد، شهید مرده است .
 
ثواب قرائت سوره ممتحنه
امام زین العابدین علیه السلام فرمودند: کسی که سوره ممتحنه را در نمازهای واجب و مستحب بخواند؛ خداوند دلش را برای ایمان خالص ‍ می گرداند و دیدگانش را روشن می نماید؛ هیچگاه دار فقر نشده و خود و فرزندانش دیوانه نشوند.

ثواب قرائت سوره صف
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسی که سوره صف را بخواند و در نمازهای واجب و مستحب بر قرائت آن مداومت نماید، انشاءالله خداوند او را با فرشتگان و پیامبران مرسلش در یک صف قرار خواهد داد.

ثواب قرائت سوره جمعه ، منافقین و اعلی
امام صادق علیه السلام فرمودند: واجب است که شیعه ما در شب جمعه ، سوره جمعه اعلی و در نماز ظهر روز جمعه ، سوره جمعه ، و سوره منافقین را بخواند. کسی که این کار را انجام دهد، گویا، عمل رسول خدا صلی الله علیه و آله را به جا آورده است ، و پاداش و ثواب او این است که خداوند او را به بهشت ببرد.

ثواب سوره تغابن
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره تغابن را در نماز مغرب واجب بخواند، این سوره در قیامت شفاعت کننده او خواهد بود و نزد کسی که شهادت او را قبول داشته باشد، شاهد عادلی می شود، و از او جدا نخواهد شد تا او را به بهشت ببرد.

ثواب قرائت سوره طلاق و تحریم
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره طلاق و تحریم را در نماز فریضه بخواند، خداوند نمی گذارد که در روز قیامت بترسد یا اندوهگین شود؛ از آتش معاف شده و خداوند به خاطر تلاوت این سوره ها و مراقبت از آنها او را به بهشت می برد. زیرا این سوره ها از آن پیامبر اکمر صلی الله علیه و آله است .

ثواب قرائت سوره ملک
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره ملک را قبل از خواب در نماز واجب بخواند، تا صبح در امان خدا خواهد بود و در روز قیامت نیز تا ورود به بهشت در پناه خداست .

ثواب قرائت سوره قلم
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره قلم را در نماز واجب یا مستحب بخواند، خداوند او را برای همیشه از فقر ایمن نموده و هنگامی که بمیرد، او را از عذاب قبر پناه می دهد.

ثواب قرائت سوره الحاقه
امام باقر علیه السلام فرمودند: سوره الحاقه را زیاد بخوانید. همانا قرائت آن در نمازهای واجب و مستحب جزیی از ایمان به خدا و رسولش می باشد. زیرا همانا این سوره فقط برای امیرالمو منین علیه السلام و معاویه نازل گردید و خواننده این سوره تا روز دیدار خدای عزوجل دین خود را از دست نخواهد داد.

ثواب قرائت سوره معارج
امام صادق علیه السلام فرمودند: سوره معارج را زیاد بخوانید. زیرا همانا کسی که زیاد آن را بخواند، در روز قیامت خداوند از گناه او سوال نمی فرماید و در بهشت او را با حضرت محمد صلی الله علیه و آله و اهل بیت او سکوت دهد؛ انشاءالله .

ثواب قرائت سوره نوح
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که به خداوند مومن است و کتاب او را می خواند، تلاوت سوره نوح را ترک نمی کند. هر بنده ای که با صبر و برای پاداش الهی این سوره را در نماز واجب یا مستحب بخواند، خدای تعالی او را در جایگاه نیکوکاران جای می دهد؛ غیر از بهشت خودش سه بهشت دیگر نیز برای بزرگداشت به او عطا می نماید؛ دویست حوالعین و چهارهزار زن شوهر دیده به همسری به او عطا می نماید؛ انشاءالله .

ثواب قرائت سوره جن
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که جن را زیاد بخواند، هیچ گاه دچار چشم زخم ، سحر، جادو، مکر و جن نخواهد شد؛ همراه با حضرت محمد صلی الله علیه و آله خواهد بود؛ و خواهد گفت : پروردگارا! من جز همراهی با حضرت رسول صلی الله علیه و آله ، چیز دیگری نمی خواهم .

ثواب قرائت سوره مزمل در نماز عشاء
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره مزمل را در نماز عشا یا آخر شب بخواند، شب و روز همراه با سوره مزمل برای او شهادت داده و خداوند زندگی و مرگی شیرین به او عطا می نماید.

ثواب قرائت سوره مدثر
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسی که در نماز واجب سوره مدثر را بخواند، به عهده خدا است که او را همراه با حضرت محمد صلی الله علیه و آله در درجه او قرار بدهد و انشاءالله در زندگی دنیا هیچگاه دچار بدبختی نخواهد شد.

ثواب قرائت سوره قیامت
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسی که بر خواندن سوره قیامت مداومت نماید و به آن عمل کند، خدای عزوجل او را با زیباترین صورت همراه با رسول خدا صلی الله علیه و آله از قبرش بر می انگیزد و به او مژده داده و در صورت او می خندد تا از پل صراط و میزان بگذرد.

ثواب قرائت سوره انسان
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسی که سوره انسان را صبحهای پنج شنبه بخواند، خداوند هشتصد حورالعین بکر و چهارهزار حوالعین شوهردیده به همسری او عطا می نماید و غیر از این ، حوالعین دیگری نیز، و همراه با حضرت محمد صلی الله علیه و آله خواهد بود.

ثواب قرائت سوره مرسلات ، نباء و نازعات
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره مرسلات را بخواند، خداوند بین او و حضرت محمد صلی الله علیه و آله آشنایی ایجاد می نماید. و کسی که هر روز بر قرائت سوره نباء مداومت نماید، یک سال نخواهد گذشت که خاه کعبه را زیارت می نماید؛ انشاءالله . و کسی که سوزه نازعات را تلاوت نماید، مرد، مگر سیراب و برانگیخته نخواهد شد، مگر سیراب و وارد بهشت نخواهد شد، مگر سیراب .

ثواب قرائت سوره عبس و تکویر
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره عبس و تکویر را قرائت نماید، زیر بال خدا بوده و از خیانت دیگران در امان می باشد، در سایه خداوند و کرامت او بسر می برد و در بهشت او به سر خواهد برد. و این کار برای خداوند بزرگ نیست . انشاءالله .

ثواب قرائت سوره انفطار و انشقاق
شنیدم که امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که همیشه در نمازهای واجب و مستحب سوره های انفطار و انشقاق را بخواند، خداوند بین او و حاجتش فاصله نمی اندازد و مانعی بین او و خدا نخواهد بود. و پیوسته خداوند به او می نگرد و تا از حساب مردم فارغ شود.

ثواب قرائت سوره مطفقین
امام صادق علیه السلام فرموند: کسی که در نماز واجب سوره مطفقین را بخواند، خداوند در روز قیامت امان از آتش را به او عطا می فرماید، نه آتش ‍ او را می بیند و نه آتش را؛ از پل جهنم عبور نخواهد کرد و در روز قیامت حساب پس نمی دهد.

ثواب قرائت سوره بروج
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره بروج را در نمازهای واجب خود بخواند، همانا این سوره پیامبران است ، حشر و جایگاه او با پیامبران ، رسولان و صالحان است .

ثواب قرائت سوره طلاق
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که در نمازهای واجب سوره طلاق را بخواند، در روز قیامت در نزد خداوند دارای مقام و منزلتی بوده ، و در بهشت از دوستان پیامبران و دوستان یاران آنها خواهد بود .

ثواب قرائت سوره اعلی
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره اعلی را در نمازهای واجب یا مستحب بخواند، در روز قیامت به او می گویند: از هر کدام از درهای بهشت که می خواهی وارد شو. انشاءالله .

ثواب قرائت سوره غاشیه
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که در نماز واجب یا مستحب بر قرائت سوره غایشهمداومت نماید، خداوند در دنیا و آخرت او را با رحمت خود می پوشاند، و در روز قیامت امان ازآتش را به او عطا می نماید. ثواب قرائت سوره فجر
امام صادق علیه السلام فرمودند: سوره فجر را در نمازهای واجب و مستحب بخوانید. زیرا همانا این سوره از آن امام حسین علیه السلام است . و کسی که آن را بخواند، در روز قیامت با امام حسین علیه السلام در درجه او در بهشت می باشد. همانا خدای عزوجل عزیز و حکیم است .

ثواب قرائت سوره بلد
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که در نمازهای واجب خود سوره بلد را بخواند، در دنیا او را به عنوان یک انسان صالح ، و در آخرت به عنوان کسی که نزد خدا منزلتی دارد؛ خواهند شناخت و در روز قیامت از دوستان پیامبران ، شهدا و صالحان خواهد بود .

ثواب قرائت سوره شمس ، لیل ، ضحی ، و شرح
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که در شب یا روز سوره لیل ، شمس ، ضحی و شرح را زیاد بخواند، چیزی در کنار او نیست ، مگر این که برای او شهادت می دهد؛ حتی مو، پوست ، خون ، گوشت ، رگها، اعصاب ، استخوانها، و همه ذرات وجودش که بر روی زمین است . پروردگار متعال نیز می فرماید: شهادت شما در مورد بنده ام را پذیرفته و آن را روا گردانیدم . او را به بهشتهایم ببرید تا هر کجا را که می خواهد انتخاب کند و آن جا را بدون منتی از من و تنها از روی لطف و تفضل من ، به او بدهید. و گوارای گوارای او باشد.

ثواب قرائت سوره تین
امام صادق علیه السلام : فرمود کسی که سوره تین را در نمازهای واجب و مستحب بخواند، آن قدر از بهشت به او می دهند که راضی شود.

ثواب قرائت سوره علق
امام صادق علیه السلام : فرمودند کسی که در شب یا روزی سوره علق را تلاوت نماید، آنگاه در همان شب یا روز بمیرد، شهید مرده است ، خداوند او را شهید برمی انگیزد، شهید زنده می نماید و مانند کسی خواهد بود که با رسول خدا صلی الله علیه و آله در راه خدا شمشیر زده باشد.

ثواب قرائت سوره قدر
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسی که با صدای بلند سوره قدر را بخواند، مانند کسی است که در راه خدای عزوجل شمشیر کشیده باشد و کسی که آن را با صدای آهسته بخواند، مانند کسی است که در راه خدا در خون خود غلتیده باشد، و کسی که ده با آن را بخواند، خداوند هزار گناه از گناهان او را پاک می نماید.

ثواب قرائت سوره بینه
امام باقر علیه السلام فرمودند کسی که سوره بینه را بخواند، از شرک بیزار می باشد؛ وارد دین حضرت محمد صلی الله علیه و آله خواهد شد؛ خدای عزوجل او را مو من بر می انگیزد و در حساب بر او آسان می گیرد.

ثواب قرائت سوره زلزله
امام صادق علیه السلام فرمودند: از قرائت سوره زلزله دلتنگ نشوید. زیرا همان کسی که در نمازهای مستحب آن را بخوانمد، هیچ گاه خداوند او را گرفتار زلزله نمی گرداند و نه با زلزله و صاعقه و نه با هیچ آفتی از آفات دنیا نمی میرد. و هنگامی که بمیرد، به او دستور می دهند که به بهشت برود. و خدای عزوجل می فرماید: بهشتم را بر تو حلال کردم . در هر کجای آن که می خواهی و دوست داری ، ساکن شو که کسی تو را از آن منع نکرده و دور نمی کند.

ثواب قرائت سوره عادیات
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره عاریات را بخواند و بر قرائت آن مداومت نماید، خدای عزوجل در روز قیامت او را به طور مخصوص با امیرالمومنین علیه السلام محشور می نماید و در حریم او و از دوستان او خواهد بود.

ثواب قرائت سوره قارعه
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسی که سوره قارعه را زیاد بخواند، خداوند عزوجل او را از فتنه دجال و ایمان به دجال و نیز در روز قیامت از چرکهای جهنم مصون می دارد: انشاءالله .

ثواب قرائت سوره تکاثر
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره تکاثر را در نماز واجب بخواند، خداوند ثواب ، و پاداش صد شهید را برای او می نویسد. و کسی که آن را در نماز مستحب بخواند، خداوند ثواب پنجاه شهید را برای او می نویسد و در نماز واجبش چهل صف از فرشتگن با او نماز می خوانند.
2. امام صادق علیه السلام نقل می نماید که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: کسی که هنگام خواب سوره تکاثر را بخواند، از عذاب قر در امان خواهد بود.

ثواب قرائت سوره عصر
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که در نمازهای مستحب خود سوره عصر را بخواند، خداوند در روز قیامت او را با چهرهای درخشان ، خندان و خوشحال بر می انگیزد تا وارد بهشت شود.

ثواب قرائت سوره همزه
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره همزه را در نمازهای واجبش بخواند، خداوند فقر را از او دور می نماید، رزق را به سوی او می کشاند و مرگ بد را از وی دفع می کند.

ثواب قرائت سوره فیل و قریش
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که در نمازهای واجب خود سوره فیل را بخواند، در روز قیامت هر دشت و کوه و گلی شهادت می دهد که او از نمازگزاران است . و نیز منادی ندا می دهد که درباره بنده ام راست گفتید. شهادت شما را به چه نفع او باشد و چه به ضرر او باشد، پذیرفتم . او را به بهشت ببرید و از او حساب نکشید. زیرا همانا او از کسانی است که آنها عملشان را دوست می دارم .
2. امام علیه السلام فرمودند: کسی که سوره قریش را زیاد بخواند او را بر مرکبی از مرکبهای بهشت برمی انگیزند تا در روز قیام بر سفره های نور بنشیند.

ثواب قرائت سوره ماعون
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسی که سوره ماعون را در نمازهای واجب و نافله بخواند، از کسانی خواهد بود که خداوند نماز و روزه آنها را قبول می کند و از او در مورد کارهایی که در دنیا انجام داده است ، حساب نمی کشد.

ثواب قرائت سوره کوثر
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره کوثر را در نمازهای واجب و مستحب خود بخواند، خداوند در روز قیامت از حوض کوثر به او آب عطا می نماید و مجلس او با رسول خدا صلی الله علیه و آله در زیر درخت طوبی است .

ثواب قرائت سوره کافرون و توحید
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره کافرون و توحید را در یکی از نمازهای واجب خود بخواند، خداوند او، پدر و مادر و فرزندان پدر و مادرش را می آمرزد، اگر بدبخت باشد نام او در دفتر بدبختها پاک شده و در دفتر سعادتمندان ثبت می شود؛ خداوند زندگی سعادتمندانه ای به او ارزانی داشته ؛ او را شهید می میراند و شهید برمی انگیزد.

ثواب قرائت سوره نصر
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره نصر را در نماز مستحب یا واجبی بخواند، خداوند او را از قبرش بیرون آورده که امان نامه ای است برای عبور از پل جهنم ، جهنم و صدای جهنم ؛ همه چیزهایی که با او روبرو می شوند، او را مژده داده و از خیرهایی که در انتظار اوست سخن می گویند تا وارد بهشت شود. و به اندازه ای درهای خیر بروی او گشوده می شود که پیش از این به ذهنش نرسیده و آن را آرزو نکرده است .

ثواب قرائت سوره مسد
امام صادق علیه السلام فرمودند: هر گاه سوره مسد را تلاوت کردید، ابولهب را نفرین کنید. زیرا همانا او از کسانی بود که پیامبر صلی الله علیه و آله و آنچه را از جانب خداوند عزوجل بر او وحی شده بود، تکذیب می کرد.

ثواب قرائت سوره توحید
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که در یک روز پنج نماز بخواند و سوره توحید در آن قرائت نکند، به او می گویند: ای بنده خدا تو از نمازگزاران نیستی .
2. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که به خدا و روز قیامت ایمان دارد، باید پس از نماز واجب خود سوره توحید را بخواند. کسی که این کار را انجام دهد، خداوند خیر دنیا و آخرت را به او عطا نموده و او و پدر و مادر و خواهران و برادرانش را می آمرزد.
3. امیرالمومنین علیه السلام نقل می کند که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: کسی که به هنگام خواب صد بار سوره توحید ر بخواند، خداوند گناهان پنجاه سال او ر می بخشد.
4. امام باقر علیه السلام از پدرش نقل می نماید که رسول خدا صلی الله علیه و آله بر جنازه سعد بن معاذ نماز خواندند و فرمودند: نود هزار فرشته که جبرئیل نیز در آن بوده ، آمدند و بر او نماز خواندند. من از جبرییل پرسیدم چرا بر جنازه او نماز خواندید؟ جبرییل گفت : به خاطر این که نشسته و ایستاده ، سوار و پیاده و در حال رفت و بازگشت سوره توحید را می خواند.
5. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که به بستر خواب رود و یازده بار سوره توحید را بخواند، خداوند او را در خانه اش و خانه های اطرافش حفظ می نماید.
6. راوی می گوید از امیرالمومنین علیه السلام شنیدم که فرمودند: کسی که پس از نماز صبح یازده بار قل هو الله احد بخواند در آن روز گناهی از او سر نمی زند، گر چه شیطان خوار شود یعنی شیطان هر چه تلاش کند، نتواند انسان را به گناه بکشاند و بدین ترتیب خوار شود.

ثواب قرائت سوره ناس و فلق
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسی که در نماز وتر سوره ناس ، فلق و قل هو الله احد را بخواند، به او می گویند: ای بنده خدا! مژده بده که خداوند وتر تو را قبول کند.
ثواب پشیمانی ، توبه و خجالت از گناه
راوی می گوید: شنیدم که امام صادق علیه السلام فرمودند: خداوند عزوجل به داوود پیامبر صلی الله علیه و آله وحی کرد: ای داوود! همانا اگر بنده مو من منم گناه کند، آنگاه بازگردد و از آن گناه توبه کند و هنگام یادآوری آن از من خجالت بکشد، حتما او را آمرزیده آن گناه ر از یاد فرشتگان نویسنده گناه برده ، آن گناه را تبدیل به حسنه می نمایم و برای من اهمیت ندارد و من مهربانترین مهربانانم .



نوشته شده توسط یوسف در 22 / 3 / 1392




علی عبدالمالکی : جنون

 

 عنوان آهنگ: جنون

 خواننده: علی عبدالمالکی

 ترانه سرا: علیرضا مرتضی قلی

 ملودی و تنظیم: علی عبدالمالکی

 میکس و مسترینگ: آرمیک

 انتشار: اردیبهشت 92

 

متن آهنگ:

بغل می گیرم عکساتو

شاید آروم شِه آغوشم

لباسی رو که دوست داشتی

برای آینه می پوشم

می خوام باور کنم رفتی

می خوام خالی شَم از رویات

همش چشمامو می بندم

شاید یادم بره چشمات

بغل می گیرم عکساتو

شاید آروم شه آغوشم

لباسی رو که دوست داشتی

برای آینه می پوشم

هنوز وسایل خونه سَر جا شه

کسی نیست که سلیقش مثل تو باشه

هنوز عکس دوتامون روی دیواره

هنوز دستام بوی عطر تو رو داره

روزا با قرص می خوابم

شبا تا صبح بیدارم

همه میگن حالم خوش نیست

همه می گن جنون دارم

بغل می گیرم عکساتو

شاید آروم شِه آغوشم

لباسی رو که دوست داشتی

برای آینه می پوشم

کد زیر را کپی کرده و در قسمت تنظیمات وبلاگ خود قرار دهید
نوع : MP3
اندازه : کم حجم



نوشته شده توسط یوسف در 22 / 3 / 1392




همایون شجریان : هوای گریه

 

 تصنیف: هوای گریه

 آﻟﺒﻮم : نسیم وصل

 آواز: همایون شجریان

 آهنگساز: محمدجواد ضرابیان

 شعر: سیمین بهبهانی

 

متن تصنیف هوای گریه

 نه بسته ام به کس دل

نه بسته کس به من دل

چو تخته پاره بر موج

رها رها رها من

 

ز من هر آن که او دور

چو دل به سینه نزدیک

به من هر آنکه نزدیک

از او جدا جدا من

 

نه چشم دل به سویی

نه باده در سبویی

که تر کنم گلویی

به یاد آشنا من

 

ستاره ها نهفته اند

در آسمان ابری

دلم گرفته ای دوست

هوای گریه با من . . .

 

متن ترانه از وبلاگ دل آوا

کد زیر را کپی کرده و در قسمت تنظیمات وبلاگ خود قرار دهید
نوع : MP3
اندازه : کم حجم
.:



نوشته شده توسط یوسف در 18 / 3 / 1392




محسن یگانه : آسمان همیشه ابری نیست

 
 
کد آهنگ تیتراژ پایانی سریال آسمان همیشه ابری نیست ؛ ترانه سرا و خواننده: محسن یگانه
کد زیر را کپی کرده و در قسمت تنظیمات وبلاگ خود قرار دهید
نوع : MP3
اندازه : کم حجم



نوشته شده توسط یوسف در 18 / 3 / 1392




سالار عقیلی : وطنم (تیتراژ سریال تبریز در مه)

 
 

 عنوان: وطن (تیتراژ سریال تبریز در مه)

 خواننده: سالار عقیلی

 شاعر: دکتر افشین یداللهی

 

متن آهنگ :

وطنم ای شکوه پابرجا

در دل التهاب دورانها

 کشور  روزهای دشوار

زخمی سربلند بحرانها

ایستادی به جنگ رودررو

خنجر از پشت میزند دشمن

گویی از ما و در نهان برما

وطنم پشت حیله را بشکن

وطنم ای شکوه پابرجا

در دل التهاب دورانها

رگت امروز تشنه ی عشق است

دل رنجیده خون نمیخواهد

دل تو تا ابد برای تپش

غیر از عشق و جنون نمیخواهد

شرم بر من اگر حریم تو

پیش چشمان من شکسته شود

وای برمن اگر ببیند چشم

رو به رویای عشق بسته باشد

وطنم ای شکوه پابرجا

در دل التهاب دورانها

کشور روزهای دشوار

زخمی سربلند بحرانها

از تب سرد موجهای خزر

تا خلیجی که فارس بوده و است

می شود با تو دل به دریا زد

می شود با تو دل به دنیا بست

کد زیر را کپی کرده و در قسمت تنظیمات وبلاگ خود قرار دهید
نوع : MP3
اندازه : کم حجم



نوشته شده توسط یوسف در 18 / 3 / 1392




دانلود

دانلود مجله دانستنیها:http://s1.picofile.com/file/7784714836/Danestania_3_Ketabz_com_.pdf.html



نوشته شده توسط یوسف در 9 / 3 / 1392




دانلود

دانلود پاورپوینت پرچم های ایران درادوار مختلف همراه با توضیحات کامل:

http://s1.picofile.com/file/7784700428/g278_.ppt.html
 



نوشته شده توسط یوسف در 9 / 3 / 1392




دانلود اهنگ

دانلود اهنگ عجب رسمیه:http://s1.picofile.com/file/7784696983/Ajab_rasmieh_tvsong_ir.wma.html



نوشته شده توسط یوسف در 9 / 3 / 1392




دانلود بازی موتور سواری با گرافیک بسیار بالا

http://s2.picofile.com/file/7784242789/Motoracing.rar.html

دانلود بازی موتور سواری با گرافیک بسیار بالا در ادرس فوق
 



نوشته شده توسط یوسف در 9 / 3 / 1392




صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by yooseph This Template By

علمی تفریحی

منوی اصلی

سلام من یک انسانم مثله همه.من همیشه دوست داشتم که یک وبلاگ علمی داشتم که توش از تمام چیز ها صحبت می شد .البته من یه وبلاگ این شکلی یعنی وبلگ علمیرو پیدا کردم که خیلی به دردم خورد. اسم وبلاگ بود گروه علمی تحقیقاتی مریخ نورد.خلاصه من هم به تکاپو افتادمو این وبلاگو توی 92/1/8راه اندازی کردم ومطمین بودم که بازدیدش خیلی کم باشه ولی استقبال زیاد بود تا امروزیعنی92/12/1بالای 12000نفر اومدن بازدید ومن هم بیشتر از پیش علاقه مند شدم ومطالبو بردم بالا.تا حالا دیدین که یه وبلاگ144تا مطلب داشته باشه ولی این وبلگ داره.اگه یه مطلبی به دستتون افتاد که دیدین مطلب خوبیه حتما اونو به ایمیلم ارسال کنین تا با نام خودتون در این وبلاگ ثبت بشه ویه قدمی توی بالا بودن اطلاعات عمومی بزارین با تشکر ایمیل اینجانب:amirpooya@chmail.irحتما به داشتن یا نداشت فاصله وبزرگی حروف دقت کنین

دسته بندی
لینک دوستان
آرشیو مطالب
<-ArchiveTitle->
آخرین مطالب
آخرین محصولات
نویسندگان
لینک های روزانه
برچسب ها
دیگر موارد

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 675
بازدید کل : 20805
تعداد مطالب : 177
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1



امکانات جانبی
<-ShortDescription-> <-ProductPrice-> تومان

<-ProductPage->

<-PostTitle->
ن : <-PostAuthor-> ت : <-PostDate-> ز : <-PostTime-> | +

<-PostContent->

:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->،

:: برچسب‌ها: <-TagName->,
ادامه ی مطلب
.:: ::.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمی تفریحی مي باشد.